Vismenu i.v.m. allergie div. soorten vlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vismenu i.v.m. allergie div. soorten vlees

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Kijk ook hier eens op http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html ... igdier.nl/

http://www.haaksbarf.eu/html/assortiment.html zij hebben idd een visvariant.

http://www.banditvoeding.nl/honden/index.html zij hebben ook een vis variant.

Je kan ook herby (reptrade@kpnplanet.nl) een mailtje sturen met de vraag of hij nog wat voor je kan betekenen. Hij maakt namelijk ook een wildmix speciaal voor iemand. Nooit geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.

http://www.versvoeding.nl/product_info. ... cts_id=146

Meer heb ik zo 1,2,3 niet voor. Ik hoop dat het gaat lukken!!! Succes!

Ik zou overigens wel eventueel met tijd wat andere vlees/bot soorten gaan proberen als hij wel tegen kalf kan te denken valt aan haas, konijn, paard, hert, struisvogel, kwartel, parelhoen om maar wat te noemen.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op za 09 feb 2008, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik blijf het merkwaardig vinden dat een hond niet tegen rund kan, maar wel tegen kalf  :-\ .
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

*Dorothea* schreef: Ik blijf het merkwaardig vinden dat een hond niet tegen rund kan, maar wel tegen kalf  :-\ .
Ja, best wel, want het is gewoon hetzelfde vlees, maar dan van een jonger dier.
En hoe jong moet het kalf dan zijn voor het rund wordt?
mascha
1-ster
1-ster

Bericht door mascha »

hij heeft rauwe eliminatiedieten gehad van eend en geit (2 verschillende keren)

daarbij daarvoor ook die brokkendieten maar die hielpen niet.

ik ga morgen even o de markt in nijmegen kijken want bij de visboeren hier iets krijgen is gewoon geen optie
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Mascha, misschien dat het een beetje onoverzichtigelijk voor je geworden is maar er staan nog wat vraagjes open waar ik op zich wel graag antwoord op wil hebben (om je beter te kunnen helpen):

* Zijn alle diersoorten uitgetest? Kan hij ook niet tegen bijv. konijn? Of hert? Of struisvogel?
* Is het de bedoeling dat Sam de rest van zijn leven alleen vis eet? (want dan voorzie ik toch wel wat problemen, zoals ik al eerder heb geschreven. Je moet dan echt supplementen erbij gaan geven).
* Waarom kan hij trouwens wel tegen kalfsvlees en niet tegen rundvlees, heb je enig idee? Kun je dat navragen? Want dat is echt wel gek. Een kalf is namelijk een baby rund en ik zie niet in waarom je het een wel kan voeren en het ander niet. Het is sowieso geen gek idee om hem dan een keer of 2 per week kalfsvlees en kalfshart en kalfsnieren en kalfslever te gaan voeren. Maar beter is rund. Dat bevat meer voedingsstoffen dan kalf.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik ben ook benieuwd hoe ze jouw hond hebben getest, dus dmv bloedprikken of op een andere manier?

En ik heb op jouw site gelezen dat je een geit/rijst eliminatiedieet hebt gedaan en ik vind het dan ook niet vreemd dat dit niet heeft gewerkt.

Het verhaal van jouw hond klinkt als dat van Ziggy (ook een stafford), ik heb ongeveer dezelfde ellende meegemaakt met haar en kan pas na 2 jaar barfen (en allerlei onderzoeken en ellende) zeggen dat goed met haar gaat. Zij was allergisch voor kip en dit geef ik dus niet. Ze is nog steeds een heel gevoelig hondje (kan bijvoorbeeld ook niet tegen vlooienmiddelen ed), maar het gaat nu een half jaar heel goed met haar, haar huid is gaaf en haar ontlasting is beter dan ooit. Ik heb met Ziggy geaccepteerd dat zij heel zwak is, maar ze is dolgelukkig en ziet er al een half jaar goed uit.

Het kan dat de uitslagen van dit onderzoek kloppen hoor, maar ik zet er vraagtekens bij, omdat ik zo vaak hoor dat honden voor allerlei soorten vlees allergisch zijn, ik kan me niet voorstellen dat zoveel honden allergisch zijn voor zoveel soorten vlees, het zijn toch vleeseters. Ik zou een gezond rauw eliminatiedieet doen zonder granen....

