Dierenarts zegt veel tekort op kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Dierenarts zegt veel tekort op kvv

*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik zou wel eens bij de ingang van een DA-praktijk willen gaan staan en alle honden met huidklachten ed. op vers willen wijzen. Ik denk dat de inkomsten dan heel hard teruglopen.
EdwinK
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door EdwinK »

Goed idee ;) Ik zie nog steeds alleen maar vooruitgang bij Brenda en nu ook bij Spotty.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Unique"]
Ik zou wel eens bij de ingang van een DA-praktijk willen gaan staan en alle honden met huidklachten ed. op vers willen wijzen. Ik denk dat de inkomsten dan heel hard teruglopen.
[/quote]

Ervan uitgaande dat het gros toch niks van je aanneemt zal dat laatste nog wel meevallen.
panthera
3-sterren
3-sterren

Bericht door panthera »

[quote="Angelique"]
Ervan uitgaande dat het gros toch niks van je aanneemt zal dat laatste nog wel meevallen.
[/quote]

Precies !! ;D ;D ;D
annouschka
2-sterren
2-sterren

Bericht door annouschka »

de fokster van mijn honden is zo gigantisch tegen vers. 
Zo wist ze me te vertellen toen ons Ellis een hystiocytoma had dat het door die verse voeding kwam, ik was toen een 2 maand volledig overgegaan naar kvv en barf, ze volgt hondenfokkerijschool en daar had de DA haar dat verteld ::)  ze zei er ook nog bij dat het daardoor was dat ze zo dik geworden was :o euhhh ze was dik toen ze op brokken stond, nu is ze al 3kg kwijt :)
Nu sukkelt onze Gaïko (reu van 12 maand)  met z'n voorpoot; ook dat komt van verse voeding zegt ze nu :o
Hij heeft teveel spieren zegt ze, oke hij weegt wel 50kg maar is geen gram te dik!  Hij staat echt perfect, heb ik op show mogen horen.  Een hond kan toch niet teveel spieren hebben als die natuurlijk zijn opgebouwd?
Daarbij zei ze nog dat ze geen garantie meer gaat geven bij de volgende nesten op de heupen omdat de mensen hun hond zelf kapot maken >:( 
Leuk allemaal om te horen ::)
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Als ik lees wat er bij Annouschka en haar fokker gebeurt, dan ben ik blij en een soort trots op mn hond dat die, door hoe ze groeit en zich ontwikkeld(en misschien ook wel door wat we verteld hebben) onze fokker als haar brokken op zijn(en er ruimte is voor de vriezer, tenslotte moeten er 5 honden over) in ieder geval over gaat op kvv, maar zelfs al aan het drogen ed geslagen is voor lekker 'snoepgoed'!!!

Het is te erg, mensen zullen het altijd afkeuren, maar gelukkig weten wij beter!!!!!! :D ;D ;)
Wicka
3-sterren
3-sterren

Bericht door Wicka »

Ik krijg ook regelmatig de vraag of de jeuk die Wicka heeft niet komt doordat ik vers voer... Dan leg ik maar uit dat Wicka een gevoelig typje is en dat als ze brokken krijgt de jeuk waarschijnlijk alleen maar erger wordt. Bij de DA hoor ik er eigenlijk niets over, ik kreeg laast wel een proef zakje hele grote brokken mee, dat zou goed zijn voor de tanden. Dus ik vertelde dat ik vers voer en de DA trok haar wenkbrauwen wat op en ik kreeg toch dat proefzakje mee.... in de vuilinsbak uiteraard  ::)
Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

Wat is dat toch bij mensen die allerlei kwalen gaan wijden aan voedingspatronen, soms zit er iets in het dier, ik heb een hondje met cushing, tja kan ook well iggen aan de jarenlange verkeerde voeding mss die ze bij iemand heeft gehad.

