aardappels?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: aardappels?

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

ik geef nooit resten van ons eigen voedsel. Maar een stuk rauwe aardappel zonder de ogen en uitlopers (ivm blauwzuur) geef ik wel eens.
nb
Windhondeigenaren die hun honden op de renbaan laten lopen hebben wel vaker rare ideeeen over hoe ze hun hond beter kunnen laten rennen. Zo zijn er die hun honden brood met appelstroop geven.  pff
Ik noem dit altijd broodje aap verhalen. Beter zouden ze hun honden op een puur natuurlijk dieet zetten krijgen ze een beter spierenstelsel en betere verbranding door. Eigenlijk zouden ze die honden voor de wedstrijd mi beter een stuk schapenvet laten eten voor de extra energie.

en over de couchpotato's gesproken: Podenco's slapen net zo veel. slechts 2 uurtjes minder dan katten  :biggrin2:
Maar als ze actief moeten zijn houden ze het veel langer vol dan de windhond in het algemeen. Houd de windhond het bij een paar rondjes rennen kan de podenco er nog zeker het driedubbele aan toe voegen. :wavetowel2:
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Toch geef ik liever 'n tafelrestje gekookte aardappel, dan 'n stuk rauw.
Ik heb op andere page al gereageerd om te zeggen dat rauw aardappels slecht zijn om te voeren..
Maar ik begrijp nog steeds niet waar het idee vandaan komt dat er rauwe aardappels aan de racers word gegeven.. :-\
Ik heb al tig keer gegoogled en krijg alleen te zien dat het slecht is, zelfs gevaarlijk kan zijn,
om rauwe aardappels aan greyhound (of elke hond) te geven.
(Het is ook moeilijk verteerbaar)
Als 'n hond stiekum 'n aardappel jat zal ie er niet dood aangaan,
maar het word nergens aangeraden om rauwe aardappels als onderdeel van't dagelijkse honden menu te maken.
Het enige wat ik kan vinden is dat ze af en toe wel de gekookte sweet potato (bataat) krijgen.

Er zijn verschillende Grey's als therapydogs, en ook die eigenaars hebben nooit gehoord dat er rauwe aardappel word gegeven.
Dus als iemand hier meer info over heeft, dan hoor ik het graag.
Tot dat ik ergens kan lezen dat dit idd word gedaan, blijft ik er bij om rauwe aardappels af te raden.
Exect
4-sterren
4-sterren

Bericht door Exect »

202Spots schreef: Toch geef ik liever 'n tafelrestje gekookte aardappel, dan 'n stuk rauw.
Ik heb op andere page al gereageerd om te zeggen dat rauw aardappels slecht zijn om te voeren..
Maar ik begrijp nog steeds niet waar het idee vandaan komt dat er rauwe aardappels aan de racers word gegeven.. :-\
Ik heb al tig keer gegoogled en krijg alleen te zien dat het slecht is, zelfs gevaarlijk kan zijn,
om rauwe aardappels aan greyhound (of elke hond) te geven.
(Het is ook moeilijk verteerbaar)
Als 'n hond stiekum 'n aardappel jat zal ie er niet dood aangaan,
maar het word nergens aangeraden om rauwe aardappels als onderdeel van't dagelijkse honden menu te maken.
Het enige wat ik kan vinden is dat ze af en toe wel de gekookte sweet potato (bataat) krijgen.

Er zijn verschillende Grey's als therapydogs, en ook die eigena. ars hebben nooit gehoord dat er rauwe aardappel word gegeven.
Dus als iemand hier meer info over heeft, dan hoor ik het graag.
Tot dat ik ergens kan lezen dat dit idd word gedaan, blijft ik er bij om rauwe aardappels af te raden.
Het enige vergelijking wat ik kan geven eigen ervaring marathon,s lopen ,, is met de vergelijking mens en sport dus de race honden en sport is koolhydraten  athleten  eten veel koolhydraten omdat een koolhydraat omgezet in suikers in het bloed / spier makkelijker verbrand om energie tegeven/leveren  dan vetten . Vetten welk eerst opgeslagen word in de spieren zo ook eiwitten en om  vetten te verbranden om prstatie te leveren kost energie daaro m ook dat atheten slank zijn hardlopers dan,,hardlopers eten maar gem 15% vetten tegenover 85% koolhydraten  en gewicht heffers veel ssterker en logger die eten weer meer eiwitten /vetten als je niet beweeg en veel vetten /eiwitten eet wodt je ,,,,,, dik omdat het zich opslaat in de spieren en weefsel.s  , Dus ,gelijk windhonden  die racen ze eten weinig vetten  meer koolhydraten dus evt ook aardappels macaroni spaghety,s  rijst ,,,  slede honden gebruiken ook veel energie duursport ook  . in die vorm zullen eigenaren van zulke honden deze voeding aanpassen . ken persoonlijk toen in Nederland  een kennel husky,s welk aan tryels deed en die gaf wel halfgekookteaardappels en dergelijken om de bovenstaande reden . grt Henk et Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op wo 14 apr 2010, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Een hond haalt zijn benodigge koolhydraten uit vet en spiervlees. Overigens doen alle carnivoren dat. ;)
Mensen Kunnen wel plantaardige koolhydraten in suikers omzetten  en zijn dan ook omnivoren.

Plaats reactie