In ieder geval wens ik je veel succes!
Babe
1-ster
1-ster

Bericht door Babe »

Met een brok in de keel las ik het verhaal op je website. Vooral van die foto's sprongen me de tranen in de ogen. Ik heb hier zelf een Bull Terrier zitten die zich helemaal kaal krabt. We hebben 2 weken geleden een allergietest laten doen (bloedtest) en er kwam ook uit dat ze allergisch is voor 4 soorten huisstofmijt. We gaan binnenkort met de desensibiliteitskuur beginnen. Een beetje jouw verhaal dus.

Ik voer nu sinds 2 weken Carnibest. De eerste week Natuur en nu de Lam en Rijst versie en...de haren beginnen aan te groeien. Net zoals bij jouw hond ook het geval was.
Maar dan lees ik in jouw verhaal dat het weer mis gaat....en daar ben ik zo bang voor dat dat hier ook weer gaat gebeuren :'(.
We hebben al vaker van voer gewisseld. Dan leek het een tijdje beter te gaan en dan opeens begon ze zich toch weer te krabben.

Maar goed, zo mager als jouw hond is, zo mager is Babe dus niet, ook nooit geweest gelukkig. En daar gaat mijn vraag dan nu over:

Ik las dat je, bij het bepalen van de hoeveelheid voer, uitgaat van het huidige gewicht van je hond: 16 kg. Ik weet niet hoe groot je Staf is, maar onze Bull Terrier weegt 27 kg. Dat is een gemiddeld gewicht voor dit type hond. Moet je niet uitgaan van wat jouw hond gemiddeld zou moeten wegen i.p.v. uit te gaan van zijn huidige (te lage) gewicht?

Dus als je uitgaat van een gemiddeld gewicht van bijvoorbeeld 25 kg x 25 gram, dan kom je op een hoeveelheid van 625 gram vlees per dag en niet 400 zoals jij berekende (16 x 25 gram). Volgens mij krijg je alleen dan de hond weer terug op gewicht. Natuurlijk niet in 1 keer de hoeveelheid met die mate verhogen, want zoveel eten is hij misschien niet meer gewend. Maar opbouwen in 1 a 2 weken. Of zit ik hier nu helemaal fout met mijn bewering?
maddoc
5-sterren
5-sterren

Bericht door maddoc »

mi heb je daar helemaal gelijk in!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nee, je moet inderdaad uitgaan van het ideale gewicht. Als ze nu te weinig weegt, moet je inderdaad uitgaan van het ideale gewicht en dus meer geven, anders komt ze nevernooit aan/op goed gewicht.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

En sommige honden hebben zelfs meer nodig om op gewicht te komen. Ziggy van mij was ook heel mager toen ze zo ziek was, ik heb de hoeveelheid voer ook opgebouwd en ze eet nu ruim 1 kilo per dag, ze weegt inmiddels 27 kilo en ziet er perfect uit, maar ze woog toen ze ziek was 20 kilo en je kon haar ribben tellen. Zij zou eigenlijk maar 800 gram nodig hebben, maar dan wordt ze dun, dus ze krijgt ruim 200 gram meer en ook veel (gezonde) tussendoortjes.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Babe schreef: Met een brok in de keel las ik het verhaal op je website. Vooral van die foto's sprongen me de tranen in de ogen. Ik heb hier zelf een Bull Terrier zitten die zich helemaal kaal krabt. We hebben 2 weken geleden een allergietest laten doen (bloedtest) en er kwam ook uit dat ze allergisch is voor 4 soorten huisstofmijt. We gaan binnenkort met de desensibiliteitskuur beginnen. Een beetje jouw verhaal dus.

Ik voer nu sinds 2 weken Carnibest. De eerste week Natuur en nu de Lam en Rijst versie en...de haren beginnen aan te groeien. Net zoals bij jouw hond ook het geval was.
Maar dan lees ik in jouw verhaal dat het weer mis gaat....en daar ben ik zo bang voor dat dat hier ook weer gaat gebeuren :'(.
We hebben al vaker van voer gewisseld. Dan leek het een tijdje beter te gaan en dan opeens begon ze zich toch weer te krabben.

