Nagel te kort geknipt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Nagel te kort geknipt

Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

:wavetowel2: Het is gelukt!

Met een zaklamp eronder heb ik het leven (moeilijk, maar toch) kunnen zien en heb ik er een streepje gezet met een stift. En hopla, zo geknipt!
:)

Haar 2 voortenen aan haar voorpootjes waren veels te lang en ergerde ik me dood aan en schaamde er een beetje voor. Maar ik durfde niet verder met knippen dus die bleven altijd een beertje lang.
Maar ik heb er nu 0.5 cm vanaf kunnen knippen! :D

En de stress van beide kanten viel ook mee! Ze werkte goed mee!

En je hoort haar niet meer lopen!  :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Jet , Babs en Tooske schreef: :wavetowel2: Het is gelukt!

Met een zaklamp eronder heb ik het leven (moeilijk, maar toch) kunnen zien en heb ik er een streepje gezet met een stift. En hopla, zo geknipt! :)

Haar 2 voortenen aan haar voorpootjes waren veels te lang en ergerde ik me dood aan en schaamde er een beetje voor. Maar ik durfde niet verder met knippen dus die bleven altijd een beertje lang.

En de stress van beide kanten viel ook mee! Ze werkte goed mee!

En je hoort haar niet meer lopen!  :)
Dat ga ik ook eens proberen bedankt voor de tip! Ik durf ook altijd maar een klein stukje eraf te knippen, eigenlijk veels te weinig. Maar als ik bij Pike maar een keer te ver knip mag ik nooooooiiiit meer aan zijn voeten komen, hij is al stink nerveus als je er alleen maar naar kijkt. En hij heeft voornamelijk pikzwarte nagels. Dus bij hem is het dan ook een klein stukje en braaaafffff snoepje! Die andere twee zijn gelukkig makkelijker wat dat betreft, maar ik durf daar ook maar een klein stukje  :-[.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Ik hoorde van iemand die had een nagelknipper gekocht op de Crufts en daar zat een lampje op, rood betekende niet knippen, oranje was op het randje en groen was goed.
Dat lijkt me nou handig maar hier in Nederland nog nooit gezien.
Zou ook wel eens willen weten hoe dit werkt.
Jet , Babs en Tooske schreef:

Ik heb ook een teef met veels te lange nagels, slordigheid van mij, nu weet ik dat als je een pup krijgt dat je het elke week moet knippen, bij haar heb ik het laten versloffen. Ik schaam me ook hiervoor.  Volgende week mag ze als bezoeker mee naar de show (ik show dan met mijn pup) en ik zal wel commentaar krijgen van de fokkers.
Ga ook een proberen met een lampje.

Groetjes Trudie
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Red_Hunter schreef: Ik hoorde van iemand die had een nagelknipper gekocht op de Crufts en daar zat een lampje op, rood betekende niet knippen, oranje was op het randje en groen was goed.
Zou ook wel eens willen weten hoe dit werkt.
In de Bar stond er laatst een topic over: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1068933
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ja en dat was helaas niet "bloeddicht" dus durf ik dat ook niet te proberen  :-[

Pike had een keer een nagel stuk, er hing een fliebertje uit en hij liep daar kreupel op en ik ging naar de da. Die knipte dat zo weg :-X ik hoor Pike nu nog brullen van pijn, dus ik wil echt niet dat mij dat overkomt. Dan is alle vertrouwen voor eeuwig weg.
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

Red_Hunter schreef:
Ik heb ook een teef met veels te lange nagels, slordigheid van mij, nu weet ik dat als je een pup krijgt dat je het elke week moet knippen, bij haar heb ik het laten versloffen. Ik schaam me ook hiervoor.  Volgende week mag ze als bezoeker mee naar de show (ik show dan met mijn pup) en ik zal wel commentaar krijgen van de fokkers.
Ga ook een proberen met een lampje.

Groetjes Trudie
Bij Babs knipte ik regelmatig toen ze pup was.....maar echt verschil zie ik dus niet :-\
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

pike schreef: Ja en dat was helaas niet "bloeddicht" dus durf ik dat ook niet te proberen  :-[

Pike had een keer een nagel stuk, er hing een fliebertje uit en hij liep daar kreupel op en ik ging naar de da. Die knipte dat zo weg :-X ik hoor Pike nu nog brullen van pijn, dus ik wil echt niet dat mij dat overkomt. Dan is alle vertrouwen voor eeuwig weg.
Even off-topic; hebben jouw Fauves dicht onderwol? Babs is zo kaal als ik haar pluk....  :-\
Wat zijn jouw ervaringen als ze in de herfst/winter worden geplukt, hebben ze dan erg lat van de kou en regen?
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

citaat: Ik hoorde van iemand die had een nagelknipper gekocht op de Crufts en daar zat een lampje op, rood betekende niet knippen, oranje was op het randje en groen was goed.

