Ik ben 1x per dag gaan voeren, omdat ze zulke kleine botten kregen bij 2x per dag voeren. Ik moest altijd alles in stukken knippen. Bovendien vond ik het zelf ook omslachtig om 2x per dag bakken klaar te maken. Ik heb het omzetten over vier dagen uitgespreid.
En het was geen probleem. Na hun avondwandeling krijgen ze, als vervanging van wat ooit hun maaltijd was, een pensstaafje, loopvoet of kuikentje, wat ik toevallig heb. Gewoon een snoepertje dus. Er wordt verder niet gebedeld. Als ik nu 's avonds de bakken voor de volgende ochtend klaar maak, komt er ook niemand meer kijken. Ze weten dat ze dan toch niets krijgen.
Ze wegen hier tussen de 11 en 15 kg en eten tussen de 450 en 600 gram per keer (bot, spier, orgaan en groente in een maaltijd).
1 x per dag voeren
Moderator: Lizzy
Re: 1 x per dag voeren
Ze krijgen hier 3 x per week orgaan mix,dat krijgen ze s'morgens met kefir en 2 x per week met een eitje erdoor,dan krijgen ze s'middags de hoofdmaaltijd.
Ik ben dit gaan doen omdat Rocky soms misselijk werd van orgaantjes,en dan er s'nachts er uit moest.
Nu geef ik 3 x per week groente en dat gaat zo perfect.
Vasten heb ik altijd een beetje moeite mee,die van mij gaan dan toch zeuren de volgende dag om eten.
Lijtk wel of ze altijd honger hebben
Groenten prutje doe ik met groenten van de volkstuin en soms koop ik er wat bij,maar meestal wat er nu makkelijk en voordelig te koop is.
wortelen,sla,andijvie,bietjes,tuinbonen,sperziebonen,pronkbonen,bloemkool, en dan alles heel fijn malen en in doosjes gaat dat zo de vriezer in.
Ze krijgen hier maar 250 gram en ze wegen 12,3 en 14 kilo ,als ik zie wat ze van "Pike" krijgen zouden ze ook wel willen maar ben bang dat ze dat te dik worden.
Ik ben dit gaan doen omdat Rocky soms misselijk werd van orgaantjes,en dan er s'nachts er uit moest.
Nu geef ik 3 x per week groente en dat gaat zo perfect.
Vasten heb ik altijd een beetje moeite mee,die van mij gaan dan toch zeuren de volgende dag om eten.
Lijtk wel of ze altijd honger hebben
Groenten prutje doe ik met groenten van de volkstuin en soms koop ik er wat bij,maar meestal wat er nu makkelijk en voordelig te koop is.
wortelen,sla,andijvie,bietjes,tuinbonen,sperziebonen,pronkbonen,bloemkool, en dan alles heel fijn malen en in doosjes gaat dat zo de vriezer in.
Ze krijgen hier maar 250 gram en ze wegen 12,3 en 14 kilo ,als ik zie wat ze van "Pike" krijgen zouden ze ook wel willen maar ben bang dat ze dat te dik worden.
Laatst gewijzigd door *Marga* op wo 05 nov 2008, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik voerde eerst 1 keer per dag, maar sinds Gol gecastreerd is vreet ze veel meer van straat en loopt ze echt te zoeken. Ik geef nu 2 keer en het is al een stuk opgeknapt, alleen is het zo weinig per maaltijd.
Ik ga nog even verder vogelen dus..
Ik ga nog even verder vogelen dus..
Ook hier krijgen ze 1x per dag te eten. Meestal na de middagwandeling. Op de trainingsdagen krijgen ze alleen wat groente, kefir en eitjes. Het bevalt prima! Ze kunnen lekker hun buikje rond eten en de rest van de middag en avond uitbuiken. Ook zijn ze actiever op de trainingsdagen.
Ik zorg altijd wel dat er een flinke vleesbotmaaltijd in gaat voor een vastendag. Sommige vleessoorten lijken sneller het spijsverteringssysteem door te gaan (met name de gemalen spiervleessoorten en orgaan)
Ze gaan dan eerder gal spugen op zo'n "vastendag".
Ik zorg altijd wel dat er een flinke vleesbotmaaltijd in gaat voor een vastendag. Sommige vleessoorten lijken sneller het spijsverteringssysteem door te gaan (met name de gemalen spiervleessoorten en orgaan)
Ze gaan dan eerder gal spugen op zo'n "vastendag".