Potverdikkie, Pinkel aan de valium....
Moderator: Lizzy
Re: Potverdikkie, Pinkel aan de valium....
Zo'n situatie hou je wel een tijd vol, maar op een gegeven moment loopt het emmertje over.
Ik vind 7 jaar een verrekte lange tijd.
Zelf heb ik een keer in situatie gezeten dat voor mij het emmertje overliep.
We hadden 2 katten uit het asiel gehaald. 1 ervan was zwaar mishandeld en ontzettend bang. Na haar 1,5 jaar ruimte te hebben gegeven draaide ze langzamerhand bij.
Helaas sloeg ze daarna door de andere kant op. Ze ontwikkelde een enorme verlatingsangst. Na al die achterdocht en angst had ze eindelijk een anker (mij) waar ze zich aan vast kon houden. Ging ik echter naar mijn werk dan werd ze een soort zombie.
Daar reageerde de andere kat op. Deze ging haar letterlijk te lijf.
Als ik niet thuis was werd er zwaar gevochten. Ik had de bloedspetters aan het plafond zitten.
We wisten op dat moment niet wat die gevechten veroorzaakte. Wij zagen haar gedragsverandering namelijk niet.
Alles deed je om die gevechten te voorkomen. Wanhopig werd je ervan.
Een gedragstherapeut voor katten bestond toen nog niet. Gelukkig kwamen we in contact met een peut voor honden die zelf ook katten had.
We hebben toen een camera in de kamer gezet en het gedrag gefilmd.
Zo zijn we achter die verlatingsangst gekomen.
Je zag haar veranderen als ik de kamer binnenkwam en je zag haar veranderen als ik weer wegging.
We hebben haar toen ook op de Chlomicalm gehad. Het was toen nog niet normaal om dat bij katten te gebruiken. We wisten zelfs niet of het aan zou slaan.
Gelukkig heeft ze er baat bij gehad.
Soms heeft een dier een steuntje nodig. Zonder dat steuntje redden ze het niet.
Als baas kun je haar niet op een andere manier helpen.
Ik hoop echt dat Pinkel baat heeft bij de Valium en dat het net zoals bij Gina DAT drukje in de goede richting is.
Heel veel liefs en sterkte. Het zijn verrekt moeilijke dingen.
Ik vind 7 jaar een verrekte lange tijd.
Zelf heb ik een keer in situatie gezeten dat voor mij het emmertje overliep.
We hadden 2 katten uit het asiel gehaald. 1 ervan was zwaar mishandeld en ontzettend bang. Na haar 1,5 jaar ruimte te hebben gegeven draaide ze langzamerhand bij.
Helaas sloeg ze daarna door de andere kant op. Ze ontwikkelde een enorme verlatingsangst. Na al die achterdocht en angst had ze eindelijk een anker (mij) waar ze zich aan vast kon houden. Ging ik echter naar mijn werk dan werd ze een soort zombie.
Daar reageerde de andere kat op. Deze ging haar letterlijk te lijf.
Als ik niet thuis was werd er zwaar gevochten. Ik had de bloedspetters aan het plafond zitten.
We wisten op dat moment niet wat die gevechten veroorzaakte. Wij zagen haar gedragsverandering namelijk niet.
Alles deed je om die gevechten te voorkomen. Wanhopig werd je ervan.
Een gedragstherapeut voor katten bestond toen nog niet. Gelukkig kwamen we in contact met een peut voor honden die zelf ook katten had.
We hebben toen een camera in de kamer gezet en het gedrag gefilmd.
Zo zijn we achter die verlatingsangst gekomen.
Je zag haar veranderen als ik de kamer binnenkwam en je zag haar veranderen als ik weer wegging.
We hebben haar toen ook op de Chlomicalm gehad. Het was toen nog niet normaal om dat bij katten te gebruiken. We wisten zelfs niet of het aan zou slaan.
