Giardia vragen.

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Giardia vragen.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik weet niet welke probiotica je geeft, maar het schijnt een goed idee te zijn om extra vezels te geven bij giardia. Protexin Pro Fibre schijnt een zeer goed idee te zijn. Te bestellen via de DA. Jouw DA heeft dat vast in huis :)!
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Lizzy schreef: Ik weet niet welke probiotica je geeft, maar het schijnt een goed idee te zijn om extra vezels te geven bij giardia. Protexin Pro Fibre schijnt een zeer goed idee te zijn. Te bestellen via de DA. Jouw DA heeft dat vast in huis :)!
jah die hebben wij toen ook gehad
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Ik heb nu die van de groene os.... Lees je berichtje net pas en heb 't al gekocht.

Rachel.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Iemand nog een goede schoonmaak tip voor matten?

Rachel.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Malamoods schreef: Iemand nog een goede schoonmaak tip voor matten?

Rachel.
Stoomreiniger?
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Lizzy schreef: Stoomreiniger?
en ik heb ooit gehoord dat schoonmaakazijn in de water van de stoomreiniger een goede oplossing is...
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Malamoods schreef: Iemand nog een goede schoonmaak tip voor matten?
Weggooien en matten kopen die in de wasmachine kunnen.

Als ze buiten liggen, met luiwagen uitschrobben, dat kan trouwens ook met kokosmatten. Wel eerst goed kloppen en daarna uitzuigen.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Lizzy schreef: Ik weet niet welke probiotica je geeft, maar het schijnt een goed idee te zijn om extra vezels te geven bij giardia. Protexin Pro Fibre schijnt een zeer goed idee te zijn. Te bestellen via de DA. Jouw DA heeft dat vast in huis :)!
Lizzy, je hebt hier over extra vezels. Welke vezels bedoel je dan, zemelen of iets dergelijks?

Ik kreeg vandaag de uitslag van Boris' ontlastingonderzoek en dat was dus giardia.
Vandaar dat ik nu de "giardia" topics uitspit.
Ben al iets van 16 maanden regelmatig met hem aan het tobben, diaree, listeloos en niet willen eten. Maar dat duurde maar een dag of 5 en dan was hij weer het heertje voor een week of 6/8. Begin van de week naar de oudere dierenarts geweest en die verdacht direct giardia.
Ben wel blij dat ik nu weet wat er is.
Ik zie/lees wel dat het een boel werk is om alles te ontsmetten. Maar alles, om het met Boris weer goed te laten gaan!
En dan nog een vraagje over de probiotica.
Hij krijgt nu panacure, kan ik daar direct probitica bijgeven?
Of is het verstandig om eerst de panacure af te maken en daarna te starten met probiotica?

Sorry Rachel dat ik even op jouw topic doorga...
suikervrij
1-ster
1-ster

Bericht door suikervrij »

Boeiend topic.
Ik hoop dat ik hier mijn vraag kwijt kan!
Mijn hondje is vanaf het moment dat hij bij ons kwam (2 week geleden) ziek geweest. Het begon met braken en diaree. Hij is binnen 4 dagen nadat we hem ophaalden al opgenomen in de dierenkliniek vanwege uitdroging. Hij heeft alle symptomen van Giardia, maar de tests op Giardia en Parvo waren beide negatief. Hij heeft Finidiar en licht verteerbare Eukanuba gehad,maar dit hielp niets. Afgelopen zondag gestart met AB kuur Metrazol en Panacure. Maar mijn lieverd heeft nog steeds stinkende breiige ontlasting.
Wat nu? Terug naar de DA? Overigens is Max enorm levendig en hij groeit goed (houden we bij met weegschaal)
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Hoi,

Moet je hondje ook heel veel drinken? Falco had met 4 maanden hetzelfde, is behandeld tegen giardia, maar de diaree ging niet over, ondanks dat ie niet meer besmet was.  Verschillende bloed onderzoeken gehad, de da kon niets vinden, dacht aan een allergie. Verschillende lichtverteerbare brok van de da geprobeerd, maar het ging van kwaad tot erger.

Het was van de ene dag op de andere over toen ik gekookte kip met rijst probeerde. Dus blijjkbaar zit er iets in brok waar ie niet tegen kan. Hij eet nu vers (eerst carnibest nu barf) (gekookte kip met rijst heeft weinig voedingswaarde) en de diaree problemen zijn echt over.

Groetjes Juul
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat een toestand  :-X
Veel succes met het schoonmaken van de hele handel  :-*
Chubby
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Chubby »

suikervrij schreef: maar de tests op Giardia en Parvo waren beide negatief.
Je zult wrs monsters van verschillende dagen moeten verzamelen om de Giardia echt te pakken te krijgen. Het kan tevens enkele dagen duren voor de kuur aanslaat, krijgt je hondje nu Metrazol én Panacur tegelijk?

Onze kat Murdock had Giardia én een voedselintolerantie. Vandaar dat we hem van de speciale brok over hebben gezet op vlees: de beste beslissing ever ;)

Een paar tips: herhaal de Panacur, behandel alle huisdieren en reinig de omgeving met azijn of chloor!
verwonderd

Bericht door verwonderd »

suikervrij schreef: Boeiend topic.
Ik hoop dat ik hier mijn vraag kwijt kan!
Mijn hondje is vanaf het moment dat hij bij ons kwam (2 week geleden) ziek geweest. Het begon met braken en diaree. Hij is binnen 4 dagen nadat we hem ophaalden al opgenomen in de dierenkliniek vanwege uitdroging. Hij heeft alle symptomen van Giardia, maar de tests op Giardia en Parvo waren beide negatief. Hij heeft Finidiar en licht verteerbare Eukanuba gehad,maar dit hielp niets. Afgelopen zondag gestart met AB kuur Metrazol en Panacure. Maar mijn lieverd heeft nog steeds stinkende breiige ontlasting.
Wat nu? Terug naar de DA? Overigens is Max enorm levendig en hij groeit goed (houden we bij met weegschaal)
Arm hondje...helaas zeer herkenbaar.
Giardia snaptests zijn helaas niet 100% betrouwbaar. Zelfs de labtesten niet. Sowieso een panacur herhalen en ik wil heel graag van je weten: wat eet het hondje??
(zie mijn topic medisch katten > parasieten.
Mijn kat had een giardia besmetting, maar ondanks de fenbendazol en metrazol bleef ze aan de diarree; bleek er latere nog een parasiet nl de cryptosporidieen bij te zitten. Sowieso heeft ze het heel slecht op de voorgeschreven vezelbrokken (i/d Hills) gedaan. Ondanks dat ze nog steeds besmet is met cryptosporidia doet ze het sinds 5 april heel goed op rrrrrrrrrrrauw....
suikervrij
1-ster
1-ster

Bericht door suikervrij »

Ik lees steeds meer over rauw en ik raak ook steeds meer enthousiast hierover. Maar ik dacht dat rauw niet geschikt is voo pups? Hij krijgt nu 50% Royal Canin voor Labrador pups en 50%Eukanuba Inestial (ofzo) maar die zak is bijna leeg, dus wil daarna gewoon verder gaan op RC

Het huis heb ik helemaal gedaan met een stoomreiniger met mengsel van azijn en water. En zijn bench en de vloer met Detol. Het ruikt in ieder geval steriel!
Laatst gewijzigd door suikervrij op di 06 mei 2008, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Chubby
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Chubby »

Rauw is geschikt voor alle honden en katten! Pluis dit forum maar eens uit, dan raak je vanzelf nóg enthousiaster  ;)

Plaats reactie