snijden van rollen carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: snijden van rollen carnibest

MirandaK
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door MirandaK »

Nou onze vriezer staat op -20 en ik kan zo'n rol best een nachtje eruit laten liggen maar dan is het echt nog steeds bevroren! Alleen in de zomer, dan gaat het wel aardig, maar in de winter kan het 24u buiten de koelkast staan voor het ontdooid is. Ik heb wel gemerkt dat het ook scheelt in wat voor bak je het doet. Ik heb een soort afwasteil speciaal voor het ontdooien van KVV en BARF en daarin gaat het sneller dan in de Carnibest-verhouddoos.

Vroeger was 2 uur in koud water ook voldoende, nu duurt het soms wel 3-4 uur, maar ja, het is in huis ook maar 16-17 graden, denk dat dat gewoon ook scheelt.
mini
2-sterren
2-sterren

Bericht door mini »

ik haal het sochtends uit de vriezer voor de dag erop.
Laat het ontdooien in de onderste (groente) la van de koelkast.
Sochtends is het makkelijk te snijden met een broodmes.

Voorheen deed ik ook altijd beetje ontdooien op het aanrecht en dan met moeite zagen met een broodmes, maar inmiddels eet ze een rol per dag ( 1000gr) dus sochtends snijd ik hem doormidden en dan gaat de andere helft weer de koelkast in voor savonds.
en het afgesneden stuk gaat ff in etensbak op de aanrecht op kamertemperatuur komen en dan als ik gegeten heb dan krijgt de hond het. (soms ook wel vooraf dat ik zelf ga eten, maar dan is niet altijd op kamertemepratuur)
Plaats reactie