Ze hebben waarschijnlijk nog nooit gedekt? Ik heb altijd reuen en teven samen gehad en de reuen zaten apart als één van de meiden loops was. Natuurlijk is de ene reu vervelender dan de ander, maar mijn ervaring is dat reuen die weten waar 'abraham de mosterd' haalt eigenlijk alleen maar klierig zijn op de hoogtijdagen.Anne in Spanje schreef: Nee, dat is ook zoiets wat een mens in zijn achterhoofd moet houden: niet alles wat kán gebeuren, gebeurt ook echt. Dat vergeet je wel eens als je site na site over "mogelijke gevolgen" van een sterilisatie leest...
Het vervelendste blijven de twee reuen. Hun vriendinnetje vier huizen verderop is momenteel loops, en ze zijn nu echt helemaal door het dolle heen als ik ze uitlaat. Ik wil niet weten hoe het er hier thuis aan toe zal gaan als Laika zover is...
da adviseert castratie 5 jarig teefje
Moderator: Lizzy
-
Decibels
Re: da adviseert castratie 5 jarig teefje
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is met reuen en een teefje in huis, maar ik zou zelf er echt voor kiezen om de teef pas te laten castreren als jij vind dat ze 'af' is, dus zowel lichamelijk als geestelijk volwassen. En eerlijk gezegd, maar ik ken je hondje niet, denk ik dat dat toch nog wel eventjes zal duren. Kan ze niet in elk geval 1 of 2 loopsheden door, dat ze op 't hoogtepunt bij iemand logeert?
Ik ben niet tegen castreren, kan me voorstellen dat het veel makkelijker is, maar mijn eigen redenatie is dat ik toch ook niet mijn borsten af laat zetten uit angst borstkanker te krijgen. En als ik later een dochter krijg, ga ik haar ook niet de baarmoeder laten verwijderen voor haar eerste menstruatie omdat ze anders wel eens last kan krijgen
. Dus voor mij persoonlijk gaat het lagere-risico-verhaal mijn ene oor in, het andere oor uit. Als je een dier, welk soort dan ook, koopt weet je dat hij/zij ziek kan worden, hoort er allemaal bij.
Ik las dat jullie in elk geval de 1e loopsheid afwachten, succes!
Ik ben niet tegen castreren, kan me voorstellen dat het veel makkelijker is, maar mijn eigen redenatie is dat ik toch ook niet mijn borsten af laat zetten uit angst borstkanker te krijgen. En als ik later een dochter krijg, ga ik haar ook niet de baarmoeder laten verwijderen voor haar eerste menstruatie omdat ze anders wel eens last kan krijgen
Ik las dat jullie in elk geval de 1e loopsheid afwachten, succes!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Poeh, ik hink nog steeds op twee gedachten. Enerzijds willen we graag wachten tot Laika "af" is, anderzijds zie ik enorm op tegen de reactie van mijn eigen reuen en de confrontatie met andere reuen. Gisteren was ik zonder Laika gaan wandelen in het bos, omdat ze een ontstoken teennagel had, staat er ineens een gigantische witte reu achter me, type bull van het een of ander, zonder lijn, zonder baasje, die ik daar nog nooit heb gezien. Mijn eigen reuen waren gelukkig de hort op, en deze reu was eerder bang van mij dan dat hij opdringerig deed, maar ik had wel even m'n hart in m'n keel. Je weet gewoon nooit hoe vreemde honden reageren, en al helemaal niet als je met een loops teefje onderweg bent.
(Vanochtend kwam er trouwens ineens een wild zwijn uit de bosjes opgedoken, op drie meter afstand van de plek waar ik net mijn beestjes water aan het geven was. Goddank had ik ze aan de lijn, omdat ze gisteravond ook op eigen houtje achter de geur van hun loopse vriendinnetje aan gingen zonder nog op de commando's van mij en mijn vriend te achten...)
De ene reu heeft al eens gedekt - zijn loopse vriendinnetje (in Portugal toen nog), dat maar al te graag meewerkte. Die reu kreeg ook meteen ogen op steeltjes :o toen Laika op de leeftijd van drie maanden hier arriveerde (door vrienden hier afgeleverd, die te weinig tijd voor haar en te veel huwelijksproblemen door haar hadden); hij heeft drie dagen met zijn tong op zijn schoenen gelopen, de horny bastard.
De andere reu heeft tot nog toe weinig interesse in Laika's vrouwelijke kant gehad, maar begint nu ook steeds meer aan haar
te snuffelen, dus de eerste loopsheid zit eraan te komen...
