barf echt goed?
Moderator: Lizzy
Re: barf echt goed?
Ook hier alleen maar positieve ervaringen , de honden genieten en ik ook . Het is voor mij een rustpunt van de dag als de honden gaan eten . Als ze al eens een koekje krijgen aangeboden van een andere hondeneigenaar kijken ze een keer en pakken het niet aan . Allermooiste vind ik dat met name onze herplaatser er enorm van opgeknapt is en niet alleen fysiek . Ze is er rustiger door geworden en veel minder stressig . Al had ik soms wel met haar te doen tijdens haar heftige ontgiftingsperiode . Maar toch is dit het allemaal waard geweest , ze is blijer .... vitaler , heeft weer een veel schoner gebit , is gespierder ondanks dat ze 4 nesten heeft gehad . Ze heeft helemaal geen last meer van oorontsteking , anaalklierontsteking , ontstekingen onder haar staart , en is nooit meer ziek . Onze andere drie honden zijn er ook allemaal van opgeknapt , de jongste jack liet in haar brokkenperiode regelmatig haar voer staan en als ze al at dan was het met lange tanden . Ze zat ook nooit echt mooi in haar vacht en verhaarde eeuwig , verder had ze geen gezondheidsklachten . De oudste jack van 13 vind het ook een feestje als hij eten mag , ook hij had daarvoor nooit gezondheidsklachten maar ik merk wel dat ook hij op zijn oude dag vele malen vitaler is en een schoon gebit behoud . De dierenarts vind hij een aardige vent maar hij ziet hem liever niet
En de jongste had bv veel last van tussenteenontstekingen hotspots etc op brok maar sinds ze ook op barf staat is dit geheel verdwenen . Het viel me met haar wel op toen ze eenmaal volledig op barf kwam dat ze weer opnieuw leek te gaan ontgiften ( voor barf kregen ze allemaal kvv haaksbarf ) ze heeft een week of wat afschuwelijk gestonken ... een hele sterke lichaamsgeur . Verder was ze er niet beroerd van . Maar nu ruikt madame weer lekker
Ook opvallend met haar was dat ze na haar kruisband operatie zeer snel opknapte , natuurlijk heeft ze 6 maanden netjes haar revalidatie doorlopen , ze loopt weer als een raket en heeft energie voor tien . De dierenarts ? Ja wie is dat eigenlijk ? (bij wijze van ) Die kennen ze hier geen van allen meer . Als er al eens iets heerst in de buurt dan zijn vele honden gevelt door diaree , overgeven enz . maar ze pikken er nooit meer iets van op , ook de twee oude bessen niet . En als hier ooit nog eens een pup komt dan zal het toch echt een pup gaan worden die op vers is afgespeent . Het lijkt me echt helemaal geweldig om zo,n hond helemaal op barf te hebben tijdens zijn leven en dan ook eens deel te nemen aan een onderzoek bv . Lijkt me echt heel interessant .
Voor mij [als kattenmens] geeft de 'bakproductie' naast al t andere de doorslag,
kleine drollen betekenen in mijn optiek optimaal gebruik van de voedingsstoffen
kleine drollen betekenen in mijn optiek optimaal gebruik van de voedingsstoffen
Wat een dikke onzin in de post van de fokker, jammer hoor dat zulke verhalen de ronde doen over barf.
Alhoewel ik ook het gevaar van niet goed inlezen niet onderschat, ik las pas op een ander forum een menu waar ik toch wel wat verdrietig van werd.
In zulke gevallen kan ik mij ook voorstellen dat het de hond en zijn gezondheid geen goed doet, en daar komt dan zo'n mooi verhaal als in de openingpost uit voort
Hier twee succesverhalen in labradorvorm, die beiden absoluut niet gezond waren op brok.
Wij zijn nu bijna twee jaar geleden overgestapt van brok naar rauw, en ik heb al bijna een jaar geen da meer van binnen gezien
terwijl wij er eerder bijna maandelijks wel voor iets heen moesten 
Zoals al eerder gezegd, het is niet moeilijker dan koken voor jezelf en de honden kunnen er zo heerlijk van genieten, alleen daarom is het de kleine moeite van jezelf inlezen al dubbel en dwars waard.
Succes!
Alhoewel ik ook het gevaar van niet goed inlezen niet onderschat, ik las pas op een ander forum een menu waar ik toch wel wat verdrietig van werd.
In zulke gevallen kan ik mij ook voorstellen dat het de hond en zijn gezondheid geen goed doet, en daar komt dan zo'n mooi verhaal als in de openingpost uit voort
Hier twee succesverhalen in labradorvorm, die beiden absoluut niet gezond waren op brok.
Wij zijn nu bijna twee jaar geleden overgestapt van brok naar rauw, en ik heb al bijna een jaar geen da meer van binnen gezien
Zoals al eerder gezegd, het is niet moeilijker dan koken voor jezelf en de honden kunnen er zo heerlijk van genieten, alleen daarom is het de kleine moeite van jezelf inlezen al dubbel en dwars waard.
Succes!
Ik dacht gisteren nog, dat je met aparte (lees: anders dan gemiddeld) dingen altijd heel felle voorstanders (hoor ik bij natuurlijk) en heel felle tegenstanders hebt.
En even een losse opmerking over brokken, ze zeggen toch dat daar "alles" inzit, maar dat willen we toch niet we willen toch alleen de goede dingen om te geven.
En even een losse opmerking over brokken, ze zeggen toch dat daar "alles" inzit, maar dat willen we toch niet we willen toch alleen de goede dingen om te geven.
ach ja het is nog steeds voor veel mensen een vreemd fenomeen dat rauw voeren.. Maar ik laat ze lekker kletsen en zie hoe mijn honden het op NRV doen. Netzoals mensen die zweren bij alle kant en klaar producten voor hunzelf. Moeten ze lekker zelf weten.. Ik maak alles liever van vers ingredienten en verse kruiden voor mij en mijn partner zelf, dus waarom zou ik mijn dieren dan wel die fabrieksmeuk geven?
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Misschien zijn het geen gerookte oren? Alba krijgt ook regelmatig lamsoren en konijnenoren, gedroogd en niet gerookt.202Spots schreef: Gelukkig beseffen ze dat die gerookte oren slecht voor ze zijn![]()
Overigens wat 'met BARF moeten honden de hele dag kunnen eten' een nieuw argument voor me. Ik heb een beetje medelijden met wolven dan: die moet de hele dag bezig zijn met jagen en eten... zielig, nooit eens rust
-
mad_trapper
- 1-ster

