kip in de droogmachine?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: kip in de droogmachine?

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

ik laat de droger ook s nachts ronken  :biggrin2:
Maar ik lees dat ze warm worden...
Laten jullie wel de ventilatie kieren open tussen de schalen.
De lucht wordt van boven aangezogen, en langs de kieren aan de zijkanten eruit geblazen.
Niks geen thermische beveiliging die hier eruit is gesprongen , op al mn ladinkjes nog niet.  :). Ik kan makkelijk met mn handen een ronkend  drogertje vastpakken  :)
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Ik droog alleen overdag, en eigenijk ook alleen als ik weet dat ik zo'n beetje de hele dag thuis ben. Voor een uurtje ofzo durf ik wel weg te gaan. Maar ik durf 'm niet de hele dag onbeheerd te laten draaien. 
Tot nu toe nog niets met bot gedroogd. Alleen kip, long (is hier favoriet!), lamshart, kalkoen.
Ik heb ook nog kippenmaagjes en konijnenniertjes (heb het vet er al afgesneden) in de vriezer. Dat zou toch ook wel in de droger kunnen of niet?
En kippennekken lijkt me ook wel leuk om te drogen. Moet dat langer dan de gewone vleesjes/organen? Normaal laat ik 'm meestal zo'n acht uur drogen.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik droog meestal 's nachts  :) :)  maar nu heb ik hem vanmiddag rond 3 uur aangezet met struisvogel. Voordat ik naar bed ga draai ik de schalen nog van boven naar beneden en dan is het morgenochtend echt wel klaar  :) :) :)

Plaats reactie