zelf kippen,geiten en kijnen fokken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:zelf kippen,geiten en kijnen fokken

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="peppiekokkie"]
hallo lizzy,

nou de eerste keer vis is niet echt op prijs gesteld door peppie en kokkie en muuffie. peppie en kokkie de reuen hebben er 2 dagen over gedaan en de teef muuffie hebben we de 3e dag maar wat anders gegeven.
de vissen, een soort sardines lagen vooral op de deurmat en verder overal verspreid.
de teef hebben we ingevlogen toen ze al ruim een jaar was, een maand of 4 geleden, en die wilde vanaf het begin al slecht aan het rauwe voer.
omdat de overgang van temperatuur enorm is hebben we in het begin toegegeven, door gewoon brokken te blijven geven. hier zijn we na een maand mee gestopt.
ze bleef slecht eten maar op den duur moest ze wel. in het begin zetten we ze apart voor een uurtje, daarna de hekken open en ja dan komen de reuen wel opruimen.
maar vis, vindt ze geloof ik echt niks. ik ben benieuwd wat er volgende week gebeurt.
groetjes
andre
[/quote]

Mjah...., helaas zijn sommige honden echt niet dol op vis... jammer. Je zou nog kunnen proberen om de visjes in stukjes te knippen/snijden en ze te mengen met groentes, rauwe eieren, blikje vis. Misschien lusten ze het dan wel en wennen ze aan de smaak. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn Dalmaat er de eerste keer in ging liggen rollen! Hij had echt nooit gedacht dat je het ook kunt eten! Nu vind hij het lekker en verslint een makreel (heel) in 2 seconde!
Petra de Jong

Bericht door Petra de Jong »

Is vis niet een beetje gek om aan honden te geven? Ik bedoel; ik heb nog nooit een wolf een vis zien vangen... Dacht dat 't allemaal zo natuurlijk mogelijk moest zijn.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Petra de Jong"]
Is vis niet een beetje gek om aan honden te geven? Ik bedoel; ik heb nog nooit een wolf een vis zien vangen... Dacht dat 't allemaal zo natuurlijk mogelijk moest zijn.
[/quote]

Wolven vangen/eten ook vis. En het idee is niet dat het zo natuurlijk mogelijk moet. Het moet zo gezond mogelijk. Tenminste, dat vind ik. Andere mensen willen misschien zo natuurlijk mogelijk. En dan past vis nog steeds wel in het menu. Niet te vaak. Een keer per week ofzo.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 aug 2004, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra de Jong

Bericht door Petra de Jong »

[quote="Lizzy"]
Wolven vangen/eten ook vis.
[/quote]

Nog nooit gezien op Discovery. Hoe vangen ze die dan? Ze hebben geen klauwen zoals katten om ze op te vissen en ze lijken me niet helemaal snel genoeg om ze uit 't water te happen...
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Petra de Jong"]
[quote="Lizzy"]
Wolven vangen/eten ook vis.
[/quote]

Nog nooit gezien op Discovery. Hoe vangen ze die dan? Ze hebben geen klauwen zoals katten om ze op te vissen en ze lijken me niet helemaal snel genoeg om ze uit 't water te happen...
[/quote]

Ik heb het wel eens gezien op tv, en dat ws toen ze beren aan het filmen waren bij de zalm trek.
Daar waren ook wolven vis aan het vangen , in het water maar er waren er ook die liever de vissen weg kaapte die een beer liet weg springen met alle risico van dien :o
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 02 aug 2004, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Je moenie alles geloven wat ze op discovery zeggen ;D.

Wolves are carnivores preying namely on wild game - namely deer and caribou - however, they also live on rodents, fowl, fish and other smaller prey. They have been known to consume berries and other vegetable matter on occasion too.
Their eating habits can be defined as 'Feast or Famine". A wolf may go hungry for several days, and after a kill consume as much as 20 lbs of meat after which the wolf will stagger away - meat drunk - to sleep and digest the meal.

http://www.timberwolf.org/html/wolves.html

Gray wolves are strict carnivores, eating almost entirely meat. Generally, wolves prefer wild ungulates, like deer, elk, caribou, moose, bison, musk ox, Dall's sheep, bighorn sheep, and antelope. They will supplement their diet with fish and small mammals, including rabbits, squirrels, mice, and rats. When available, they will eat carrion. Although they tend to prefer wild game, wolves may occasionally take domestic livestock. Because of this, gray wolves have long been persecuted by ranchers and other livestock owners.

