Voeding allergie ????

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Voeding allergie ????

Doresa
3-sterren
3-sterren

Bericht door Doresa »

Hoi Flin,

Ik had een standaard brief meegekregen over dieet Hypoallergeen, daar stond geitenvlees / paard/ struisvogel.
De islamitische slagers hadden geen geitenvlees, dus heb ik konijn gekocht.
Een eiwit wat nog nooit eerder gegeten is................ dus moet dat toch ook kunnen.
Wel aan paarden en struisvogelvlees kunnen komen, en de kat laten kiezen...........
Na een hele dag geen eten, het was ondertussen avond geworden koos ze voor het konijn.
Mooi, ben ik blij mee, daar kan ik een compleet dieet van maken.
Ga maaandag toch nog even DA bellen voor goedkeuring, anders toch naar Rotterdam voor geit.
Ik moet het hypoallergeen minimaal 6 weken geven.
Eigenlijk moet ik het vlees koken en aanvullen met rijst, en als ze de rijst niet eet , mag ik het weg laten...........
Ben al blij dat ik geen brokjes kreeg, dus heb maar niks gezegd, kan later altijd nog toch............ 
ik had geschreven Dexomal...........dit moet zijn .....................Dexoral.................

Dexoral is een corticosteroïd net als prednison.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

ah...zo!

katzels zullen  niet gelijk na 6 weken alleen vlees een accuut tekort aan voedingsstoffen krijgen,
maar als je idd kunt samenstellen met konijn, (vlees, bot, ingewanden, kop) lijkt me dat duidelijk kompleter en beter!

en van de rijst en gekookt vlees... >:( ... 'k zeg maar zo: 'k zeg maar niks... ;)  yup,...idd!!

kun je miss een foto maken? en plaatsen...
voor vergelijk, later?
maddoc
5-sterren
5-sterren

Bericht door maddoc »

enigste waarom het gaat dat het een eiwitbron is die ze nog niet eerder (structureel) heeft gegeten,

als ze niet eerder konijn heeft gegeten, is konijn dus een hele goede optie omdat je dat goed kompleet kunt voeren.

de info die mee hebt gekregen is gebaseerd op koken en niet op rauw voeren.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik weet niet wat de kat zoal heeft gegeten vroeger, maar er zijn genoeg blikvoeren waar nijn in zit. brokjes is helemaal niets bekend over het vlees dat er in (als je geluk hebt, staat er kip- of vissmaak op de zak).
als ze vroeger wel eens blik heeft gegeten, is konijn geen goede optie voor een eliminatiedieet.
Doresa
3-sterren
3-sterren

Bericht door Doresa »

Klopt in 6 weken krijgt ze geen tekorten, ze heeft nooit blik gegeten, altijd Carnibest natuur of diabeet.

Ja, het dieet moet gekookt worden, maar dat doe ik niet, geef het gewoon rauw.

Konijn is makkelijk te malen, en ik heb een compleet dieet, vind ik wel zo fijn.

Een foto van haar buik en binnenkant achterpoten maken.............moeilijk want ik woon alleen.
Door de medicijnen is haar huid alweer genezen, is alleen nog helemaal kaal.

Ze eet het konijn met smaak, niet te geloven, weet niet wat ik zie.
Ik ga het zo houden, en wacht in spaning of, wat er gaat gebeuren als ze medicijn vrij is.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

precies, houden zo!
fijn dat ze nijn lekkur vindt! zal je zien; komt er nog een grammetje bij ook!

wij wachten mee!
Doresa
3-sterren
3-sterren

Bericht door Doresa »

Met mijn katje gaat het goed, het was toch een voedings probleem, en gelukkig geen stress .
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Gelukkig  dat t zo goed gaat, en zonder gekookte meuk!

Plaats reactie