Hoi Sonja,
ok, ik kan me niet langer inhouden, ik ga met Bachjes gooien, voel je vrij me te negeren..
Op basis van het karakter wat je omschrijft klinkt Streepje als een Waterviolet katjes. Water Violet is eigenlijk sowieso een kattentype: trots, afstandelijk, houdt niet van drukte en gedoe om zich heen, kijkt een beetje neer op de rest van het gepeupel, dus als je haar Bach zou willen geven zou ik die er sowieso bij doen. Dan heb je Star of Bethlehem, voor onverwerkt trauma, lijkt me sowieso toepasselijk als je jezelf kaallikt. En dan zou ik ook nog iets willen voorstellen voor de angst, Mimulus is voor bekende angsten (vreemde mensen bijvoorbeeld) en Aspen is voor onbenoembare angsten. De angst voor het naar buiten gaan vind ik een beetje tussen die twee inhangen, je kan het wel benoemen, maar ik weet niet of er een specifiek iets is waar ze bang voor is buiten, dus misschien goed om die allebei te nemen.
Daarnaast zou ik toch een manier proberen te vinden om haar bezig te houden soms zolang ze niet naar buiten gaat en daar haar energie kwijt kan (om de gekke uurtjes iets minder gek te maken;). Ik weet niet wat voor speeltjes je al hebt geprobeert, maar touwtjes (lange veter ofzo) helemaal als je er een hengeltje van maakt zodat er veel afstand is tussen jou en Streep en je er een ergens gevonden veer aan vast knoopt vinden de meeste katten vaak onweerstaanbaar!
Maar, ik blijf er bij dat het in dit soort situaties vaak beter is als iemand echt bij je thuis komt, je daar een uur lang de oren van je hoofd af vraagt en op basis daarvan kijkt wat er aan gedaan kan worden...
Liefs,
Saille (die nu snel achter haar pc weg moet omdat ze anders te laat komt...)