farmfood fresh
Moderator: eelke
Re: farmfood fresh
[quote="evenstar"]
Hier zijn winkels die smuldier compleet 400gr voor 0,60 verkopen oa de jumbo
[/quote]
Dat zijn supermarkten, geen Dierenspeciaalzaken. DSZ's kunnen bij lange na niet zo voordelig inkopen.
Hier zijn winkels die smuldier compleet 400gr voor 0,60 verkopen oa de jumbo
[/quote]
Dat zijn supermarkten, geen Dierenspeciaalzaken. DSZ's kunnen bij lange na niet zo voordelig inkopen.
[quote="BSS"]
Die schandaligheid van de prijzen van DSZ's valt best mee als je je realiseert wat hun inkoopprijzen zijn... Ik zou mijn Smuldier graag voor een lager bedrag verkopen, zodat ik zou kunnen concurreren met bijvoorbeeld de supermarkten. Maar dat lukt domweg niet, omdat mijn inkoopprijs te hoog ligt. Voor mij een reden om de Smuldier uit het assortiment te halen zodra de voorraad op is. Plus dat de kwaliteit gewoon minder is. Dan verkoop ik liever FF Fresh, is maar weinig duurder dan wat ik voor de Smuldier moet vragen en is van betere kwaliteit.
De prijzen vergelijken van KVV die je in grootverbruik inkoopt, met die van een pakje FF Fresh uit de winkel is natuurlijk niet reeel...
[/quote]
"Groot" verbruik is bij mij +/- 20 pakjes (Rodi zelfs 10 en die kosten dan 11.26) . Maar als je hond alleen maar KVV voert ben je toch gekke Harry als je dat bij de DSZ koopt.
Waarom kan het bij hun wel dan?
Die schandaligheid van de prijzen van DSZ's valt best mee als je je realiseert wat hun inkoopprijzen zijn... Ik zou mijn Smuldier graag voor een lager bedrag verkopen, zodat ik zou kunnen concurreren met bijvoorbeeld de supermarkten. Maar dat lukt domweg niet, omdat mijn inkoopprijs te hoog ligt. Voor mij een reden om de Smuldier uit het assortiment te halen zodra de voorraad op is. Plus dat de kwaliteit gewoon minder is. Dan verkoop ik liever FF Fresh, is maar weinig duurder dan wat ik voor de Smuldier moet vragen en is van betere kwaliteit.
De prijzen vergelijken van KVV die je in grootverbruik inkoopt, met die van een pakje FF Fresh uit de winkel is natuurlijk niet reeel...
[/quote]
"Groot" verbruik is bij mij +/- 20 pakjes (Rodi zelfs 10 en die kosten dan 11.26) . Maar als je hond alleen maar KVV voert ben je toch gekke Harry als je dat bij de DSZ koopt.
Waarom kan het bij hun wel dan?
[quote="BSS"]
[/quote]
Waarom dan niet als ik vragen mag? Als ik het als particulier in kleine hoeveelheden stukken goedkoper kan inslaan. Waarom de DSP dan niet?
[/quote]
Waarom dan niet als ik vragen mag? Als ik het als particulier in kleine hoeveelheden stukken goedkoper kan inslaan. Waarom de DSP dan niet?
[quote="BSS"]
Daarbij is Smuldier qua kwaliteit niet met FF Fresh te vergelijken.
[/quote]
wat is precies anders of beter dan?
Daarbij is Smuldier qua kwaliteit niet met FF Fresh te vergelijken.
[/quote]
wat is precies anders of beter dan?
zakelijk gezien zou ik het dan wel weten en groot bij de supermarkt inslaan.
wij bestellen nu ook gewoon 5 dozen bij de supermarkt en als het er is worden we netjes gebeld.
wij bestellen nu ook gewoon 5 dozen bij de supermarkt en als het er is worden we netjes gebeld.
