kvv helemaal granenvrij

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: kvv helemaal granenvrij

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Martine M"]
Hoe weet jij dat ?
IK gaf Carnibest en heb geprobeerd er achter te komen wat de juiste verhoudingen waren in CB, had hen aangeschreven om te vrgaen over hoeveel % spiervlees, % orgaanvlees en % groenten er wel in zitten.
Nadat ik van een handelaar vernomen had dat er maar een 5 % spiervlees in zou zitten en de rest orgaanvlees zou zijn.

Uit het antwoord dat ik kreeg bleek dat dit blijkbaar staatsgeheim was  ::), ja en dan word ik heel achterdochtig, ben toen overgestapt naar HB. en hij is er beter mee ook.
[/quote]
Maar toch heeft Corine (fabrikant van Carnibest) wel verteld dat carnibest 40 % spiervlees zit, dus dan klopt die informatie niet.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Martine M"]
ik heb anders een goede maand geleden rechtstreeks naar carnibest gemaild om de informatie.
Hoeveel percent orgaan vlees, spiervlees en groenten zitten er in CB.
En het antwoord was.en inderdaad, ik vind dat de percentages er moeten opstaan, je hoeft voor mij je geheime "hondelok vind het heerlijk" ingrediënt niet vrij te geven, maar toch wel de soort vlees en groenten verhouding, niet ?
[/quote]
Ik vind het bijzonder vreemd en ik vraag me dan ook echt af waarom ze zo geheimzinnig moeten doen. En wel vreemd dat ze eerder blijkbaar wel heeft verteld dat er 40% spiervlees in de CB natuur zit.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Dat was 2 jaar geleden, misschien klopte dat toen wel, ik kan alleen maar zeggen wat ik rechtstreeks van de carnibest producent,
een maand geleden te horen kreeg, de samenstelling is misschien verander, ik weet niet, maar ik lieg niet hoor.
Ik heb trouwens die e-mail nog altijd

Dit komt van de Haaks barf site

Al deze superverse HAAKSBARF-varianten bevatten de volgende verhoudingen:
? 55% vlees ? 15 % bot ? 15% orgaan ? 15% groenten mix

Dat vind ik duidelijk.
Laatst gewijzigd door Martine M op zo 25 jan 2009, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

In dit topic staat overigens dat de cb natuur 40% spiervlees bevat, dat vind ik verrassend veel, maar de anderen bevatten beduidend minder, er is hier heel lang geheimzinnig over gedaan en ik kan geen andere reden bedenken dan het niet willen vertellen vanwege de scheve verhoudingen (daarmee bedoel ik te veel orgaanvlees), concurrentie lijkt me onzin....

Dat is wat jij denkt,wat het zou kunnen zijn,maar echt bewijs heb je er niet voor
Volgens mij ,kun je dat soort dingen, schrijven/zeggen als je het 100 % zeker weet ,dat je het zwart op wit hebt van de fabrikant,zelf,niet via via,van welke kvv dan ook. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zonder nou persee gelijk rottig te willen doen: ze kunnen allemaal zoveel roepen. Het is toch niet controleerbaar.... Dus ja gut, wie weet gebruiken ze bij Carnibest 40% spiervlees. Misschien niet. Ik zou zeggen: als je je daar serieus druk om maakt, om welke hoeveelheden je hond binnen krijgt: ga dan zelf samenstellen. Want met geen enkele KVV weet je wat je voert.....
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Het is gewoon de geheimzinnigheid die juist vraagtekens oproept, bij mij toch althans.
Ik heb speciaal gemaild om het te vragen omdat ik zo een dingen hoorde en het van hen wou weten wat waar en niet waar was, an als ik dan zo een antwoord ontvang, dan begin ik te denken, misschien is het toch wel waar dan.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

[quote="Lizzy"]
Zonder nou persee gelijk rottig te willen doen: ze kunnen allemaal zoveel roepen. Het is toch niet controleerbaar.... Dus ja gut, wie weet gebruiken ze bij Carnibest 40% spiervlees. Misschien niet. Ik zou zeggen: als je je daar serieus druk om maakt, om welke hoeveelheden je hond binnen krijgt: ga dan zelf samenstellen. Want met geen enkele KVV weet je wat je voert.....
[/quote]

je moet dan wel in die mogelijkheid zitten om dat te kunnen doen hé.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Overigens geef ik geen kvv, juist om de reden dat je nooit weet wat er in zit, maar toch ondanks dat je dan nog geen zekerheid hebt, lijkt het me wel prettiger als kvv fabrikanten gewoon vrijgeven wat de verhoudingen zijn.

