darmproblemen bij border

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: darmproblemen bij border

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Re: darmproblemen bij border

Bericht door **Jolanda** »

Wat fijn zeg!! Helemaal top!
Zijn maag en darmen moeten even wennen, en ik zie ook nog wel eens wat dunnere ontlasting na de stevige ontlasting, meestal als ze al wat meer beweging hebben gehad, dus na ongeveer een half uurtje wandelen.

Mijn honden krijgen nu geen CB meer, ik barf sinds een klein jaartje. Dit omdat de kosten voor CB voor mij te hoog waren (moet 2,5kg per dag voeren, dus tel maar uit)
Maar de foto's zijn wel nog gemaakt in de periode dat ze CB kregen. ;) :)
Wanneer ik mijn honden tijdelijk bij iemand zou moeten onderbrengen die barf akelig vind of het echt niet gewend is zou ik wel er voor kiezen om CB mee te geven ipv barfpakketjes.

Ach en eigen schuld, ik had haar gewoon eerder terug moeten zetten op CB (voel me er niet schuldig over hoor, mijn 'straf had ik smorgens al gekregen want er lag een 'verassing' op me te wachten :P ), ik kocht het andere merk soms alleen nog in noodgevallen.

Wacht even een paar weekjes af en je zult zijn vacht zien veranderen. Bij de Sint merkte ik al vachtverandering binnen 2 weken. Zonder dat ik haar geborsteld had was haar vast ineens zachter. Ook werden de bruine vlekken dieper van kleur.
(kijk maar eens op de site van carnibest bij gebruikerservaringen - honden - overige klachten 3 - Tanja, daar kun je een foto van de sint zien toen ze net hier was en toen ze CB kreeg ;) )

Winderigheid kan best, hier worden ze dat van rund en rijpe kip. Vergeet niet dat je hond ook moet wennen aan dit voer.
Als jij ineens anders gaat eten moeten jouw maag en darmen ook even wennen. Als je ineens veel fastfood eet word jouw ontlasting ook slapper, ga je daarna ineens super gezond eten met veel vezels ect word de ontlasting ineens heel stevig en krijg je ook wat last van je buik ;)
Plaats reactie