Eifel tekenparadijs?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Eifel tekenparadijs?

Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Xada schreef: Bij mijn berners werkt hij goed. Je doet hem vrij strak om, (moeten nog twee vingers tussen kunnen, maar bij mij zitten ze meestal losser) en de band gaat eigenlijk onder het haar zitten. Mijn berners hebben niet alleen lang haar, maar ook nog een stevige ondervacht.
pallas schreef: Scalibor band heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het ook een eng idee om hem de heledag een band om te doen. Tenslotte zitten ze hier ook in de bench als ik werk :-\
Ik gebruik al een poos advantage en daar kan hij goed tegen( hij heeft een zeer gevoelige huid), dus vandaar nu eens de advantix.
Ken wel weer veel tervurense herders die de scalibor band dragen, die hebben toch ook best een dikke bos haar.
Ik zal wel weer een apart geval hebben denk ik  :biggrin2: :biggrin2:
Want idd berners en tervuren hebben toch ook een behoorlijk dikke vacht.
En nou ja, op de kop hechten ze ook niet aan, maar ze lopen dus nu blijkbaar allemaal direct door naar achteren..
Gelukkig is Raiko wit, en weet ik ze dan ook vaak wel te onderscheppen. Maar helaas weten ze nu ook met regelmaat aan te haken..en dan zitten ze ook diep en goed vast...vuile krengetjes >:( >:( >:( ( En dat zou dan toch met een scalibor band om niet het geval moeten zijn toch?)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[The dilemma with Lyme borreliosis in the dog with particular consideration of "Lyme nephritis"]
[Article in German]

Gerber B, Eichenberger S, Haug K, Wittenbrink MM.

Klinik für Kleintiermedizin, Vetsuise-Fakultät Universität Zürich, Zürich. bgerber@vetclinics.uzh.ch

Abstract
Lyme borreliosis is the most commonly reported tick-transmitted infectious disease in the northern hemisphere in humans. Certain diseases are associated with Lyme borreliosis in the dog as well, but only intermittent lameness with articular swelling, lymphadenomegaly, fever, and anorexia were experimentally documented. Lyme borreliosis is considered an over diagnosed disease. The term "Lyme nephritis" was introduced for dogs with characteristic renal lesions and typical clinical signs, in which antibodies against Borrelia burgdorferi were found. Different studies have been aimed at showing a relation between renal disease and B. burgdorferi infection; however, this was not possible until now. Reasons for the uncertainty of the effects of B. burgdorferi in the dog are the high prevalence of circulating antibodies, the unspecific clinical picture and the inaccuracy of serologic tests.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

*Dorothea* schreef: Voor de zandvliegjes in Nederland?
Ze beginnen wel op te trekken naar Nederland, ik geloof dat ze al in Frankrijk gesignaleerd zijn. Maar goed, ik woon dus niet meer in Nederland, maar heb het verruild voor Portugal.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Xada schreef: Ze beginnen wel op te trekken naar Nederland, ik geloof dat ze al in Frankrijk gesignaleerd zijn. Maar goed, ik woon dus niet meer in Nederland, maar heb het verruild voor Portugal.
O kijk dan snap ik het.  :)

Plaats reactie