en:

http://www.grizzlydiscoveryctr.com/wild ... anges.html

http://www.essaysample.com/essay/001192.html

http://www.dto.com/hunting/species/gene ... ciesid=113

http://library.thinkquest.org/CR0212280 ... ?tqskip1=1

http://www.ualberta.ca/~jzgurski/diseases.htm
peppiekokkie
1-ster
1-ster

Bericht door peppiekokkie »

hallo lizzy,

we hebben gisteren kippen geslacht, maar kunnen de ingewanden gewoon blijven zitten?'

groetjes
andre
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, ik zou ze laten zitten. Volgens mij bederft een kip wel sneller wanneer de darmen er nog in zitten. Het gebeurd wel eens een enkele keer dat een kip geslacht wordt, alle organen worden verwijderd en dan alleen de organen die wij mensen ook wel eten worden dan in een plastic-zakje gedaan en terug in de kip gestoken. Echt! Maar voor de hond zou ik er zelf alles aan laten zitten. Van kop tot poot.
peppiekokkie
1-ster
1-ster

jo, ook de snavel en poten???, die haal ik er altijd af.
we hebben ook 9 katten, 1 uit holland en de rest halfblloed,
misschien domme vraag maar kunnen we die hetzelfde als de honden geven?
of moet ik verhuizen naar de katten afdeling??

groetjes
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="peppiekokkie"]

groetjes
[/quote]

als een kat een kip vangt is het dezelfde kip als die de hond zou vangen, dus je kunt je kat ook gewoon alles wat van die kip geven.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="peppiekokkie"]

groetjes
[/quote]

Nou, ik voerde altijd ook snavel en klauwen maar sinds Whoofer een keer een klauw van een parelhoen heeft uit staan kotsen in het park, terwijl we gezellig met iemand stonden kletsen (heb je er beeld bij hoe deze mensen naar ons keken????), geef ik geen klauwen meer. Wel snavels. Teveel moeite om die eraf te halen....
peppiekokkie
1-ster
1-ster

ok. alles dus, had ik wel willen zien in dat park.
dus ik voer precies hetzelfde aan de katten?? alleen een beetje in stukjes snijden neem ik aan.
en ook de rest van het menu aan de katten. vis konijn groenten en ei?
202spots

Bericht door 202spots »

[quote="peppiekokkie"]
ok. alles dus, had ik wel willen zien in dat park.
dus ik voer precies hetzelfde aan de katten?? alleen een beetje in stukjes snijden neem ik aan.
en ook de rest van het menu aan de katten. vis konijn groenten en ei?
[/quote]
De katten kunnen OOK kluiven hoor! 8)
Wanneer ze zelf 'n muis of rat vangen snij je 't ook niet in kleine stukkies toch? ;D
Je kan b,v 'n hele vleugel,nek of stuk van de borstkast geven en dan weten ze meestal wel wat ze moeten doen.
Groente zijn de meeste katten niet zo gek op,mag wel maar MOET niet...
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Hier krijgen de katten geen groenten.
En ja je kunt ze van alles meevoeren, kippenvleugels draaien ze hier geen snorhaar voor om , dus doe het ook niet in te klaine stukken hoewel sommige katten te grote brokken vlees gewoon weigeren te eten.
peppiekokkie
1-ster
1-ster

hallo lizzy,

ik heb weer een vraagje.

ik heb zo juist 3 rotweilers van 3 mnd ter opvang gekregen. morgen komen hun ouders. de eigenaar moet plots naar america, waar hij vandaan komt, voor gezondheids redenen.
ok de vraag:
hoeveel vlees moet ik de puppies geven??
en hoeveel was het nou precies per kg hond, (volwassen)??

ik heb ze vandaag gewoon maar een beetje op gevoel gegeven wat er in ging als koek. het kwam er ook wel weer uit. ik neem aan dat het normaal is de eerste keer dat ze het er weer uit kotsen?? maar goed, daarna hebben ze het weer opgegeten. we zien morgen wel wat er nog over is.

alvast weer bedankt,

groet
andre

Plaats reactie