Skodde is ziek :(

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Skodde is ziek :(

YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Het niet weten is zo vreselijk. En dan heb je hem ook nog niet eens bij je. Hopelijk komt er morgen wel wat uit. Evt misschien foto's van zijn slokdarm (met contrastvloeistof) om te kijken of er niks dwars zit?
Qua voeding en infuus heb je inderdaad gelijk maar ik kan me voorstellen dat je hem liever bij je hebt.
Sterkte!
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Ik heb net met de da gebeld en vandaag wordt in ieder geval bloed afgenomen en zorgen ze dat hij verder kan aansterken dmv dwangvoer en vocht.
Hij had hem nogmaals onderzocht en vindt nog steeds niets vreemds, alles klinkt en voelt goed en hij geeft geen pijnreflex af als hij betast wordt.

Het dwangvoer blijft er in ieder geval gewoon in en ik begreep dat de ontlasting ook gewoon goed was, dus aan verstopping dacht hij zeker niet, dan had hij dat allang gevoeld.

Het is gewoon net alsof Skodde er geen zin meer in heeft.... :'(
Vind het zo verschrikkelijk voor mijn ventje, zit de hele dag met tranen in mijn ogen :'(
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Sterkte met Skodde gewenst,wat een spanning he ,dat wachten en wachten
Hoop voor  Skodde en jullie dat het niks ernstigs is!!
verwonderd

Bericht door verwonderd »

On be grij pe lijk. Wat is er toch met Skodde aan de hand?!?! Vreselijk!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Waarom lijkt het voor jou alsof hij er geen zin meer in heeft? Heb je dat gevoel?
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Ja, het is gewoon mijn gevoel, omdat het zo plotseling gekomen is en er geen ziektesymptomen waar te nemen zijn.
Normaliter zou je toch verwachten dat hij dan koorts zou hebben, of diarree, of overgeven of zoiets, maar niets van dat alles.

Ik las toevallig net op internet een stuk over depressie bij katten, misschien heeft hij dat wel? Maar ja, hoe kom je daar achter..... en hoe los je het op?

Aan de andere kant lijkt hij me niet het type om een depressie te hebben, hij is het terroristje van de groep, zeker niet schuchter of in zichzelf gekeerd.
Wel is hij volgens mij de laatste tijd aan het proberen geweest om de baas van de groep te worden, maar zoals ik het inschat is Moon dat nog steeds. Misschien dat hij dat nu eindelijk ingezien heeft en daarom depressief is? :-\

Maar ook dan: hoe los ik dat op? :-[
Hekate
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hekate »

Ook jij kan er nog steeds knuffels bij gebruiken snap ik.

:bigarmhug:

Ik ben benieuwd of er wat gevonden word in het bloedonderzoek.
verwonderd

Anthraciet schreef: Ja, het is gewoon mijn gevoel, omdat het zo plotseling gekomen is en er geen ziektesymptomen waar te nemen zijn.
Normaliter zou je toch verwachten dat hij dan koorts zou hebben, of diarree, of overgeven of zoiets, maar niets van dat alles.

Ik las toevallig net op internet een stuk over depressie bij katten, misschien heeft hij dat wel? Maar ja, hoe kom je daar achter..... en hoe los je het op?

Aan de andere kant lijkt hij me niet het type om een depressie te hebben, hij is het terroristje van de groep, zeker niet schuchter of in zichzelf gekeerd.
Wel is hij volgens mij de laatste tijd aan het proberen geweest om de baas van de groep te worden, maar zoals ik het inschat is Moon dat nog steeds. Misschien dat hij dat nu eindelijk ingezien heeft en daarom depressief is? :-\

Maar ook dan: hoe los ik dat op? :-[
Weet je dat ik ook dacht aan een depressie?!? Maar ik vond het zo suf klinken.

Waarom ik dat vroeg: ik vind Lo nl af en toe zo sip.

Maar, ik waak er ook weer voor om menselijke gevoelens te projecteren in het dier.

Dus, weer zo'n geval van verstand versus gevoel :-\

Maar ik vind het niet gek klinken...
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Sja, volgens diverse (medische) sites is het dus wel degelijk mogelijk dat dieren in een depressie geraken.
Ik zie alleen niet zoveel oplossingen vermeld staan, behalve wat Bach bloesem mogelijkheden.

Maar daarvoor zal ik hem toch thuis moeten hebben en zal hij weer moeten eten en drinken, anders helpen die bloesems ook niks :'(

Owww man, kan wel gillen van frustratie en verdriet! :-X
verwonderd

Anthraciet schreef: Sja, volgens diverse (medische) sites is het dus wel degelijk mogelijk dat dieren in een depressie geraken.
Ik zie alleen niet zoveel oplossingen vermeld staan, behalve wat Bach bloesem mogelijkheden.

