gemalen vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: gemalen vis

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

roefus schreef: Ik wil het nooooooit meer over vis hebben  ::) 8) :-X :D
Maar ik ga morgen weer 's een poging wagen  ;D ;D ;D
En is het nou nog gelukt??????

Ze zijn hier weer een stapje vooruitgegaan: Vanochtend was ik de sardientjes aan het schoonmaken, toen dacht ik laat ik die kliederboel eens in hun bakken erbij doen. Hebben ze toch ook die ingewanden opgegeten  :D de bakken waren allebei schoon leeg
In de toekomst hoef ik dus enkel nog voor Armagnac de kop eraf te hakken en die bij Pike in de bak te doen. Scheelt een hoop geklieder en ik hoef niks meer weg te gooien. En bij de viswinkel  kopen en niet meer op de markt!
dorinekok

Bericht door dorinekok »

joepie!
roefus

Bericht door roefus »

pike schreef: En is het nou nog gelukt??????

Ze zijn hier weer een stapje vooruitgegaan: Vanochtend was ik de sardientjes aan het schoonmaken, toen dacht ik laat ik die kliederboel eens in hun bakken erbij doen. Hebben ze toch ook die ingewanden opgegeten  :D de bakken waren allebei schoon leeg
In de toekomst hoef ik dus enkel nog voor Armagnac de kop eraf te hakken en die bij Pike in de bak te doen. Scheelt een hoop geklieder en ik hoef niks meer weg te gooien. En bij de viswinkel  kopen en niet meer op de markt!
;D ;D ;D  Ik ben afgelopen zondag inderdaad zo GEK geweest om een drietal sardines heel netjes te ontdoen van kopje en staart...ennnn...netjes van binnen schoon te maken  :-X ::) :P 8)
Ik heb ze daarna met de staafmixer gepureerd (bij 'rode bietjes'...want om de één of andere reden  ::) zijn 'rode bietjes' hier hééééééél lekker).
Daar heb ik tevens nog wat zalmmootjes (in grotere stukjes  ::) ::) ::)) doorheen gesneden.

ENNNN....jawel hoor: mijn ZEER geliefde doggies vonden het bést oké.
:P :P :P
Met andere woorden: ze hebben het opgegeten.
Dat wil zeggen: Lara METEEN (dit lijkt een constant hongerende veelvraat te worden) en Roefus na wat 'inspectering'...ennn...'denk je dat ik dit verdraag?? ' .
En ik: 'Ja hoor Roef.....dit is lékkerrrrrr....'.
En Roef trapte erin...in mijn 'geslijm' dat het lekkerrrr  was  :D :D :D

Nu stel ik het weer even uit hoor...want Roef is NATUURLIJK een heel slimme hond...die gaat niet ZO vaak 'direct achter elkaar in hetzélfde trappen'  :-\ :'( :D
Zag vandaag nog 'n paar sardines in de vriezer liggen, en heb maand of wat terug nogal wat pakketjes zalm ingekocht.
Dus we proberen het opnieuw... ;D

Maar joh...JIJ geeft hoop...met je 'vis-berichtjes'  :D
Dusss...het stimuleert mij wel  :D :D :D
Wilde er eigenlijk geen gedoe meer van maken...ga nu weer verdere stappen ondernemen.... ;D ;D ;D 8)
roefus

Bericht door roefus »

Constateer dus hierbij wel dat mijn honden een 'culinaire' smaak hebben.... ;D ;D ;D
Want 'bietjes en vis' passen HEEL goed bij elkaar  ;)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

He super  :groupwave2: dat ze het hebben gegeten! Een hoop gedoe is altijd weer de moeite waard als het dan toch blijkt te werken (vind ik tenminste). En nou maar hopen dat ze het ook blíjven eten, zelf kijk ik nog steeds met argusogen wat ze met hun visjes gaan doen maar ja tot nu toe gaat het elke week een stapje beter.
Volgende week komt de laatste stap: Pike krijgt ze zonder bewerking vooraf compleet en al, en bij Armagnac gaat alleen de kop eraf want als die eraan zit bijt hij alleen het staartstukje eraf en laat de rest liggen, hij komt niet in de buurt van de kop!
Enne, met bietjes?? Dat blieven ze hier niet  ;D als ik dat door de groentemix doe raken ze die niet meer aan. Zelfde geldt trouwens voor de groene snijbiet-blaadjes. Ze vinden het allebei vies. Zo zie je maar weer, wat voor de een een lekkernij is vindt de ander om te  :puke:
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Nou, vandaag was het hier ook weer visdag. Dit keer heb ik de koppen alleen maar in stukjes geknipt. Hapklare brokken zeg maar. Ik heb mezelf verdekt achter het raam opgesteld zodat ze ongestoord konden pielen met hun visdelen maar het ging helemaal geweldig. Ik geef ze volgende week nog niet meteen een hele kop, laat ze eerst hier maar aan wennen maar daarna gaan we vangen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