Gelukkig heeft ze er baat bij gehad.
Soms heeft een dier een steuntje nodig. Zonder dat steuntje redden ze het niet.
Als baas kun je haar niet op een andere manier helpen.
Ik hoop echt dat Pinkel baat heeft bij de Valium en dat het net zoals bij Gina DAT drukje in de goede richting is.
Heel veel liefs en sterkte. Het zijn verrekt moeilijke dingen.
Ik vind het volkomen logisch dat jullie deze stap nemen. En het is niet alleen in het belang van julie eigen welzijn, maar ook in dat van Pinkel. Ik hoop dat de valium aanslaat en dat dat een beetje rust in de tent gaat geven, want ik kan me voorstellen dat jullie daar na 7 jaar wel aan toe zijn.
Lizzy,had je ook al valeriaan geprobeerd?
Misschien niet zo heftig als valium?
Ik hoop in ieder geval dat er iets zal helpen voor Pinkel..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan
http://www.1001herbs.com/valerian/
Misschien niet zo heftig als valium?
Ik hoop in ieder geval dat er iets zal helpen voor Pinkel..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan
http://www.1001herbs.com/valerian/
- Charlie Angel
- Moderator
Eigenlijk is alles hierboven al gezegd, jullie houden het al zo lang vol, hebben alles al geprobeerd. Het is in julllie aller belang.
Ik duim voor jullie dat dit of 1 van de andere middelen aanslaat bij Pinkel en er zo een beetje rust komt, in huis en in Pinkel's lieve koppie.
Ik duim voor jullie dat dit of 1 van de andere middelen aanslaat bij Pinkel en er zo een beetje rust komt, in huis en in Pinkel's lieve koppie.
Ik lees pas een paar maanden mee op dit forum, dus ik ken niet alle voorafgaande verhalen, maar...........als ik al jouw berichten over je eigen honden én die van anderen lees, dan kan ik er alleen maar heel veel zorg, aandacht en liefde voor honden in zien.
Dus: voel je niet schuldig en zoals al eerder is gezegd, als Pinkel kon praten had ze misschien zelf al lang om medicatie gevraagd!
Ik duim mee dat het gaat werken en voor jullie:

Dus: voel je niet schuldig en zoals al eerder is gezegd, als Pinkel kon praten had ze misschien zelf al lang om medicatie gevraagd!
Ik duim mee dat het gaat werken en voor jullie:
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
dat jij het echt niet leuk vindt begrijp ik wel, eigenlijk willen wij gewoon dat de honden door hebben dat ze het bij ons goed hebben, en dat ze niet hoeven angstig te zijn, want wij zorgen goed voor ze en wij zullen ze nooit iets aandoen dus chill maar..... zo werkt het niet. Maar jij moet je niet over de hoofd slaan voor de psycische problemen die jou hond nou eenmaal heeft. Het ligt niet aan jou, zij komt er gewoon niet samen met jou uit, niets met jou te maken, veel met haar te maken, en je weet natuurlijk ook dat ook bij mensen dit soort psychische verschijnselen te maken kan hebben met een chemische wanbalans in de hersene, dan kan de medemens zo goed hun best doen, maar de balans komt er gewoon niet. Het heeft dan ook niets meer te maken met de mensen er omheen, maar met een bestaande wanbalans waar nog hond nog mens doorheen kan prikken met alle goede wil van de wereld. Ik denk dat jij meer moet bedenken dat jij de beste met Pinkel voor heb, en dat is inclusief het inzetten van chemische middelen om ervoor te zorgen (hopen dan) dat er een nieuwe chemische balans ontstaat. Chemie in gedrag kan niet opgeheven worden door liefdevolle aanpak of bereid heid van de hond om jou als lieve baas te aanvaarden. I'ts just chemistry
en ik denk na 7 jaar kan jij wel aannemen dat jij alles in jou vermogen heb gedaan om met gedrag en aanpak de probleem te verhelpen, nu is het tijd om de chemie op zich aan te pakken. Ik duim dat een van de te gebruiken middelen helpen, sterkte ermee, en wie weet, gaat er een heel nieuwe wereld voor jou en Pinkel open

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Ik denk overigens niet (eigenlijk weet ik het 100% zeker) dat honden door verslaving niet na een paar dagen of weken, zelfs maanden voor het kastje gaan staan waar de pillen liggen want honden kunnen helemaal geen link leggen tussen de pil en het gevoel dat ze daarmee binnen-in krijgen. Dus Decibels, nee, daar ben ik dus niet bang voor, voor hetgeen jij beschrijft.
Maar goed, ik heb Pinkel natuurlijk ook (de afgelopen jaren meerdere keren) met Monique (Rovanna) besproken. En zij vindt dat Pinkel duidelijk signalen vertoont van een hond die met zichzelf in de knoop zit. En dat is ook zo. Ze is echt niet goed. Om je een voorbeeld te geven (we gaan er trouwens een filmpje van maken): als ik opsta en naar de gang loop om naar de WC te gaan: dan blaft ze niet alleen. Ze rent ook rondjes om haar eigen as en zodra "het gevaar geweken is" (en ik dus weer terug ben in de kamer), staat ze nog te geeuwen, piepen en gestresst te doen, totdat haar lichaam weer "redelijk" tot rust komt. Ik schrijf redelijk tot rust, want Pinkel is altijd alert en nooit echt rustig. Haar lichaam (en geest) is altijd stijf gespannen. Ze kijkt ook niet goed uit haar ogen. Een beetje hysterisch. En inmiddels soms ook vermoeid. En eigenlijk is dit gedrag, naarmate ze ouder wordt, alleen maar erger geworden. We hebben het 7 jaar lang uitgehouden omdat het redelijk goed uit te houden was. Maar nu, nu het alsmaar erger wordt, is het echt afzien met haar....
Hoe het met het plassen zal gaan: geen idee. Een ding te gelijk. Van haar plaspillen werd ze sowieso nog twee keer zo gestresst en hysterisch dus die kreeg ze al lange tijd niet meer. En geloof me, liever een hond die d'r urine laat lopen dan een hond die zo om niks 100 keer per dag uit d'r plaat gaat....
Valeriaan hebben we inderdaad geprobeerd. Evenals Rust Compositum, Plantival dragees, Passiflora, Rhodiola, etc. Maar helaas: dat helpt allemaal niet. We zijn ook maandenlang bij een bachbloesem therapeut geweest. En hoewel ze daar op andere fronten wel van opgeknapt is, is dat hysterische gedrag niet verdwenen. Misschien hadden we langer met de therapie door moeten gaan, maar ik kreeg Brutus die nu elke paar weken naar een fysio-therapeut moet, dus soms moet een mens keuzes maken...
Gisterenavond heeft ze, een uurtje nadat ze de pil gekregen heeft, lekker op de bank gelegen. Ze heeft liggen slapen en is er eigenlijk niet meer af geweest. Dat is voor Pinkel al redelijk uitzonderlijk. Ze is niet duf, kijkt niet gedrogeerd uit d'r ogen maar ze lijkt redelijk rustig. We zullen zien wat de dag ons vandaag brengt...
Ik denk overigens niet (eigenlijk weet ik het 100% zeker) dat honden door verslaving niet na een paar dagen of weken, zelfs maanden voor het kastje gaan staan waar de pillen liggen want honden kunnen helemaal geen link leggen tussen de pil en het gevoel dat ze daarmee binnen-in krijgen. Dus Decibels, nee, daar ben ik dus niet bang voor, voor hetgeen jij beschrijft.