Ik heb wat gegoogled want Ramses heeft ook erg lange zwarte nagels en dat levert ook knipstress op.
Laat ik nu op marktplaats een advertentie zien staan van een internetwinkel voor die kniptang met lichtjes!
Ga toch eens informeren hoe e.e.a. werkt.
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

???...ik heb niet veel vertrouwen in zo'n knipper.
Hoe werkt dat dan? Voelt hij aan waar "het leven" begint ofzo?  ???
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

wellicht een domme vraag hoor, maar als ik met het lampje schijn, wat moet ik dan zien? Hier hele dikke zwarte newfy nagels. Ik heb zelf gewoon de indruk dat ze veel te lang zijn en ik knip steeds een millimetertje gezien het bloedbad dat ik gehad heb. Maar het zou wel handig zijn als ik een streepje kan zetten, de honden denken hier al dat ik gestoord ben, oh het is 8 uur, komt ze weer met haar knippertje.
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

kira schreef: wellicht een domme vraag hoor, maar als ik met het lampje schijn, wat moet ik dan zien? Hier hele dikke zwarte newfy nagels. Ik heb zelf gewoon de indruk dat ze veel te lang zijn en ik knip steeds een millimetertje gezien het bloedbad dat ik gehad heb. Maar het zou wel handig zijn als ik een streepje kan zetten, de honden denken hier al dat ik gestoord ben, oh het is 8 uur, komt ze weer met haar knippertje.
Afbeelding
Afbeelding
Als je een zaklampje eronder houdt zie je beter waar het leven eindigt en al zet je daar een streepje dan kan je zonder de zaklamp in een keer goed knippen als je voor het streepje blijft.
Of bedoelde je dit niet? :)
Laatst gewijzigd door Boefies op do 06 nov 2008, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Do

Bericht door Do »

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 621.0.html

heb zelfs gehoord dat er veel van die apparaten terug gebracht zijn
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

kira schreef: wellicht een domme vraag hoor, maar als ik met het lampje schijn, wat moet ik dan zien? Hier hele dikke zwarte newfy nagels. Ik heb zelf gewoon de indruk dat ze veel te lang zijn en ik knip steeds een millimetertje gezien het bloedbad dat ik gehad heb. Maar het zou wel handig zijn als ik een streepje kan zetten, de honden denken hier al dat ik gestoord ben, oh het is 8 uur, komt ze weer met haar knippertje.
Yep, bij pikzwarte nagels kun je schijnen tot je een ons weegt ::), bij Gitte was nagelsknippen ook een ramp (en dat vond zij zelf ook) dus liet ik het de laatste paar jaar maar door de trimster of DA doen, kon ik haar goed vasthouden en die mensen waren niet zo bang om te knippen en was het dan in een paar tellen gepiept (terwijl ik dan ondertussen er aan de voorkant allemaal kaas en worstje inpropte :D).

Jouw methode (elke keer een klein stukje) werkte bij Gitte niet meer, zij raakt op een gegeven moment helemaal in paniek als ik maar naar haar nagels keek :-X.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

ik heb nu alles meegelezen, en vraag me eerlijk gezegd af waarom jullie, net zoals nitus al zegt, niet gewoon even naar een trimsalon gaan o.i.d.
Deze mensen hebben er voor geleerd, doen het dagelijks en knippen snel alle nagels van de hond.
Ik doe het hier veel (alleen nagels knippen), en raad het mensen ook aan.
Geen gestress voor de hond, niet bang zijn dat je zelf in het leven knipt (alhoewel het bij iedereen kan gebeuren), geen geschijn met vreemde lampjes, enz.
misschien kunnen de trimmers/sters hier op BP een nagel-knip-barf-dag organiseren  ;)
Mochten er mensen zijn hier BP, die in de buurt van Deventer wonen, zijn jullie van harte welkom
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Hmm, goed naar het plaatje gekeken, morgen ga ik schijnen. En zie ik niets, kom ik langs hoor in Deventer voor een BP nagel-knip-barf-dag. Overigens vinden mijn vier beesten het verder niet erg als ik knip en pulk en doe, maar met name grote beer hoor ik tikken met lopen en volgens mij hoort dat niet. Dus het moet te lang zijn. Hoe zit dat trouwens met dat holle, zeg maar, de onderkant, dat is hol, is wat je daar ziet het leven?

Plaats reactie