Terug op brok

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Terug op brok

HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Het enige botwerk wat ik eventueel van kalf zou voeren is hooguit ribben en dan van een héél jong kalf.
Alle overige botten zijn echt te hard.
De tanden / kiezen van je hond kunnen erop afbreken en de botten zijn zo hard dat er verstoppingen en/of perforaties kunnen ontstaan
in het maag/darmstelsel van je hond.

Heb je het bottendocument al eens gelezen?  :)
Daar staan dit soort belangrijke dingen over (vlees)botten in:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1%3baction=display%3bthreadid=801

Kale (of bijna kale) botten zou ik sowieso niet doen.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="Micha7"]
@HannekeKjell. Zijn kalfsbotten, met beetje vlees eraan. Worden per 4 stuks verkocht in makro. Zijn deze niet goed dan???? DA heeft altijd gezegd dat kalfsbot ok was!?
"Deskundig" advies méér dan welkom!!!! Probeer echt het beste te doen voor onze honden!!!
[/quote]

Zijn het misschien poot botten? De ronde botten (net als merg pijpen) zijn gewicht dragende botten en veel te hard,ik heb ribben gehad die OOK veel te hard waren.
Het enige wat ik geef is de platte  schouderblad zoals dit,
Jammer genoeg kan ik ze niet vaak te pakken krijgen,maar als recreate bot vind ik ze prima kluifwerk voor schone tanden.
Eerst 'n beetje vlees en dan de bot er na.

Afbeelding
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="Micha7"]
@HannekeKjell. Zijn kalfsbotten, met beetje vlees eraan. Worden per 4 stuks verkocht in makro. Zijn deze niet goed dan???? DA heeft altijd gezegd dat kalfsbot ok was!? "Deskundig" advies méér dan welkom!!!! Probeer echt het beste te doen voor onze honden!!!
[/quote]
die zal ik lekker bij de makro laten liggen..
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Micha7"]
@HannekeKjell. Zijn kalfsbotten, met beetje vlees eraan. Worden per 4 stuks verkocht in makro. Zijn deze niet goed dan???? DA heeft altijd gezegd dat kalfsbot ok was!? "Deskundig" advies méér dan welkom!!!! Probeer echt het beste te doen voor onze honden!!!
[/quote]

Het is lastig om vanaf hier een bot te beoordelen, maar over het algemeen zijn kalfsbotten te hard en dan kunnen ze leuk knagen, maar dat kost wel tanden. Als ze al eetbaar zijn zitten ze heel hoog in het calcium en aangezien je er ook brok bij geeft vind ik dat geen beste combinatie. Da's en slagers komen nogal snel met die botten aanzeilen, maar goed beschouwd zijn het tandenvernielers en als ze er een stuk vanaf weten te knagen dan is dat spul redelijk slecht verteerbaar.

Ooit...heel lang geleden, heb ik bij de Makro wel een een zak kalsbotjes meegenomen, die noemden ze "zandbeentjes" die waren vrij zacht, maar gaven wel een vreselijk harde ontlasting, dus na 1 zak heb ik dat maar niet meer gegeven.
Micha7
2-sterren
2-sterren

Bericht door Micha7 »

Oei, ga dadelijk de topics bekijken! Dacht altijd mijn honden "plezier" te doen, met de "kalfsknoken"! Zal op zoek moeten naar "veilige" producten!!!
Verder nog een vraagje: Wat met gerookte varkensoren???? Zijn ze hier namelijk ook alldrie dol op!

Goh, ben hier de laatste weken al zoveel "wijzer" geworden!!! En toch krijg ik steeds meer het gevoel, dat hoe meer ik te weten kom, hoe minder ik ervan weet!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Micha7"]
Oei, ga dadelijk de topics bekijken! Dacht altijd mijn honden "plezier" te doen, met de "kalfsknoken"! Zal op zoek moeten naar "veilige" producten!!!
Verder nog een vraagje: Wat met gerookte varkensoren???? Zijn ze hier namelijk ook alldrie dol op!

Goh, ben hier de laatste weken al zoveel "wijzer" geworden!!! En toch krijg ik steeds meer het gevoel, dat hoe meer ik te weten kom, hoe minder ik ervan weet!
[/quote]

Dezelfde hoek in als de runderbotten :biggrin2:  

1) varken geeft vrij snel jeuk :-X

2) die dingen worden in de regel helemaal niet gerookt, maar krijgen een "rookbadje" om het te doen lijken alsof ze gerookt zijn. Dat badje zorgt er meteen voor dat die dingen lekker lang houdbaar zijn :-X
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="Micha7"]
[/quote]

Rawhide,Nylabones,cow hooves,greenies and more...

Pig Ears can cause GI upset if overeaten, similar to the situation with rawhides, although obstructions are less common because the ears are not usually shaped into solid chunks.
More Internet investigations turned up this information regarding pig ears:
A CTCA member (Coton de Tulearre) lost her three-and-a-half month old puppy to a massive intestinal bacterial infection.
this and more :
http://www.k911.biz/Petsafety/RawhideandChewyTreats.htm
Micha7
2-sterren
2-sterren

Bericht door Micha7 »

Help, en ik die dacht dat ik het zo goed deed! Niks dus! Vanaf nu ga ik voor ik m'n hondjes ook maar iets geef eerst effe opzoekwerk doen en/of raad vragen hier op barfplaats!
Patj88
3-sterren
3-sterren

Bericht door Patj88 »

[quote="Sabien84"]
Omdat Barf hier helaas minder goed gaat dan gewenst (1 van de 2 eet het zo moeilijk. Soms zijn we echt een half uur bezig met een portie van 120 gram) hebben we besloten dit wat af te gaan bouwen.
Omdat ik hier in de buurt, en voor mij  goed te berijken in de uren die ik vrij ben van mijn werk, maar Bijzonder wijnig keuze heb in KVV en ik toch graag een goede voeding wil geven ben ik gaan zoeken.

Ik heb brokken gevonden waar ik een erg goed gevoel bij had en wil graag jullie meening hebben.

Ik weet dat KVV vele male beter zal zijn dan brok, maar ik moet nu voor mezelf ook even rieel zijn. Als ik ze in sommige perioden alleen de 2 merken (met niet echt veel 'vlees' variatie) van de supermakt kan geven is dat ook niet echt ideaal. De dierenwinkel hier verkoop ook KVV maar dat is van rodi, en dat word hier echt niet gegeten. En de rodi worden zijn weer verhit, en dus ook zeker niet de beste keuze.

Graag zou ik terug gaan op brok, maar dan "Dog Lovers Gold" (http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ingredienten.html)

Ik wil wel graag iets aan vers blijven geven, maar ik weer niet of dat wel goed is. Normaal moest je brok en vers niet samen doen geloof ik. