kvv zonder granen en zonder kip ??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: kvv zonder granen en zonder kip ??

hedwig
1-ster
1-ster

Bericht door hedwig »

Goh, wat goed en lief van je, zoveel moeite als jij doet voor je hond! Ik hoop dat je iets vindt wat hij goed verdraagt, zodat jullie allebei weer helemaal vrolijk worden. Succes!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

En hoe gaat 't met Jaimy na z'n zalm maaltijd??
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Bericht door BubbaBling »

[quote="inni"]

Ik zoek ook naar kvv zonder groenten, zonder rijst  of granen en zonder kip. Haaksbarf bevat broccolli en wortelen, dat verteerde Berre ook niet, ik heb 't een tijdje eruit gepeuterd maar ben overgegaan op Naturis. De Naturis compleet en de allergie versies bevatten dan weer zeewier-korrels en dat geeft hier ook problemen, nu heb ik de enkelvoudige (100%) versie eend besteld en ga dat uitproberen. In de laatste bestelling eend van Naturis vond ik overigens ook geen tarwekorrels meer (en ik moet 't grondig nakijken want al die groene korreltjes moeten eruit).

[/quote]
Daar moet je dus wel mee oppassen, ik heb veel granen gevonden in de 100% geit van naturis en dat terwijl het granenvrij zou moeten zijn.
Naturis heeft het wel netjes opgelost en mijn geld terug gegeven.
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Jaimy vond zijn zalm maaltijd wel erg lekker. De katten werden gek van de lucht maar zij mochten niet in de buurt van Jaimy's bakje komen ;D
Vanmorgen om 6 uur is hij gaan spugen en met uitlaten net, was het drapperige ontlasting.
Ik denk dat dit mijn schuld is. Ben echt zo dom geweest. Gisterenavond met eten geven was mijn dochter in paniek en ik zette dus snel zijn eten neet om mijn dochter te troosten. Wat heb ik nu gedaan, de hele homp van 250 gr gegeven. Dus hij is flink misselijk en rommelende buik. Vanmorgen heb ik hem dus niets gegeven(geef normaal iets van 60gr smorgens in zijn kong op advies van Nynke). Nu kom hij net wel om eten vragen, maar durf hem nu niets te geven. Wel stom van mij he! :-[
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="BubbaBling"]
Daar moet je dus wel mee oppassen, ik heb veel granen gevonden in de 100% geit van naturis en dat terwijl het granenvrij zou moeten zijn.
Naturis heeft het wel netjes opgelost en mijn geld terug gegeven.
[/quote]

Ik kijk 't altijd goed na voor ik 't extra maal (Berre heeft maar 80 à100gr per dag nodig), in de eend vond ik vroeger regelmatig een graankorrel en ook 's in het hert.
'k ben nu benieuwd naar de 100% versies en Berre's reactie erop.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="jannette"]
Jaimy vond zijn zalm maaltijd wel erg lekker. De katten werden gek van de lucht maar zij mochten niet in de buurt van Jaimy's bakje komen ;D
Vanmorgen om 6 uur is hij gaan spugen en met uitlaten net, was het drapperige ontlasting.
Ik denk dat dit mijn schuld is. Ben echt zo dom geweest. Gisterenavond met eten geven was mijn dochter in paniek en ik zette dus snel zijn eten neet om mijn dochter te troosten. Wat heb ik nu gedaan, de hele homp van 250 gr gegeven. Dus hij is flink misselijk en rommelende buik. Vanmorgen heb ik hem dus niets gegeven(geef normaal iets van 60gr smorgens in zijn kong op advies van Nynke). Nu kom hij net wel om eten vragen, maar durf hem nu niets te geven. Wel stom van mij he! :-[
[/quote]

Zalm is wel vet en 't is ook nog ineens iets heel nieuws voor z'n maag en darmen, hopelijk komt 't goed met hem.

Braakt hij 's morgens nog voer of is 't alleen vocht en gal?
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Bericht door BubbaBling »

[quote="jannette"]
[/quote]

Ik zou gewoon even wachten met geven tot zijn maagje wat tot rust is.
Ik zou ook misselijk worden van ineens zo een homp  ;D
Volgende keer gewoon zn portie en zal vast goed komen  ;)
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Eerste keer was het echt vis met water.  Nu is het eigenlijk water met vis lucht  ::)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="jannette"]
Eerste keer was het echt vis met water.  Nu is het eigenlijk water met vis lucht  ::)
[/quote]

Dan is 't voer niet verteerd geraakt en daarvan z'n darmen ook nog overhoop. Als hij echt honger heeft zou ik persoonlijk een heel klein beetje geven en afwachten wat z'n maag daarop doet. De boel daarbinnen zwaar belasten met nieuwe dingen gaat 't er niet beter op maken.

