mergpijpjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:mergpijpjes

tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Eidos"]

Als het zo slecht is voor de hond, vind ik het dan ook vreemd dat ze het wel hebben liggen als standaard bot zeg maar ...... Maar goed dat zal dan wel aan mij liggen .....
[/quote]
Al mijn klanten willen perse de hardere botten omdat ze bang zijn dat de hond ze anders opeet....
Ook als ik uitleg dat ze eerst met een nekje moeten beginnen vinden ze dit nog eng of gevaarlijk.
Het is er natuurlijk altijd zo ingestampt door de Da's,dat botten gevaarlijk zijn etc,dat de mensen dit toch eng blijven vinden.
Mijn vriezers liggen vanaf gisteren weer loeivol met van alles en nog wat aan vlees,nekken,karkassen,vleugels,ribben,staarten etc.
Ik heb dan ook hele grote vriezers die ik gelukkig kwijt kan in de stal.
Niet iedereen heeft ook ruimte voor een arsenaal aan bottenwerk waar bij mij in ieder geval geen vraag naar is ;)
De nollebakmonsters vinden dit uiteraard helemaal niet erg :P :P ;D ;D
ine

Bericht door ine »

Voor alle mensen, die harde botten geven, let goed op het gebit van de hond, want dat kan er flink van slijten, vooral de hoektanden!
Ysa

Bericht door Ysa »

[quote="Ine"]
Voor alle mensen, die harde botten geven, let goed op het gebit van de hond, want dat kan er flink van slijten, vooral de hoektanden!
[/quote]

Goeie tip ! Krijgen ze wittere tanden van ? of juist niet van botten ??

Yvonne
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

[quote="Ysa"]
Goeie tip ! Krijgen ze wittere tanden van ? of juist niet van botten ??

Yvonne
[/quote]

Nee,ze slijten sneller.
Ysa

Bericht door Ysa »

oeps , das minder !

Yvonne
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Maar het is ook de natuurlijke gang van zaken. Tanden slijten nou eenmaal als ze gebruikt worden.
ine

Bericht door ine »

[quote="Helen"]
Maar het is ook de natuurlijke gang van zaken. Tanden slijten nou eenmaal als ze gebruikt worden.
[/quote]

Jawel, als je een puur natuur dier hebt, maar helaas, ook bij de honden worden de gebitten zwakker!
De een zal geen problemen hebben, de ander wel!
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Klopt, maar ik heb het niet over twee keer in de week een recreatie bot. Ik barf al ruim een jaar nu en ik geef zeer zelden recreatiebotten. Wel hele (soms bevroren) prooidieren en grote stukken karkas en ik kan aan Balou's gebit zien dat het iets gesleten is. Eigenlijk voornl aan een kant. Daar kauwt ze het liefst. Tja dat hoort erbij. Het is niet uitzonderlijk gesleten maar wel ietsje.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

Yvonne als je voor jezelf wat gehakt haalt bij een islamitische vraag je gewoon of ie ook nog wat botten voor je heeft dan krijg je meestal een zak mee voor nop.
Ysa

Bericht door Ysa »

[quote="balupa"]
Yvonne als je voor jezelf wat gehakt haalt bij een islamitische vraag je gewoon of ie ook nog wat botten voor je heeft dan krijg je meestal een zak mee voor nop.
[/quote]

Haha, ik woon in een brabants dorp en ben al blij dat er een keur slager zit ...Zou niet zo gauw weten waar er een Islamitische slager zou zijn...Maar die kippenekken
waar ik zoveel over hoor/lees ; dat lijkt me wel wat

Yvonne
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

Nekken zijn echt lekker voor ons ook je kan er boulion van trekken.
Daar word het meestal ook voor verkocht dus kijk uit als je zegt dat het voor je honden is ;)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Ysa"]
Haha, ik woon in een brabants dorp en ben al blij dat er een keur slager zit ...Zou niet zo gauw weten waar er een Islamitische slager zou zijn...Maar die kippenekken
waar ik zoveel over hoor/lees ; dat lijkt me wel wat

Yvonne
[/quote]
In St Willibrord zit een grote kippengroothandel ;)
Eidos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eidos »

[quote="tieneke"]
Al mijn klanten willen perse de hardere botten omdat ze bang zijn dat de hond ze anders opeet....
Ook als ik uitleg dat ze eerst met een nekje moeten beginnen vinden ze dit nog eng of gevaarlijk.
Het is er natuurlijk altijd zo ingestampt door de Da's,dat botten gevaarlijk zijn etc,dat de mensen dit toch eng blijven vinden.
Mijn vriezers liggen vanaf gisteren weer loeivol met van alles en nog wat aan vlees,nekken,karkassen,vleugels,ribben,staarten etc.
Ik heb dan ook hele grote vriezers die ik gelukkig kwijt kan in de stal.
Niet iedereen heeft ook ruimte voor een arsenaal aan bottenwerk waar bij mij in ieder geval geen vraag naar is ;)
De nollebakmonsters vinden dit uiteraard helemaal niet erg :P :P ;D ;D
[/quote]

Hmmm... ja oke daar kan ik me wat bij voorstellen ;). Vind het alleen jammer dat mensen die JUIST de zachte botten ( en dan nog het liefste van alles wat :P ) willen hebben ze dan vaak niet kunnen krijgen. Maar ach .. zodra mn voorraad weer op is ga ik gewoon weer eens langs Ermelo en sla weer een zooi botten in :D.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

[quote="Ysa"]
ze krijgen er wel dunne poep van btw.....

Yvonne :-\
[/quote]Dat komt doordat het merg zo vet is. Als ze er wat bot bij kunnen eten kompenseert dat weer ;)
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

ik geef ook af en toe een mergpijp hoor, gewoon uit de supermarkt (soepvlees) dus lekker veel vlees eraan. Ik zoek wel altijd die stukkenuit met een heel groot gat, of juist een heel klein gat.
Ze vinden het heerlijk, lekker het vlees eraf trekken en dan het merg eruit peuteren. daar zijn ze ff zoet mee.
Daarna pak ik het kale bot af en gooi ik het weg.

Plaats reactie