En ik hoef niet met een fabrikant te praten om bij sommige kvv's te zien dat er meer orgaanvlees in zit dan spiervlees, ik heb ogen en zie wel het verschil  ;)

En daarbij kan ik het ook merken aan mijn honden, mijn honden hebben een enkele keer kvv gehad en aan de ontlasting was wel te zien dat er veel orgaanvlees zit  ;)
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="Martine M"]

Ik heb speciaal gemaild om het te vragen omdat ik zo een dingen hoorde en het van hen wou weten wat waar en niet waar was, an als ik dan zo een antwoord ontvang, dan begin ik te denken, misschien is het toch wel waar dan.
[/quote]
Oke dat kun je gaan denken ,maar dat is wat anders dan het hier te schrijven,zodat iedereen het gaat zeggen of denken,vind ik dan
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Martine M"]
je moet dan wel in die mogelijkheid zitten om dat te kunnen doen hé.
[/quote]

En als je dat niet bent, moet je dus accepteren dat je een fabriekvoer voert dat niet controleerbaar is op inhoud. Ja, heel vervelend maar het is niet anders. Blijkbaar zijn de meeste fabrikanten gewoon niet bereid om te vertellen welke percentages ze in het voer stoppen. En doen ze het wel, dan kun je alleen maar hopen dat het waar is, wat ze zeggen.....
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="boskat"]
Oke dat kun je gaan denken ,maar dat is wat anders dan het hier te schrijven,zodat iedereen het gaat zeggen of denken,vind ik dan
[/quote]
Maar ze zegt toch niets? Ze zegt dat ze van iemand had vernomen dat er 5% spiervlees in zat, ze zegt niet dat het zo is. En als Carnibest niet wil dat mensen gaan gissen dan kunnen ze toch de percentages vrijgeven, of zie ik dat verkeerd?

En zolang ze dat niet doen, want blijkbaar willen ze nu niet de percentages vrijgeven zal er gegist worden en ik zie eigenlijk niet in waarom dat niet mag... ::)
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="Laura2004"]

En ik hoef niet met een fabrikant te praten om bij sommige kvv's te zien dat er meer orgaanvlees in zit dan spiervlees, ik heb ogen en zie wel het verschil  ;)

En daarbij kan ik het ook merken aan mijn honden, mijn honden hebben een enkele keer kvv gehad en aan de ontlasting was wel te zien dat er veel orgaanvlees zit  ;)
[/quote

Hier krijgen de katten kvv en de Spetter ook toen ze er nog was,maar geen slappe ontlasting,is  mooi stevig,dan zit er toch niet teveel aan orgaanvlees in
Vind het knap van je ogen dat die zien wat er in fijngemalen kvv zit:-)
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

er zijn hier al heel veel discussies geweest over wat wel en niet in KVV zit en welke is goed, ik heb altijd gezegd als het goed voor jouw hond is dan is het goed, ik laat  me daar niet over uit.
Ik heb ook niet gezegd dat CB slecht is, ik kan alleen niet tegen de geheimzinnigheid.
En uiteindelijk dient zo een forum toch om informatie en gedachten en ondervindingen uit te wisselen of niet soms ?
Mijn hond met een voedingsallergie doet het er niet heel goed op CB omdat ik vermoed dat er teveel orgaan vlees in zit. wat nog is extra laxerend werkt.
En het topic is opgestart door iemand die een hond heeft met een voedsel allergie, of heb ik het mis ?
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

[quote="Lizzy"]
En als je dat niet bent, moet je dus accepteren dat je een fabriekvoer voert dat niet controleerbaar is op inhoud. Ja, heel vervelend maar het is niet anders. Blijkbaar zijn de meeste fabrikanten gewoon niet bereid om te vertellen welke percentages ze in het voer stoppen. En doen ze het wel, dan kun je alleen maar hopen dat het waar is, wat ze zeggen.....
[/quote]

Dat is waar, en daarom mag ik van KVV veranderen als ik vermoed dat deze niet goed genoeg is voor mijn hond en naar een kvv gaan waar het wel duidelijk op staat, en ik ga er ook van uit dat dit dan de waarheid is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Martine M"]
er zijn hier al heel veel discussies geweest over wat wel en niet in KVV zit en welke is goed, ik heb altijd gezegd als het goed voor jouw hond is dan is het goed, ik laat  me daar niet over uit.
Ik heb ook niet gezegd dat CB slecht is, ik kan alleen niet tegen de geheimzinnigheid.
En uiteindelijk dient zo een forum toch om informatie en gedachten en ondervindingen uit te wisselen of niet soms ?
Mijn hond met een voedingsallergie doet het er niet heel goed op CB omdat ik vermoed dat er teveel orgaan vlees in zit. wat nog is extra laxerend werkt.
En het topic is opgestart door iemand die een hond heeft met een voedsel allergie, of heb ik het mis ?
[/quote]

Ik snap heel goed dat je niet tegen de geheimzinnigheid kan! Ik denk dat ik dat net zo irritant vind als jij en misschien zelfs nog wel een tandje irritanter. Ik denk dat die fabrikanten niet willen dat jij en ik weten wat er in zit, omdat jij dan op basis van de inhoud zou kunnen besluiten (en bedenken) "dit voer heeft mijn voorkeur boven dat voer" of "dit voer kan nooit zoveel geld moeten kosten, op basis van de inhoud". Etc. En persoonlijk denk ik dat ze het daarom zo lekker vaag houden. En ik ga dan nog een stapje verder want ik zeg "Ook al zeggen ze het wel, dan nog heb ik wantrouwen want het product is niet gecontroleerd en is ook niet controleerbaar". En dat is dan misschien irritant om te lezen maar het is wel de waarheid.... Goed, geef ik je groot gelijk dat je je voorkeur geeft aan een merk dan tenminste zegt "dit zit erin". Dat zou mij ook een fijner gevoel geven dan een merk dat zegt "dat zeggen we niet". Maar OK, ieder z'n persoonlijke meug natuurlijk!

Plaats reactie