droge ogen update: oog wordt morgen verwijderd
Moderator: Lizzy
Re: droge ogen update: oog wordt morgen verwijderd
Heel veel sterkte met deze moeilijke en voor Pip pijnlijke toestand.
Ik heb alleen ervaring met een kat die een oog moest missen, en het viel me op hoe snel de wond genas en hoe snel het dier zelf gewend was aan het leven met 1 oog. Het was zelfs een opluchting voor hem toen de pijn aan zijn oog op die manier weggeopereerd was. De hechtingen deden minder pijn dan de entropion en het gat in zijn hoornvlies die hij had. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo zal verlopen.
Nogmaals sterkte.
Ik heb alleen ervaring met een kat die een oog moest missen, en het viel me op hoe snel de wond genas en hoe snel het dier zelf gewend was aan het leven met 1 oog. Het was zelfs een opluchting voor hem toen de pijn aan zijn oog op die manier weggeopereerd was. De hechtingen deden minder pijn dan de entropion en het gat in zijn hoornvlies die hij had. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo zal verlopen.
Nogmaals sterkte.
Bij een boxer van mijn ouders is toen ook een oog verwijdert, wat een opluchting was dat voor het beessie.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Ik heb het alleen ooit met een konijn van me meegemaakt. Het was inderdaad even slikken toen ik haar ophaalde, echt lekker zag het er niet uit. Maar van de ontsteking in haar oog was ze gewoon echt ziek en zien deed ze er inmiddels helaas ook niks meer mee. Ook voor haar was het een enorme opluchting toen dit pijnlijke oog verwijderd was. Een snelheden dat ze daarna weer door de kamer maakte zonder ergens tegen op te botsen
. Ze passen zich zo verbazendwekkend goed aan aan zoiets.
Heel veel sterkte met de patient
!
Heel veel sterkte met de patient
Jeetje zeg, weet je nu ook de oorzaak? Want het is toch niet normaal dat een oog ineens zo kurkdroog wordt? Daar moet een oorzaak voor zijn lijkt me
Heel veel sterkte ermee!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Sterkte voor jullie allebei, morgen! 
Heel veel sterkte morgen, ik vind het altijd waardeloos om je dier zo'n hele dag bij de DA te laten, ook al heb je daar alle vertrouwen in. Het liefste heb je ze toch gewoon thuis, dus extra veel sterkte voor de ingreep en voor het wachten!
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="charmed"]
Jeetje zeg, weet je nu ook de oorzaak? Want het is toch niet normaal dat een oog ineens zo kurkdroog wordt? Daar moet een oorzaak voor zijn lijkt me
Heel veel sterkte ermee! [quote]
Nee, de oorzaak weet ik niet echt.
Ze is nu 8,5 jaar en heeft nog nooit oogproblemen gehad.
Wel heeft ze 4 weken geleden een aangezichtsverlamming gekregen, haar onderkaak was toen verlamd maar dit is nu grotendeels hersteld.
Ik heb zelf het vermoeden dat het daarmee te maken heeft.
Ik hoop heel erg dat het geen tumor is die bijv achter het oog zit.
Het oog is in een paar dagen zo achteruit gegaan joh, ondanks elk uur druppelen en zalven.
Dit is natuurlijk niet normaal, het had op zijn minst gelijk moeten blijven, maar nu is er echt geen redden meer aan.
Dus ik hoop er morgen maar het beste van
Nee, de oorzaak weet ik niet echt.
Wel heeft ze 4 weken geleden een aangezichtsverlamming gekregen, haar onderkaak was toen verlamd maar dit is nu grotendeels hersteld.
Het oog is in een paar dagen zo achteruit gegaan joh, ondanks elk uur druppelen en zalven.
Dit is natuurlijk niet normaal, het had op zijn minst gelijk moeten blijven, maar nu is er echt geen redden meer aan.
Dus ik hoop er morgen maar het beste van
Poeh zeg, heftig. Hebben ze zoiets wel eerder meegemaakt dat het zo snel ging? Zat net nog even naar mijn sheltie te kijken naar het lezen van jou verhaal. Moet er niet aan denken als die oogjes zo snel achteruit gaan
Heel veel sterkte. Ik hoop dat alles goed komt voor de rest dat het ene oogje zich goed hersteld. Kan best zijn omdat het ene oogje zo droog is dat het andere mee reageert met knipperen en daarom zo droog is.
Duimen draaien hier voor jullie morgen!
Heel veel sterkte. Ik hoop dat alles goed komt voor de rest dat het ene oogje zich goed hersteld. Kan best zijn omdat het ene oogje zo droog is dat het andere mee reageert met knipperen en daarom zo droog is.
Duimen draaien hier voor jullie morgen!
tessa schreef: Nee, de oorzaak weet ik niet echt.
Dus ik hoop er morgen maar het beste van![]()
Wat een misere....
heel veel sterkte morgen 
heel veel sterkte morgen

-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Jeeetje, wat snel, en wat akelig joh
heel veel sterkte!
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Jee wat heftig. Sterkte morgen 
Bij Jory is destijds ook een oog verwijderd. Het was voor haar een enorme opluchting.
Zij had dan wel een andere aandoening, glaucoom, maar ook veel pijn aan haar oog, ondanks Tramal.
Ze heeft een week lang niet gegeten van de pijn. De avond na de operatie at ze haar bak weer leeg! Dat zegt genoeg over hoeveel ongemak zo'n pijnlijk oog kan geven.
De eerste dagen na de ingreep zag het er niet uit, er zat een giga zwelling op de oogkas, ter grootte van een halve tennisbal. Met Traumeel is die snel geslonken. Ongemak heeft ze er zelf volgens mij niet van de ingreep gehad.(het schijnt operatie-technisch gezien ook maar een kleine ingreep te zijn)
Hoewel haar koppie kort behaard was, viel het toen het haar weer aangegroeid was bijna niemand op dat ze een oog miste. Soms stond ik al een hele tijd met iemand te praten voordat degene nog eens goed keek of ze het nu goed zag of niet.
Heel veel sterkte morgen, ik hoop dat ze snel weer goed in orde is!
Zij had dan wel een andere aandoening, glaucoom, maar ook veel pijn aan haar oog, ondanks Tramal.
Ze heeft een week lang niet gegeten van de pijn. De avond na de operatie at ze haar bak weer leeg! Dat zegt genoeg over hoeveel ongemak zo'n pijnlijk oog kan geven.
De eerste dagen na de ingreep zag het er niet uit, er zat een giga zwelling op de oogkas, ter grootte van een halve tennisbal. Met Traumeel is die snel geslonken. Ongemak heeft ze er zelf volgens mij niet van de ingreep gehad.(het schijnt operatie-technisch gezien ook maar een kleine ingreep te zijn)
Hoewel haar koppie kort behaard was, viel het toen het haar weer aangegroeid was bijna niemand op dat ze een oog miste. Soms stond ik al een hele tijd met iemand te praten voordat degene nog eens goed keek of ze het nu goed zag of niet.
Heel veel sterkte morgen, ik hoop dat ze snel weer goed in orde is!
sterkte vandaag !!!!!
En... hoe is het gegaan?