Anderzijds: is het echt heel verschrikkelijk erg om een teef te castreren rond de 6 maanden? Op werkelijk iedere site waar ik op kijk staat vermeld dat dat de normale leeftijd is. Zijn de risico's zo verschrikkelijk groot als Laika nu al onder het mes gaat?
Een logeeradres heb ik hier niet echt, daar had mijn dierenartsenesse het ook al over gisteren. Alle mensen die ik in Spanje ken ofwel a: wonen 50 km verderop (lastig met uitlaten), b: hebben geen geschikt huis/geschikte tuin of c: hebben zelf een of meer reuen...
Bloddy hell. Ik ga er bijkans van nagelbijten!
(Vanochtend kwam er trouwens ineens een wild zwijn uit de bosjes opgedoken, op drie meter afstand van de plek waar ik net mijn beestjes water aan het geven was. Goddank had ik ze aan de lijn, omdat ze gisteravond ook op eigen houtje achter de geur van hun loopse vriendinnetje aan gingen zonder nog op de commando's van mij en mijn vriend te achten...)
De ene reu heeft al eens gedekt - zijn loopse vriendinnetje (in Portugal toen nog), dat maar al te graag meewerkte. Die reu kreeg ook meteen ogen op steeltjes :o toen Laika op de leeftijd van drie maanden hier arriveerde (door vrienden hier afgeleverd, die te weinig tijd voor haar en te veel huwelijksproblemen door haar hadden); hij heeft drie dagen met zijn tong op zijn schoenen gelopen, de horny bastard.
De andere reu heeft tot nog toe weinig interesse in Laika's vrouwelijke kant gehad, maar begint nu ook steeds meer aan haar
Anderzijds: is het echt heel verschrikkelijk erg om een teef te castreren rond de 6 maanden? Op werkelijk iedere site waar ik op kijk staat vermeld dat dat de normale leeftijd is. Zijn de risico's zo verschrikkelijk groot als Laika nu al onder het mes gaat?
Een logeeradres heb ik hier niet echt, daar had mijn dierenartsenesse het ook al over gisteren. Alle mensen die ik in Spanje ken ofwel a: wonen 50 km verderop (lastig met uitlaten), b: hebben geen geschikt huis/geschikte tuin of c: hebben zelf een of meer reuen...
Bloddy hell. Ik ga er bijkans van nagelbijten!
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
De risico's van het nu castreren zijn misschien niet zó groot (hoewel voor mij wel vrij belangrijk), lichamelijk gezien (zie vorige post van Hitam). Maar ik vind zelf het geestelijke aspect voor de hond ook enorm belangrijk. Ik 'gun' het mijn hond om zich te kunnen ontwikkelen, zoals de natuur dat bedoeld heeft. Of, eigenlijk, ben ik dat aan haar verplicht vind ik. Ik kies ervoor een levend wezen in huis te nemen, met alle plussen en minnen.Anne in Spanje schreef: Anderzijds: is het echt heel verschrikkelijk erg om een teef te castreren rond de 6 maanden? Op werkelijk iedere site waar ik op kijk staat vermeld dat dat de normale leeftijd is. Zijn de risico's zo verschrikkelijk groot als Laika nu al onder het mes gaat?
Maar goed, ik snap dat jouw situatie echt heel lastig is en dan zou ik me ook kunnen voorstellen dat je het wel laat doen... Niemand kan voor jou beslissen!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Nah, we doen het toch nog niet. De afweging was: wat is praktisch voor mij (ik werk thuis), en wat is beter voor Laika. Maar mijn vriend, die de minst emotioneel gestuurde mens is die ik ken, zei dat hij gevoelsmatig het idee had dat wachten beter was, en als Mister Rationeel-Tot-Het-Je-Neusgaten-Uitkomt dat zo voelt, dan kun je ervan op aan dat dat de betere optie is. Komend weekend gaan we dus de tuin alvast ombouwen, in één helft voor Laika en één helft voor de reuen, met daartussenin een hekwerk met 200.000 volt, prikkeldraad en foto's van Sadam Hussein erop...
-
Lil
Anne in Spanje schreef: Komend weekend gaan we dus de tuin alvast ombouwen, in één helft voor Laika en één helft voor de reuen, met daartussenin een hekwerk met 200.000 volt, prikkeldraad en foto's van Sadam Hussein erop...
Mag ik dat lenen als mijn herplaatser loops wordt?
Mijn reu is gecastreerd, maar dankzij een erg (on)kundig asiel weet hij nu hoe je moet dekken.