Xada schreef: Bij mijn berners werkt hij goed. Je doet hem vrij strak om, (moeten nog twee vingers tussen kunnen, maar bij mij zitten ze meestal losser) en de band gaat eigenlijk onder het haar zitten. Mijn berners hebben niet alleen lang haar, maar ook nog een stevige ondervacht.
Ik zal wel weer een apart geval hebben denk ikpallas schreef: Scalibor band heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het ook een eng idee om hem de heledag een band om te doen. Tenslotte zitten ze hier ook in de bench als ik werk![]()
Ik gebruik al een poos advantage en daar kan hij goed tegen( hij heeft een zeer gevoelige huid), dus vandaar nu eens de advantix.
Ken wel weer veel tervurense herders die de scalibor band dragen, die hebben toch ook best een dikke bos haar.
Want idd berners en tervuren hebben toch ook een behoorlijk dikke vacht.
En nou ja, op de kop hechten ze ook niet aan, maar ze lopen dus nu blijkbaar allemaal direct door naar achteren..
Gelukkig is Raiko wit, en weet ik ze dan ook vaak wel te onderscheppen. Maar helaas weten ze nu ook met regelmaat aan te haken..en dan zitten ze ook diep en goed vast...vuile krengetjes