Halimas
Moderator: Lizzy
Re: Halimas
Hoi!
Wij zijn pas ook een keer langs halimas gegaan omdat we graag eendennekken wilden hebben. Alleen we kwamen bij een soort garagebox en nergens een deurbel of open deur, dus toen hebben we gebeld en we hoorden binnen de telefoon overgaan maar er werd dus niet opgepakt. Dit was woensdagmiddag rond een uurtje of 4 half vijf. Moet je altijd bellen vantevoren ipv zomaar langsgaan? Of is er iets anders?
Alvast bedankt!
Léonie
Wij zijn pas ook een keer langs halimas gegaan omdat we graag eendennekken wilden hebben. Alleen we kwamen bij een soort garagebox en nergens een deurbel of open deur, dus toen hebben we gebeld en we hoorden binnen de telefoon overgaan maar er werd dus niet opgepakt. Dit was woensdagmiddag rond een uurtje of 4 half vijf. Moet je altijd bellen vantevoren ipv zomaar langsgaan? Of is er iets anders?
Alvast bedankt!
Léonie
Altijd bellen, het is nl geen winkel, maar een leverancier. En je moet van tevoren bestellen.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ik heb weleens 6 dozen kwartels gehaald en verdeeld hier
en ik had een doos vol met vleugels terwijl de rest prima spul had. Ik denk dat je dus gewoon geluk moet hebben of zoals ik pech 
-
Emmanuelle
- 3-sterren

Ik zag dat jullie zeiden dat het soms bevroren is. Weet je dat op voorhand als je besteld?
Ik heb het wel liefst vers, omdat ik het dan het gemakkelijkste kan verdelen. Maar dat weet je dus niet?
Zijn de kipkarkassen goed bevleesd?
Groetjes,
Emmanuelle
Ik heb het wel liefst vers, omdat ik het dan het gemakkelijkste kan verdelen. Maar dat weet je dus niet?
Zijn de kipkarkassen goed bevleesd?
Groetjes,
Emmanuelle
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op zo 04 apr 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Kipkarkassen zijn goed bevleesd. Parelhoenkarkassen ook trouwens en eend ook....
Eend kreeg ik bevroren mee, parelhoen en kip waren ontdooid. Lams(lees schaap, denk ik)kop was bevroren. Lamsvlees weer ontdooid.
Je kan het misschien van te voren ff vragen of 't bevroren is of niet.
Eend kreeg ik bevroren mee, parelhoen en kip waren ontdooid. Lams(lees schaap, denk ik)kop was bevroren. Lamsvlees weer ontdooid.
-
Emmanuelle
- 3-sterren

Oei, maar ontdooid, dan mag je het niet opnieuw invriezern :s Of doe jij dat wel?Inge en Bono schreef: Kipkarkassen zijn goed bevleesd. Parelhoenkarkassen ook trouwens en eend ook....
Da's ook niet handig... ik dacht misschien dat een deel vers was, en de rest bevroren.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Met ontdooid bedoelde ik in dit geval niet ingevroren
Ontdooid kun je overigens prima weer invriezen hoor, doe ik ook. Zou hetzelfde stukje vlees niet 3 keer laten ontdooien om vervolgens weer in te vriezen, maar een keertje kan best.
Wat je, voor jezelf, aan vlees koopt in de supermarkt, is soms ook ingevroren geweest. En als er dan een aanbieding is, koop je zelf ook vaak wat meer om de rest dan in te vriezen....
Ontdooid kun je overigens prima weer invriezen hoor, doe ik ook. Zou hetzelfde stukje vlees niet 3 keer laten ontdooien om vervolgens weer in te vriezen, maar een keertje kan best.
Wat je, voor jezelf, aan vlees koopt in de supermarkt, is soms ook ingevroren geweest. En als er dan een aanbieding is, koop je zelf ook vaak wat meer om de rest dan in te vriezen....
Je kan het gerust laten ontdooien, en weer invriezen, kan voor de woefjes geen kwaad.
Ik laat het zover ontdooien dat ik het eraf kan breken en in portie`s kan doen, dus het meeste is dan nog niet ontdooit.
Nog even over de kwartelkarkassen, ik heb nu een aantal dozen gehad, de eerste waren prima echte karkassen zoals het moet zijn.
Maar nu heb ik een doos ontdooit, wat een puinzooi zeg, zoals Marije het ook al schreef, alle maal kleine stukjes vleugeltjes pootjes e.d.. een enkel karkasje kon ik nog vinden !!
En het stinkt.... een zure lucht, alsof het restanten zijn die de hele dag op de snijtafel gelegen hebben en aan het einde bijelkaar geveegd en in een doos gegooid !!
Het is echt niet vers ingevroren !!
Dat was bij de hele karkassen niet zo !!
Ik ben bang dat de doos die nog in de vriezer staat de zelfde inhoud heeft !
Ik laat het zover ontdooien dat ik het eraf kan breken en in portie`s kan doen, dus het meeste is dan nog niet ontdooit.
Nog even over de kwartelkarkassen, ik heb nu een aantal dozen gehad, de eerste waren prima echte karkassen zoals het moet zijn.
Maar nu heb ik een doos ontdooit, wat een puinzooi zeg, zoals Marije het ook al schreef, alle maal kleine stukjes vleugeltjes pootjes e.d.. een enkel karkasje kon ik nog vinden !!
En het stinkt.... een zure lucht, alsof het restanten zijn die de hele dag op de snijtafel gelegen hebben en aan het einde bijelkaar geveegd en in een doos gegooid !!
Het is echt niet vers ingevroren !!
Dat was bij de hele karkassen niet zo !!
Ik ben bang dat de doos die nog in de vriezer staat de zelfde inhoud heeft !
-
Emmanuelle
- 3-sterren

Oké dank je wel. En weet ook iemand of de fazantkarkassen ook goed bevleesd zijn?
Kwartelkarkassen ga ik precies toch niet bestellen dan
Kwartelkarkassen ga ik precies toch niet bestellen dan
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Maar vleugeltjes etc valt ook onder karkas... Wij verwachten alleen wat anders:)
De doos die ik nu had (gehaald toen ik die voor jou meenam Marjan) was prima. Van de 5 kilo iets meer dan 700 gram was vleugeltjes en de rest gewoon karkasjes
De doos die ik nu had (gehaald toen ik die voor jou meenam Marjan) was prima. Van de 5 kilo iets meer dan 700 gram was vleugeltjes en de rest gewoon karkasjes
-
Emmanuelle
- 3-sterren

Ik heb even gehoord bij Halima's.
Alle producten die ze verdelen komen vers binnen, maar worden dan ingevroren.
Sommige producten, bv. kippenkarkassen komen uit eigen productie en die zijn ook vers maar ze vriezen die in.
Als je het hen vraagt kun je ze ook vers krijgen, dan bewaren ze die in de koeling.
Toch wel interessant maar 'k zal even moeten wachten tot ik plaats heb in de vriezer voordat ik zo ver rij ;)
Alle producten die ze verdelen komen vers binnen, maar worden dan ingevroren.
Sommige producten, bv. kippenkarkassen komen uit eigen productie en die zijn ook vers maar ze vriezen die in.
Als je het hen vraagt kun je ze ook vers krijgen, dan bewaren ze die in de koeling.
Toch wel interessant maar 'k zal even moeten wachten tot ik plaats heb in de vriezer voordat ik zo ver rij ;)