Vriezer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vriezer

Rimanda
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rimanda »

Ik zou voor een zo groot mogelijke gaan..
Ik heb er nu eentje met 3 lades.. maar wil ga toch al snel de garage opruimen voor een grote ruime vrieskist :biggrin2:
Er past eigenlijk net (veel) te weinig in.. Maarja heb hier ook wel 2 die best wat eten :D
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

1 vrieskist staat in de schuur en 1 6 laden vriezer staat boven in de strijkkamer. :)
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

[quote="Rimanda"]
Ik zou voor een zo groot mogelijke gaan..
Ik heb er nu eentje met 3 lades.. maar wil ga toch al snel de garage opruimen voor een grote ruime vrieskist :biggrin2:
Er past eigenlijk net (veel) te weinig in.. Maarja heb hier ook wel 2 die best wat eten :D
[/quote]

Tja, volgens mij is het voor 1 shelti pup van 5 maanden....
Wat ik nu zie aan reacties is allemaal van mensen met meer en/of grotere honden en ik denk dat dat het beeld wel wat vertekend....
Tuurlijk is veeeeel ruimte prettig....
Maar stel dat het hondje per dag 400 gr eet omdat ze in de groei is, dan praat je over 12 kilo per maand wat opgevoerd wordt...
Als je 4 lades hebt kun je daar denk ik wel voor 2 a 3 (=36 kilo) maanden vlees in kwijt, misschien zelfs wel meer.
De vraag is natuurlijk of je als "eigenaar"daar blij mee bent.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb maar 1 hond. van redelijk formaat. En ik had aan een 80 liter vriezer echt te weinig..

Maar ik snap je hele punt wel hoor!
Linda & Kay
3-sterren
3-sterren

Bericht door Linda & Kay »

[quote="miik"]
Tja, volgens mij is het voor 1 shelti pup van 5 maanden....
Wat ik nu zie aan reacties is allemaal van mensen met meer en/of grotere honden en ik denk dat dat het beeld wel wat vertekend....
Tuurlijk is veeeeel ruimte prettig....
Maar stel dat het hondje per dag 400 gr eet omdat ze in de groei is, dan praat je over 12 kilo per maand wat opgevoerd wordt...
Als je 4 lades hebt kun je daar denk ik wel voor 2 a 3 (=36 kilo) maanden vlees in kwijt, misschien zelfs wel meer.
De vraag is natuurlijk of je als "eigenaar"daar blij mee bent.
[/quote]

Ik heb hier ook een boefje zitten die 400 a 500 gram eten per dag krijgt. En toch moet ik zeggen dat sinds ik er een extra grote vrieskist bij heb, er verdomd blij mee ben.  :). Heel veel aanbiedingen gaan per 10 kg. Dat kan ik nu ook gewoon kopen en daarnaast wel gevarieerd blijven voeren.
Het is inderdaad niet nodig, maar wel prettig.  ;)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

mijn hondjes eten samen ook 400-500 gram per dag  :)
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ok  ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

die van mij eten met elkaar bijna 2 kilo per dag, en tja zou misschien best met 1 vriezer kunnen, maar dan is het vaker inslaan en de aanbiedingen links laten liggen en dat is zoooooo moeilijk :D
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

I heb 2 grote honden heb een kist in de schuur van 180 liter en op zolder een van 175 liter ik gebruik ong. met 2 katten erbij  1,6 kilo per dag.
Honden krijgen ook KVV ong. 1/3 en 2/3 barf katten barfen volledig maar het beroerde hier is dat altijd alles tegelijk op is dus als ik een lading KVV krijg komt ook Herby weer en nog is wat van hier en Kiezenbrink dus dan heb je eigenlijk weer ruimte te kort.
Heb voor mezelf ook een vier laden vriezer in de keuken, dus totaal 3 vriezers.
Laatst gewijzigd door deja op zo 14 feb 2010, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Het hangt er van af wat je wilt denk ik...
Voor Barf heb je gewoon meer ruimte nodig, het neemt meer plek in dan kvv en je koopt het ook anders in.
Voor kvv red je het wel met een tafelmodel vriezertje voor een sheltie.
Zo zijn we voor Borke ook gestart en een half jaar later een manshoge vriezer erbij toen de katten kvv gingen eten en Borke Barf. Borke eet 500 gram per dag.
Later met Sofi er bij nog een grote vrieskist in de schuur en die vrieskist zou best weg kunnen, maar dan kan ik ook geen gebruik meer maken van voordelige aanbiedingen.

Hier wordt door de katten 250 gram CB gegeten en door de honden 1200 gram Barf per dag.
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Vorige week heb ik mijn nieuwe vrieskast gekregen (8 laden, 300 ltr) en hij is nou alweer aan de kleine kant (voor 1 hond die 700 gram per dag eet).  :-X
Ik heb mezelf flink af moeten remmen bij de bestelling bij Jol, want anders past het er gewoon echt niet in.  :-\
Als je mee wil doen met mooie aanbiedingen dan is "groot" dus wel erg prettig.

Plaats reactie