Gestikt in eendenrugstuk

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Gestikt in eendenrugstuk

Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Ik heb dit ook bijna gehad met eendenruggen. Nu worden er bij mij eerst de vellen eraf gehaald en in stukje gesneden.
Want dat taaie vel is volgens mij de grootste boosdoener. Tegenwoordig gaat het goed (afkloppen).
Ik blijf er ook altijd bij, maar bij mij hoeven ze ook niet apart, ze staan alledrie in dezelfde ruimte en dat gaat goed.

Groetjes Trudie
Nouchka
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nouchka »

Ik blijf er nu ook altijd bij nu ik net ben begonnen met Barven.
Maar in de tijd van de brokjes en de varkensoren en de hoefjes heb ik ook iets meegemaakt  ???
Sam was bij ons de enige die de tijd nam om de hoefjes op te eten.  De anderen knabbelden er wat op, maar gaven het op want er kwam toch niets af.
Dus donderdag hoefje gegeten.  Geen enkel probleem.  Maar heel het weekend niet willen eten, suf, tegen maandag niks reactie meer (was intussen al naar da van wacht geweest, die dacht dat er iets in haar maag was, maar dat het langs de natuurlijke weg er wel uit kwam)
Maandag dus met spoed naar mijn DA.  en die heeft direct geopereerd, groot stuk hoefje zat vast in haar darm en we waren er maar net op tijd bij. 
Daar was ik dan met mijn toezicht, maar kan dus nog fout lopen hé....
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Sammie, onze vorige teckel, is me een keer bijna gestikt in een buffelhuid (ik wist toen nog niet beter.... :-[) en toen ik hem wilde redden, heeft ie me als dank dwars door mijn duim gebeten..... :-X

Ja ik ben het ook met Lizzy eens, alles in het leven houdt een risico in. Kijk maar naar Joris, die vorige week richting een drukke straat oprukte terwijl hij wild aan het opjagen was. In gedachten was ik hem al van de straat aan het schrapen.

En hoewel ik altijd in de buurt ben als ze eten (kijk vanuit de kamer in de keuken), sta ik er niet met de lip bovenop en gebeurt er ook weleens iets waardoor ik even uit de kamer wegloop. (Ben niet roomser dan de paus). En ja.... Joris heeft zich ook een tweetal keren behoorlijk verslikt in een stuk vlees (volgens mij 1x lamsribben en 1x eendennek), terwijl dat juist het hondje is dat verschrikkelijk goed kauwt (lijkt wel een shredder). Beide keren goed gegaan, hij kwam naar mij toegeslopen met een hele kromme rug en toen had ik door dat er iets was.
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Wat een triest verhaal zeg....

Romeo probeert ook heel vaak grote stukken in te slikken, ik laat hem dan altijd even zelf aanklooien, en tot nu toe krijgt hij het altijd voor elkaar om zelf het stuk weer uit zijn keel te duwen.
Soms slikt hij het volledig door, en dan komt het er een paar seconden later weer uit en gaat hij er nogmaals op zitten kauwen.
Dark-Flame
1-ster
1-ster

Bericht door Dark-Flame »

He bah wat een verschrikkelijk bericht. Ook omdat ik nog niet zo lang barf geef en ik soms best wel eens denk, stel dat er een botje of wat dan ook blijft hangen. Wat doe ik dan? De dingen met botjes daar help ik nog steeds bij: ik hou ze vast en Flame knaagt ze op. Maar bv een penslap, mijn man Peet is hier bv helemaal niet blij mee dat ik dat geef. Ik zat al te denken om die volgende keer in stukjes te snijden (als hij nog bevroren is anders ga ik over mijn nek).

Nu ik dit zo gelezen heb ben ik toch wat angstiger geworden.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Dark-Flame schreef: He bah wat een verschrikkelijk bericht. Ook omdat ik nog niet zo lang barf geef en ik soms best wel eens denk, stel dat er een botje of wat dan ook blijft hangen. Wat doe ik dan? De dingen met botjes daar help ik nog steeds bij: ik hou ze vast en Flame knaagt ze op. Maar bv een penslap, mijn man Peet is hier bv helemaal niet blij mee dat ik dat geef. Ik zat al te denken om die volgende keer in stukjes te snijden (als hij nog bevroren is anders ga ik over mijn nek).

Dan is het misschien zinvol om dit document een paar keer grondig door te lezen zodat je weet wat je moet doen als het een keer mis dreigt te gaan

Overigens kan je hond overal in stikken, Sunday is een keer bijna gestikt in een stuk stof wat hij in een oogwenk van een tennisbal afgesloopt had.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 783.0.html
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Heel verdrietig dit :'(
Maar ook even een reactie op Dark-Flame, de hond van mijn vriend is gestikt in zijn brokjes (en in zijn armen overleden), de hond van een ex-collega van mij is gestikt in een tennisbal, die schoot zijn keel in, de hond van mijn moeder is bijna dood gegaan, omdat ze een vishaakje had opgegeten (er zat nog een stukje worm aan  ::)) en mijn hond Kai schrokte zo erg toen hij brokken kreeg dat hij kokhalzend en zich continu verslikkend zijn kleine maaltijdje opat, ik was altijd nerveus en bang dat hij zou stikken (nu hij BARF eet is hij een super bescheiden eter trouwens), Ziggy kreeg vorige zomervakantie als welkomstcadeau van mijn vriendin zo'n bot van de dierenwinkel (wit spul) en omdat ik het lullig vond mocht ze het opeten, stom, want ze is bijna in zo'n taai stuk gestikt, maar goed, het punt dat ik wil maken is dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat je niet je leven kan laten leiden door angst, dan kan je jezelf en je hond beter in huis opsluiten en niets doen, maar ja, dat is een beetje saai toch  ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Dark-Flame schreef: He bah wat een verschrikkelijk bericht. Ook omdat ik nog niet zo lang barf geef en ik soms best wel eens denk, stel dat er een botje of wat dan ook blijft hangen. Wat doe ik dan? De dingen met botjes daar help ik nog steeds bij: ik hou ze vast en Flame knaagt ze op. Maar bv een penslap, mijn man Peet is hier bv helemaal niet blij mee dat ik dat geef. Ik zat al te denken om die volgende keer in stukjes te snijden (als hij nog bevroren is anders ga ik over mijn nek).

we hebben het er vanmiddag over gehad ;)

Plaats reactie