Hetzelfde heb ik met Spike meegemaakt: een voer hielp een tijd goed waarna de klachten weer begonnen toe te nemen. Het is belangrijk dat je een hond met voedingsallergieen heel gevarieerd voert omdat ze anders een nieuwe allergie ontwikkelen tegen het eenzijdige voer wat je geeft. Bij Spike varieer ik met zo'n 6-7 vleessoorten en dat gaat prima. Het is een rotatie dieet:
http://www.border-terriers.nl/spikes-di ... ndiet.html
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 11 feb 2008, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Babe
1-ster
1-ster

Bericht door Babe »

Maar als Babe een voedselallergie had, dan had dat toch uit de bloedtest naar boven moeten komen? Ze zou alleen voor huisstofmijt allergisch zijn.

Eerstdaags moeten we weer naar de DA vanwege de start van de desensibiliteitskuur. Dan zal ik het meteen vragen.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Er zijn volgens mij twee soorten testen eentje voor voedselallergie en eentje voor omgevingsallergie.
Bij Spike zijn beide gedaan, hij is volgens de omgevingtest ook allergisch voor huisstofmijt en meelmijt en nog wat andere dingen. Ik merk daar echter niets van bij hem.
Bij Spike waren het de granen waar hij een reactie op kreeg, een voedsel allergie dus.
mascha
1-ster
1-ster

Bericht door mascha »

Lizzy schreef: Hoi Mascha, misschien dat het een beetje onoverzichtigelijk voor je geworden is maar er staan nog wat vraagjes open waar ik op zich wel graag antwoord op wil hebben (om je beter te kunnen helpen):

* Zijn alle diersoorten uitgetest? Kan hij ook niet tegen bijv. konijn? Of hert? Of struisvogel?
Ja zij heeft alle diergroepen en wat dieren afzonderlijk getest. daarbij zijn met geit, konijn en eend eliminatie-dieten gehouden

* Is het de bedoeling dat Sam de rest van zijn leven alleen vis eet? (want dan voorzie ik toch wel wat problemen, zoals ik al eerder heb geschreven. Je moet dan echt supplementen erbij gaan geven).
zoals het er nu uitziet wel. dus idd supplementen erbij

* Waarom kan hij trouwens wel tegen kalfsvlees en niet tegen rundvlees, heb je enig idee? Kun je dat navragen? Want dat is echt wel gek. Een kalf is namelijk een baby rund en ik zie niet in waarom je het een wel kan voeren en het ander niet. Het is sowieso geen gek idee om hem dan een keer of 2 per week kalfsvlees en kalfshart en kalfsnieren en kalfslever te gaan voeren. Maar beter is rund. Dat bevat meer voedingsstoffen dan kalf.
Ik heb dat aan haar gevraagd en het is om dezelfde reden dat ie minder (maar daarbij wel een beetje) op lam reageerd dan op schaap. het dier is jonger en heeft minder allergenen (zo zei ze het niet precies dit zijn even mijn eigen woorden) dan een volwassen dier van hetzelfde "merk"

ik ben net trouwens hier op de markt geweest en er waren 2 visboeren maar alleen met schoongemaakte haring en gebakken kibbeling. geen echte visboer dus..

we gaan nu in ieder geval op die forellen uit en de zalmkarkassen. de supplementen en andere visjes
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Babe schreef: Maar als Babe een voedselallergie had, dan had dat toch uit de bloedtest naar boven moeten komen? Ze zou alleen voor huisstofmijt allergisch zijn.

Eerstdaags moeten we weer naar de DA vanwege de start van de desensibiliteitskuur. Dan zal ik het meteen vragen.
Savanne heeft ook voedselallergie (dmv eliminatie dieet achter gekomen) volgens de bloed/allergie test is ze nergens allergisch voor :o ::)
Dus zo'n test zegt echt niet alles.

Ik ben met haar ook bij een bioresonantie therapeut geweest, ook volgens haar was ze bijna nergens allergisch voor, maar ze kan dus absoluut niet tegen vis.

Plaats reactie