wat kost dat?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: wat kost dat?

mabeline
2-sterren
2-sterren

Bericht door mabeline »

mijn honden blaffen weinig, 3 nooiten een alleen als de bel gaat, mag niet klagen dus
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Hier blaft mijn oudste hond als er iemand aan de deur staat en dan doet de rest fijn mee  >:(. Als zij er even niet is, blaft er niemand.

Maar we hadden het over de kosten:
Mijn 5 honden, 5, 10, 17, 19 en 23 kilo, eten voor ongeveer 10 euro in de week. Al dat gelobby voor gratis of goedkope adresjes werpt dus wel zijn vruchten af  :D
mabeline
2-sterren
2-sterren

Bericht door mabeline »

Ik heb van de week bij een islamiet een zakje afval mee gekregen ook voor noppes

zatten toch nog wel wat bruikbare dingen in, was die man dan ook echt wel dankbaar. De visboer houdt ook spullen apart voor me, wat ik tegen sterk gereduceerd tarief krijg  :)
Guappo
1-ster
1-ster

Bericht door Guappo »

Ik ben voor 7 honden met een totaal gewicht van ongeveer 350 kilo 200 euro per maand kwijt.
-Natalie-
1-ster
1-ster

Bericht door -Natalie- »

meestal wissel ik de duurdere dingen af met goedkopere. het bedrag per dag verschilt wel, soms 90 cent, en soms 1,50. ik denk dat ik zo gemiddeld 50 euro per maand kwijt ben. Ayana weegt 50 kilo, en eet een kilo per dag.
nu ben ik nog op zoek naar gratis spul, zo heel af en toe heb ik wat gratis ( runderstrot of zo, en pas een ree  8) )
als ik straks wat meer adressen heb, en wat gratis uit kan halen, hoop ik op 30-40 euro per maand uit te komen.
roksefloks
4-sterren
4-sterren

Bericht door roksefloks »

Mijn drie kooikers (2 pups en een senior) eten per dag samen 800 gram.
De helft daarvan is (nog) Bibi. Pens, kipkarkassen en kopvlees koop ik voor weinig geld. Kipkarkas 40 cent, kopvlees 50 cent en lamspens 50 cent (per stuk).
Dan kom ik uit op 36 euro per maand.
Voor onze rottweiler heb ik het niet uitgerekend, maar die ouwe (12 jaar) barft parttime. Hij krijgt ook nog Farmfood.

groetjes Sylvia
Rozemeijer
1-ster
1-ster

Bericht door Rozemeijer »

Toen ik begon kreeg Joey nog KVV....Duck. Dat kostte zo'n 3,50 per kilo......bij grote aantallen kreeg je wel korting. Maar ik vind dit dus best prijzig.....
Nu krijgt hij dus Smuldier en Barf........en ben nu nog geen euro per kilo kwijt.  Joey eet 800 gram per dag......de ene keer iets dat duurder is, de andere keer weer iets goedkopers.
Per maand zal het zo'n 25 euro zijn.......
Als ik nu om kijk zie ik, van een loge, een zak brokken staan van 34 euro voor 7 kg. Meer als 4,5 euro de kilo dus......oke...daarvan voer je dan wel minder.....maar toch.
Eigenlijk is dat Barfen niet duur......interressant wel om eens te bekijken.
Wat ik wel merk is dat ik nu natuurlijk veel meer adresjes heb.....en dat scheelt enorm! In het begin was ik veel meer kwijt.....

Leuke vraag trouwens! Nooit echt bij stil gestaan n.l.!
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Nou volgens mij is de conclusie dus dat brokken voeren niet alleen slechter is maar ook veel duurder. Ik zou nog wel graag willen dat ik hier in Frankrijk wat meer variatie ook gratis of voor weinig kon krijgen. Helaas eten de Fransen zelf ook alles en dus is ook orgaan vlees, en kopvlees al prijzig.
Dankzij die goedkope distributeurs is het dus goed te doen in Nederland.
Bedankt voor jullie reakties
groeten, Dorine
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Als ik nu om kijk zie ik, van een loge, een zak brokken staan van 34 euro voor 7 kg. Meer als 4,5 euro de kilo dus......oke...daarvan voer je dan wel minder.....maar toch.
Oh? Ik niet. Ko had met brok 800 gram per dag nodig (smolke/nutro/fokker maakte niet uit welke) en bleef magertjes en nu op barf heeft ze aan 500 gram per dag meer dan zat, moet een beetje afvallen zelfs op moment. Voor de brok betaalde ik ook rond 40-50 euro per zak van 15 kilo. Dus ook gemiddeld 3 euro per kilo, nou dat betaal ik niet voor vlees.
Rozemeijer
1-ster
1-ster

Bericht door Rozemeijer »

Misschien is dat ook weer hondafhankelijk? Ik voer zelf geen brok en de loge, die ze wel eet, eet geen vers. Maar als ik op de verpakking kijk moet Joey dus nu minder gram aan brokken eten....minder dan het aantal grammen in vers. Puur dus uit info op de zak....geen ervaring verder mee....Maar dan ben je dus nog duurder uit! :o
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Ja ligt ook aan de hond. Pika eet bvb ongeveer het zelfde van vers als van brok qua grams per dag. Maar omdat barf goedkoper is als brok, ben ik dus voordeliger uit.
De honden zouden dus 3 keer zoveel vers moeten eten als brok wou ik net zo duur uit zijn, of ik moet het vlees bij super de boer gaan halen.... ;D
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Hier aten ze 120 gram brokken en nu 250 gram vers,dus het dubbele van de brokken.

Ik gaf fokker brokjes en ik ben iets meer kwijt aan vers maar echt een paar dubbeltjes per week.
en ze krijgen nu minder tussendoortjes dus misschien dat ik dan toch op hetzelfde kom.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

In het begin van 2003 heb ik voor het laatst brokken gekocht de prijs weet ik niet meer het was van Biofood een biologische brok.
Wat ik wel nog wel weet is dat toen ik volledig kvv ging voeren duur uit was later ging ik bij een groothandel inkopen en toen was het veel goedkoper.
Ik stel al jaren wisselend zelf samen wat ik kwijt ben is ongeveer 50 euro in de maand voor 2 honden.Het is de ene keer wat meer dan de andere keer ik koop het bij de slager(halal),poelier,via internet en wat ik soms tegenkom.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 03 aug 2007, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Rozemeijer schreef: Misschien is dat ook weer hondafhankelijk? Ik voer zelf geen brok en de loge, die ze wel eet, eet geen vers. Maar als ik op de verpakking kijk moet Joey dus nu minder gram aan brokken eten....minder dan het aantal grammen in vers. Puur dus uit info op de zak....geen ervaring verder mee....Maar dan ben je dus nog duurder uit! :o
Didot at een kilo dieet brokken per dag en bleef broodmager!
Nu op barf is hij weer netjes op gewicht en eet ruim 800gr per dag.
Hij eet nu alleen nog maar wild, nog geen kip, lam, pens of rund oid...en ik ben toch heel veel goedkoper uit :)
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik heb twee honden van 35/40 kg en die eten ongeveer 750 gram per dag. De kosten zijn ongeveer 2,- per kg, dus dat betekent zo'n 100,- per maand aan voer voor twee honden. Daarbij komt dan nog de groentemix.

Ik houd voor mijn eigen planning zo'n 150,- per maand aan. Daar zitten dan ook de pensstaafjes, zalmsnacks etc bij.

Ik zou niet weten wat het verschil met brokken is, wandor is als pup na zo'n drie weken overgegaan op vers en yindra is als pup direct op vers gegaan.

Plaats reactie