Maar daarvoor zal ik hem toch thuis moeten hebben en zal hij weer moeten eten en drinken, anders helpen die bloesems ook niks :'(

Owww man, kan wel gillen van frustratie en verdriet! :-X
Hmmm ik bedoelde dan ook dat ik zelf heel voorzichtig ben, ik ben nl niet objectief, niet naar mijn Lo toe iig. Dus ben ik ook voorzichtig naar anderen toe  ;)
Ik heb in Artis wel wat depressieve dieren gezien hoor in het verleden, ik zou zelf ook depressief worden als ik zo gekooid was zoals in het oude Artis (gelukkig wordt er het eea verbeterd).

Yep, eerst eten en dan bloesems....dat staat als een paal boven water.

Ja, ik begrijp dat je kan gillen van frustratie en verdriet!!!!!! :-* :-* :-* :-*
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Ik heb net telefoon gehad van de dierenarts om even bij te praten en te overleggen.

Skodde is nog niet echt beter, in de zin dat hij weer 'normaal' is, maar hij heeft dus afgelopen nacht wel uit zichzelf gegeten!!! :D
De dierenarts wist het vanochtend nog niet omdat zijn assistentes 's avonds het voer bij de dieren neer zetten en hij ze nog niet gesproken had om het te checken, maar Skodde heeft het krachtvoer én de brokken - ach ja, beter als niks tenslotte - uit zichzelf opgegeten! 8)

Dus er is gelukkig wel vooruitgang te zien!
Vandaag wordt in ieder geval zijn bloed opgestuurd om te kijken of daar nog iets aan te ontdekken valt, maar de dierenarts vertelde me wel dat het best zo kan zijn dat daar niets uit komt.
Hij heeft al vaker meegemaakt dat katten zichzelf eigenlijk ziek maken door in een soort cirkel terecht te komen.
Er valt iets voor waardoor ze niet willen eten - daardoor worden ze zwakker - daardoor willen ze niet eten - daardoor worden ze nog zwakker enz. enz.
Wat hij nu deze 2 dagen dus gedaan heeft, is die cirkel doorbreken door hem veelvuldig per dag te dwangvoeren, zodat, zoals hij het zegt: dat motortje weer op gang komt.

En blijkbaar werkt het!
En wat er dan voorgevallen is waardoor Skodde slecht/niet is gaan eten.... ik kan me wel wat dingen bedenken (achteraf).
Skodde is dan wel het terroristje van de groep, maar wat eten betreft is hij een watje en laat hij zich het eten onder de neus vandaan halen. Vooral Tuppie heeft daar een handje/pootje van, die duikt bij iedereen in de bak om te zien of zij iets lekkerders hebben als hij ::)
Ik dacht dat de anderen zich daar niets van aan trokken, maar misschien Skodde toch wel.....

Dus ik denk dat we Skodde in het vervolg gewoon apart gaan voeren zodat hij zijn eigen eten op kan eten en niet gestoord wordt. Kijken of dat werkt.
Ik ben al lang blij dat we hem morgen weer thuis krijgen en we het kunnen uitproberen! Kan mijn geluk werkelijk niet op! ;D

Maar vannacht blijft hij dus nóg een extra nachtje bij de da zodat hij nog meer op krachten kan komen en mócht er dan morgen iets uit de bloeduitslag blijken, kan hij ook meteen behandeld worden en hoeft hij niet nog een keer heen en weer te rijden. Morgenmiddag halen we hem dan op en dan kunnen we in het weekend ook extra veel aandacht aan hem besteden.
Dus nog 1 nachtje op mijn nagels bijten en als het goed is komt mijn liefje morgen weer thuis! :circle:
Hekate
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hekate »

Goed nieuws dus :) Wat fijn zeg!
Frummel
3-sterren
3-sterren

Bericht door Frummel »

O wat fijn :)
Hopelijk komt er niets uit het bloedonderzoek en kan je morgenmiddag je ventje weer lekker knuffelen.
:bigarmhug:
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Dat zijn nog eens goede berichten, hartstikke fijn. Wat zul jij morgen blij zijn als je hem weer vast kan houden en lekker knuffelen :)
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

YaYa schreef: Dat zijn nog eens goede berichten, hartstikke fijn. Wat zul jij morgen blij zijn als je hem weer vast kan houden en lekker knuffelen :)
Ik denk alleen dat Skodde niet zo blij zal zijn met die extra knuffels. Hij is niet zo'n knuffelkat, zeker niet als je hem dan ook nog vast wil houden ;D
Hij knuffelt alleen als hij er zelf zin in heeft en hij het liefst bovenop je borstkas in bed kan staan.... 8)

Maar morgen moet hij het maar even goed vinden, ik ga hem helemaal plat knuffelen! :-*

(nog wel even duimen dat er morgen niets raars uit het bloedonderzoek komt natuurlijk..... :-X)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik duim!

Plaats reactie