dorinekok schreef: ....maar daarna gaan we vangen.
;D ;D
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

nou ik heb een nieuwe lading voor Vienna gemaakt ;). Ik heb het nu in de keukenmachine geprobeerd (sardienntjes en zalmmoten). Ging perfect en heb nu een mooie vispuree!!
Zou er zo zelf aan beginnen :)
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

trimsalon schreef:
Eet smakelijk!!! :D ;D :D ;D :D ;D
dorinekok

Bericht door dorinekok »

trimsalon schreef:
Misschien kan je er balletjes van draaien met een beetje meel erbij, wat zout en peper en peterselie en dan frituren. Echt, ik geloof dat het best te eten is, zelfs met de gemalen botjes erdoor.
Maar je hebt gelijk het ziet er prachtig uit als het eenmaal gemalen is.
fijn dat ze het eet trouwens
roefus

Bericht door roefus »

Gisteren hiero: raapsteeltjes met gemalen zalm/sardien.  :D
Lukt goed met de staafmixer  :D
Tja, gemalen gaat het er wel in, bij Roefus, maar daar is ook alles mee gezegd.   ;) Met wat grotere stukjes blijft hij moeite houden (en ze náást de bak leggen).
Lara eet inmiddels ook rap de stukjes.
Ik laat het maar zo.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

roefus schreef: Gisteren hiero: raapsteeltjes met gemalen zalm/sardien.  :D
Lukt goed met de staafmixer  :D
Tja, gemalen gaat het er wel in, bij Roefus, maar daar is ook alles mee gezegd.   ;) Met wat grotere stukjes blijft hij moeite houden (en ze náást de bak leggen).
Lara eet inmiddels ook rap de stukjes.
Ik laat het maar zo.

Hier hebben de honden het helemaal niet op vis, dus ze krijgen alleen nog af en toe vis uit blik, maar dit vind ik niet ideaal. Dus dat malen klinkt interessant. Ik heb het dus ook in de keukenmachine geprobeerd en dat heeft me bijna mijn keukenmachine gekost en het was extreem smerig. Maar Roefus, jij hebt het dus met de staafmixer gedaan, ik zou denken dat een keukenmachine het dan helemaal moet kunnen. Ik vraag me dus af wat voor staafmixer jij hebt, is het een bijzonder goede (en dure) of is het een doorsnee staafmixer? Als ik op deze manier mijn honden aan de vis krijg ben ik een gelukkig mens :D
roefus

Bericht door roefus »

Laura2004 schreef: Hier hebben de honden het helemaal niet op vis, dus ze krijgen alleen nog af en toe vis uit blik, maar dit vind ik niet ideaal. Dus dat malen klinkt interessant. Ik heb het dus ook in de keukenmachine geprobeerd en dat heeft me bijna mijn keukenmachine gekost en het was extreem smerig. Maar Roefus, jij hebt het dus met de staafmixer gedaan, ik zou denken dat een keukenmachine het dan helemaal moet kunnen. Ik vraag me dus af wat voor staafmixer jij hebt, is het een bijzonder goede (en dure) of is het een doorsnee staafmixer? Als ik op deze manier mijn honden aan de vis krijg ben ik een gelukkig mens :D
Ik heb een heel oude staafmixer. Heb vorig jaar voor mijn dochter en schoondochter een nieuwe gekocht (en die hebben heel wat meer capaciteit).
Maar zelfs die oude van mij, doet het zonder probleem.
Het gaat dan wel om zalmmootjes (geen koppen dus !) en wat sardientjes (schoongemaakt).
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

roefus schreef: Ik heb een heel oude staafmixer. Heb vorig jaar voor mijn dochter en schoondochter een nieuwe gekocht (en die hebben heel wat meer capaciteit).
Maar zelfs die oude van mij, doet het zonder probleem.
Het gaat dan wel om zalmmootjes (geen koppen dus !) en wat sardientjes (schoongemaakt).
Zalmkoppen geef ik niet, want ze lusten hier absoluut geen zalm, zelfs geen zalmfilet :P Maar de sardientjes zijn neem ik aan met graten en kop eraan of heb ik het verkeerd?
roefus

Bericht door roefus »

Laura2004 schreef: Zalmkoppen geef ik niet, want ze lusten hier absoluut geen zalm, zelfs geen zalmfilet :P Maar de sardientjes zijn neem ik aan met graten en kop eraan of heb ik het verkeerd?
Nee, ik heb ze ontdaan van kop en staart en ook van binnen schoongemaakt.
Het is dus eigenlijk filet, net als de zalm.

Plaats reactie