Ikzelf ben vegetarier en had onlangs een vitamine D tekort. Bijna iedereen om me heen zei dat het mijn eigen schuld was omdat ik vegetarier ben............duh :-\ vitamine D verkrijg je door de zon en zit boter........dus hoezo haha 8)
Het is net alsof men heel graag een bevestiging wil ofzo dat je verkeerd bezig bent en zoeken ze naar iets om mee te wijzen........heel irritant.
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Ach, zo had ik een dierenarts (waar ik overigens nooit meer kom) die beweerde dat mijn honden salmonella zouden krijgen, en dat ze door de kippenbotten die ik gaf dood konden gaan vanwege splinteren.
Hij beweerde dat het niets uitmaakte dat ik het rauw geef, want (zo zei hij) 'een bot is een bot'  :-X

En toen ik zei dat ik wel eens meer wilde weten over die salmonella, omdat ik er niets van geloofde.
Zei hij: nou, ik heb het toch maar al te vaak gezien hoor (toen was het even stil).... bij kalfjes.

Toen kon ik mijn lach niet meer inhouden, Kalfjes? Dat zijn ook geen carnivoren meneer, een hond is wel een carnivoor, heeft een zure maag, en een veel korter darmstelsel dan een kalf.

Ik word daar zo moe van he, ik heb ook besloten om niet meer in discussie te gaan met die da's.
syxta
1-ster
1-ster

brokken

Bericht door syxta »

hallo, ik ben nu 50 en heb vanaf mijn jeugd altijd al honden gehad. In mijn jeugd kregen de honden altijd wat de pot schaffte, en soms als de kar langs kwam van die vieze stink pens. Nu indeze tijd dat alle benodigd heden in het vooer zit, wordt je er mee om je oren geslagen wat wel en niet goed is voor je hond of kat. Mijn vorige hond heeft alleen maar brokken gahad en is in goede gezond heid 11 jaar geworden.
Ik wou dit toch even kwijt.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Re: brokken

Bericht door Sonja »

[quote="syxta"]
  hallo, ik ben nu 50 en heb vanaf mijn jeugd altijd al honden gehad. In mijn jeugd kregen de honden altijd wat de pot schaffte, en soms als de kar langs kwam van die vieze stink pens. Nu indeze tijd dat alle benodigd heden in het vooer zit, wordt je er mee om je oren geslagen wat wel en niet goed is voor je hond of kat. Mijn vorige hond heeft alleen maar brokken gahad en is in goede gezond heid 11 jaar geworden.
[/quote]

Heb je er weer één.  :-X :-X :-X
robbiemarie
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door robbiemarie »

Ik liep laatst in het park en kwam oude da met zijn hond tegen. Hij gaf me een compliment dat Marie er zo goed uit zag voor een 12 jarige hond. Natuurlijk vroeg ook hij wat ik haar te eten geef. Toen ik vertelde dat ze nu een aantal maanden op de kkv zit, moest hij lachen!!!!

Blijkt dat hij ook vers voert en het al dacht!!! hahahah
Jammer dat die man met pensioen is gegaan :-[

Met mijn huidige da heb ik het er eigenlijk nooit over gehad.
Leo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Leo »

[quote="syxta"]
[/quote]

Kennelijk ben je toch nieuwsgierig naar de methodes van voeren zoals we die hier bespreken met elkaar!  dus lees ook even rustig rond en wie weet wordt je ook gegerepen door het Barf virus en gaan er nieuwe wegen open, ik weet het wel bijna zeker, dus ik zou zeggen, probeer het eens en als je eenmaal gezien hebt hoe ze plezier hebben met het eten van Barf, weet ik zeker dat je niet meer terug wil naar brokken! (tenzij je het misschien voor het gemak voert) ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="syxta"]
[/quote]

Lees even:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 793.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 792.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 791.0.html
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="syxta"]
[/quote]
tuurlijk, lang leve het aanpassings vermogen van de hond
er stond ergens iets moois en vooral heel duidelijk;
sommige alcohollisten worden ook 90, sommige rokers zelfs weleens 100...
ik heb ook een hond groot gebracht op brokken, is bijna 12 geworden...maar als ik toen wist wat ik nou weet, dan had zijn leventje er een stuk rooskleuriger uitgezien en vooral veel lekkerder!

Plaats reactie