Berre hier blijft braken (vocht en gal) als z'n maag leeg is. En van zalm word hij ziek ;).
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Dan geen vis meer geven en weer terug naar de paard. Krijg vanmiddag paard kvv zonder groenten van haaksbarf.
Ik heb carnibest ook even gebeld. Ik zal terug gebeld worden.
misschien  is het beter dat ik 1 soort kvv gaat geven, en niet steeds moet veranderen van vlees soort.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="jannette"]
Dan geen vis meer geven en weer terug naar de paard. Krijg vanmiddag paard kvv zonder groenten van haaksbarf.
Ik heb carnibest ook even gebeld. Ik zal terug gebeld worden.
misschien  is het beter dat ik 1 soort kvv gaat geven, en niet steeds moet veranderen van vlees soort.
[/quote]

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken met de mankementen van Berre, 'k weet dus niet of 't een goede algemene manier is, maar bij Berre werkt 't (grotendeels toch ;)).
Ik zou Jaimy voor een tijdje alleen paard geven, bij Berre ging dat destijds echt goed. Heel voorzichtig met kleine beetjes beginnen en afwachten hoe hij 't erop doet (misschien een keertje meer voeren per dag als 't kan) Berre verteerd bot dus niet goed en heeft ook last met grotere stukken vlees daarom maal ik 't extra in een hakmolentje voor babyvoeding daarna haal ik de nog grove stukken bot eruit (de kleinere blijven zitten). Als ik iets nieuws wil bijvoegen of proberen begin ik met 5gr per keer en voer dat over enkele dagen op.

Ik duim alvast voor jullie.
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Even een update van over Jaimy. Jaimy blijf teveel afvallen met kvv paard. 6,4 kg weeg hij nu.
Sinds een dag of 3 ben ik paard nu aan het mengen met CB kalkoen. Dus 125 gr.paard en 125 gr. Kalkoen.
In CB kalkoen zit wel rijst, maar volgens de dietiste van cb kan dat vanwege de glute en tarwe allergie van Jaimy toch  geen kwaad. Hoop ik dan maar. Tot nu toe gaat het goed. Hij spuugd niet en zijn ontlasting is ook netjes. Zijn bakje hoef ik niet meer af te wassen ;D.
Hoop dat hij nu wel wat zwaarder gaat worden.

Gr. Jeannette
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

[quote="jannette"]
Even een update van over Jaimy. Jaimy blijf teveel afvallen met kvv paard. 6,4 kg weeg hij nu.
Sinds een dag of 3 ben ik paard nu aan het mengen met CB kalkoen. Dus 125 gr.paard en 125 gr. Kalkoen.
In CB kalkoen zit wel rijst, maar volgens de dietiste van cb kan dat vanwege de glute en tarwe allergie van Jaimy toch  geen kwaad. Hoop ik dan maar. Tot nu toe gaat het goed. Hij spuugd niet en zijn ontlasting is ook netjes. Zijn bakje hoef ik niet meer af te wassen ;D.
Hoop dat hij nu wel wat zwaarder gaat worden.

Gr. Jeannette
[/quote]

Goed zo Jaimy, volhouden mannetje!
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Heej jammer dat hij weer afgevallen is, alhoewel dat ook het "atkins-effect" kan zijn na overschakeling, mijn zwarte vleermuis heeft dat ook een poos gehad dat hij zo schommelde met zn gewicht. (en oosterlingen/siamezen zijn al zulke bunzing-modellen = dun)

Als hij zn bakje zo goed afwast zou je de hoeveelheid wellicht een beetje kunnen opvoeren? Als je kanjer maar aankomt!
Wel goed dat hij nu toch wel 2 soorten lijkt te verdragen, fijn hoor!

Nieuwsgierig als ik ben: waarom heb je kalkoen erbij gekozen? Eend is nl vetter (om Jaimy aan te laten komen) maar daar zul je vast over nagedacht hebben, ik vroeg t me gewoon af.... (misschien is kalkoen ook wel vet genoeg of gewoon als veilige diersoort)
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Ik ging eigenlijk ook voor de eend, maar dat was er niet meer. Kalkoen wel, dus de kalkoen gekocht.
Meer voeren lukt niet. Hij gaat dan weer spugen.
Ik heb wel goed nieuws. Hij weeg nu  6,8 kilo. Dus in 1week tijd 400gr erbij :).
Nu dus doorzetten en hem helemaal op Carnibest zien te krijgen.
Gr, Jeannette

Plaats reactie