Maar goed, ik heb Pinkel natuurlijk ook (de afgelopen jaren meerdere keren) met Monique (Rovanna) besproken. En zij vindt dat Pinkel duidelijk signalen vertoont van een hond die met zichzelf in de knoop zit. En dat is ook zo. Ze is echt niet goed. Om je een voorbeeld te geven (we gaan er trouwens een filmpje van maken): als ik opsta en naar de gang loop om naar de WC te gaan: dan blaft ze niet alleen. Ze rent ook rondjes om haar eigen as en zodra "het gevaar geweken is" (en ik dus weer terug ben in de kamer), staat ze nog te geeuwen, piepen en gestresst te doen, totdat haar lichaam weer "redelijk" tot rust komt. Ik schrijf redelijk tot rust, want Pinkel is altijd alert en nooit echt rustig. Haar lichaam (en geest) is altijd stijf gespannen. Ze kijkt ook niet goed uit haar ogen. Een beetje hysterisch. En inmiddels soms ook vermoeid. En eigenlijk is dit gedrag, naarmate ze ouder wordt, alleen maar erger geworden. We hebben het 7 jaar lang uitgehouden omdat het redelijk goed uit te houden was. Maar nu, nu het alsmaar erger wordt, is het echt afzien met haar....
Hoe het met het plassen zal gaan: geen idee. Een ding te gelijk. Van haar plaspillen werd ze sowieso nog twee keer zo gestresst en hysterisch dus die kreeg ze al lange tijd niet meer. En geloof me, liever een hond die d'r urine laat lopen dan een hond die zo om niks 100 keer per dag uit d'r plaat gaat....
Valeriaan hebben we inderdaad geprobeerd. Evenals Rust Compositum, Plantival dragees, Passiflora, Rhodiola, etc. Maar helaas: dat helpt allemaal niet. We zijn ook maandenlang bij een bachbloesem therapeut geweest. En hoewel ze daar op andere fronten wel van opgeknapt is, is dat hysterische gedrag niet verdwenen. Misschien hadden we langer met de therapie door moeten gaan, maar ik kreeg Brutus die nu elke paar weken naar een fysio-therapeut moet, dus soms moet een mens keuzes maken...
Gisterenavond heeft ze, een uurtje nadat ze de pil gekregen heeft, lekker op de bank gelegen. Ze heeft liggen slapen en is er eigenlijk niet meer af geweest. Dat is voor Pinkel al redelijk uitzonderlijk. Ze is niet duf, kijkt niet gedrogeerd uit d'r ogen maar ze lijkt redelijk rustig. We zullen zien wat de dag ons vandaag brengt...
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 24 aug 2007, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Klinkt wel hoopvol 
Ik dacht trouwens dat de Bach-bloesem therapie die je met Pinkel gevolgd had, wel wat verbetering bracht? Of was dat maar van korte duur?
Hihihi, ik zit dat net in dat andere stuk erbij te tikkeren. De bloesems hebben wel op andere fronten geholpen. Maar het heeft nooit iets gedaan tegen haar hysterische gedrag.... Helaas.*Natasja* schreef: Ik dacht trouwens dat de Bach-bloesem therapie die je met Pinkel gevolgd had, wel wat verbetering bracht? Of was dat maar van korte duur?
Jammer inderdaadLizzy schreef: Hihihi, ik zit dat net in dat andere stuk erbij te tikkeren. De bloesems hebben wel op andere fronten geholpen. Maar het heeft nooit iets gedaan tegen haar hysterische gedrag.... Helaas.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
hoopvol Lizzy, ik duim door 
Phoe heftig hoor zoals je het beschrijft! Ik hoop heel hard dat Pinkel en jij je hierdoor beter gaan voelen!
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
jeetje ik hoop dat het werkt voor jullie allemaal.... 
-
Decibels
misschien was het ook omdat het voor haar inmiddels bij het ritiueel hoorde...kan ook natuurlijk...maar het leek verdomd veel op een junk die naar z'n pillen smachtte...;-)Lizzy schreef:
Anyway...ik hoop dat het werkt bij Pinkel.