wat wordt daar mee bedoeld?Overigens wat 'met BARF moeten honden de hele dag kunnen eten' e
hahaha wij zagen die reclame toevallig ook.. ik heb geen kinderen maar toch ik zeg tegen mijn vriend ach ja beginnen ze die kindere "potjes voer" te geven en dan? krijgen ze als ze later groot zijn echte wortels en spinazie en lusten ze het niet!!!*Dorothea* schreef: oef ik zie overeenkomsten met de nieuwste olvaritreclame, zelf eten maken voor je baby dat kan niet goed gaan.![]()
want het ziet er anders uit... dan maar zelf groentje hapjes e.d. maken zou ik denken, wat meer werk maar dan weet je ook wat je je kind geeft!!
-
dancingdaydream
- 4-sterren

Ja, net als dat álle fruithapjes voor 90% uit appel/sinaasappel bestaan 
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Het klinkt eigenlijk heel stom maar het is net alsof ik nooit anders gedaan heb. Sommige mensen begrijpen niet dat ik er zoveel moeite voor doe. Ik vind het helemaal geen moeite. Eerlijk gezegd kan ik me gewoon niet meer voorstellen dat ik ooit brokken in een bak gooide; het lijkt een vorig leven. Voor mij is het klip en klaar.
- HannekeKjell
- 5-sterren

Dit gevoel heb ik ook en dan geef ik pas een jaar of 3½ vers (2½ kvv en nu bijna 1 jaar barf).Rovanna schreef: Het klinkt eigenlijk heel stom maar het is net alsof ik nooit anders gedaan heb. Sommige mensen begrijpen niet dat ik er zoveel moeite voor doe. Ik vind het helemaal geen moeite. Eerlijk gezegd kan ik me gewoon niet meer voorstellen dat ik ooit brokken in een bak gooide; het lijkt een vorig leven. Voor mij is het klip en klaar.
Ik zag laatst op een website van een fokker pups die aan een bak brokjes stonden en ik had echt zoiets van o ja... dat wordt ook nog gedaan
Het zag er zo allejezus onnatuurlijk uit
[quote="HannekeKjell"]
Dit gevoel heb ik ook en dan geef ik pas een jaar of 3½ vers (2½ kvv en nu bijna 1 jaar barf).
Ik zag laatst op een website van een fokker pups die aan een bak brokjes stonden en ik had echt zoiets van o ja... dat wordt ook nog gedaan
[/quote]
En de geur van brokken...brrrr
liever verse pens
Kan me echt niet meer indenkne om brokken te voeren.
En wbt de lekkertjes ga ik dezelfde kant op. Alleen haringsnoepjes gaan er hier nog in voor de medicijnen van Didot en voor de rest worst alles zelf gedroogd.
Dit gevoel heb ik ook en dan geef ik pas een jaar of 3½ vers (2½ kvv en nu bijna 1 jaar barf).
[/quote]
liever verse pens
Kan me echt niet meer indenkne om brokken te voeren.
En wbt de lekkertjes ga ik dezelfde kant op. Alleen haringsnoepjes gaan er hier nog in voor de medicijnen van Didot en voor de rest worst alles zelf gedroogd.
Ik heb hetzelfde. Ik trek volgens mij al een vies gezicht als iemand over brokken begint. Ik kan me echt niet voorstellen weer zo'n zak te halen, dat staat nu zo ver van me af!
[quote="Rovanna"]
Het klinkt eigenlijk heel stom maar het is net alsof ik nooit anders gedaan heb. Sommige mensen begrijpen niet dat ik er zoveel moeite voor doe. Ik vind het helemaal geen moeite. Eerlijk gezegd kan ik me gewoon niet meer voorstellen dat ik ooit brokken in een bak gooide; het lijkt een vorig leven. Voor mij is het klip en klaar.
[/quote]
Hi hi, mijn hubbie kan zich nog steeds niet voorstellen dat ik dit doe, hij vind het ook zo'n gedoe.
[/quote]
Hi hi, mijn hubbie kan zich nog steeds niet voorstellen dat ik dit doe, hij vind het ook zo'n gedoe.
ik leg de link tussen brok/blik en kattenvoer ook niet meer.
[quote="pallas"]
[/quote]
Ik ben een keer bij de Boerenbond over mn nek gegaan, bij binnenkomst rook het zo naar brokken. Ik was al wel misselijk, maar de broklucht was wel de druppel die de boel er uit liet golven.
[quote="pallas"]
[/quote]
Ik ben een keer bij de Boerenbond over mn nek gegaan, bij binnenkomst rook het zo naar brokken. Ik was al wel misselijk, maar de broklucht was wel de druppel die de boel er uit liet golven.