Dat is inderdaad een optie. Maar wat schiet je er dan mee op? Niets als je dezelfde verkoopprijzen als de supermarkt gaat hanteren. Je hebt er alleen wat aan als je het dan tegen de adviesverkoopprijzen voor DSZ's gaat verkopen. Maar ik besteed mijn vriesruimte liever aan FF Fresh. De Smuldier was voor mij een éénmalig uitstapje dat geen vervolg krijgt.
Over de kwaliteit van FF Fresh is hier al het één en ander geschreven (waar ik het overigens lang niet allemaal mee eens ben), net als over Smuldier. Lees de diverse topics door en trek dan je eigen conclusies. Dat ik Smuldier en FF Fresh qua kwaliteit niet te vergelijken vind is mijn persoonlijke mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.
T.a.v. het inkoopverschil tussen DSZ's en supermarkten: DSZ's zijn afhankelijk van groothandels en kunnen veel minder groot inkopen dan supermarkten. Daarbij komt dat supermarkten hun totale inkopen over de vestigingen kunnen verspreiden. Ik ga in mijn eentje echt geen 60 dozen Smuldier per soort inkopen, zou niet weten waar ik het zou moeten laten. Dan ben je vriescellen nodig ipv een normale vrieskist. En zelfs al zou ik 60 dozen Smuldier rechtstreeks bij Smuldier kopen, dan nog is het maar de vraag of ik wel tegen dezelfde lage prijs kan inkopen als de grote supermarkten.
Over de kwaliteit van FF Fresh is hier al het één en ander geschreven (waar ik het overigens lang niet allemaal mee eens ben), net als over Smuldier. Lees de diverse topics door en trek dan je eigen conclusies. Dat ik Smuldier en FF Fresh qua kwaliteit niet te vergelijken vind is mijn persoonlijke mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.
T.a.v. het inkoopverschil tussen DSZ's en supermarkten: DSZ's zijn afhankelijk van groothandels en kunnen veel minder groot inkopen dan supermarkten. Daarbij komt dat supermarkten hun totale inkopen over de vestigingen kunnen verspreiden. Ik ga in mijn eentje echt geen 60 dozen Smuldier per soort inkopen, zou niet weten waar ik het zou moeten laten. Dan ben je vriescellen nodig ipv een normale vrieskist. En zelfs al zou ik 60 dozen Smuldier rechtstreeks bij Smuldier kopen, dan nog is het maar de vraag of ik wel tegen dezelfde lage prijs kan inkopen als de grote supermarkten.
Oh ja... ik ben van het type dat na aanschaf van meerdere pakjes Smuldier tegen de klanten zegt dat het in de supermarkt goedkoper is
. Ik heb de Smuldier dus puur als service-produkt genomen. Maar aangezien ik nu makkelijk een vriezer kan vullen met alle FF Fresh varianten en formaten gaat de Smuldier er uit. FF Fresh is dan nog het enige KVV-produkt dat ik verkoop. Bewuste keuze.
Ik vind FFF evenals Carnibest te duur. Als ik een klein hondje of een zeer gevulde portemonnee zou hebben, zou ik heb best overwegen. Met twee grote honden die 1,5 tot 2 kilo per dag eten en geen kapitaal op de bank, ga ik toch voor Smuldier. 
Ik hoorde van iemand, die Farmfood fresh ging ophalen van de fabriek, dat daar ook de verpakking van smuldier lag. Ik vraag mij nu af of smuldier en farmfood fresh precies hetzelfde produkt is. Bij ons eigen eten heb je ook vaak hetzelfde produkt in een dure en goedkope uitvoering.
Er zijn slechts een paar fabrieken in Nederland waar hondenvoer wordt gemaakt, niet elk merk heeft zijn eigen fabriek. Maar dat wil niet zeggen dat het dus allemaal hetzelfde is met alleen een andere verpakking. Smuldier besteedt, voor zover ik weet, produktiecapaciteit uit aan andere merken, maar ieder die daar gebruik van maakt bepaalt zelf de samenstelling. Een plaatselijke dierenwinkel hier laat z'n 'hamburgers' ook bij Smuldier maken, maar dat maakt het nog geen Smuldier-hamburgers. Ze zijn wel degelijk anders van samenstelling.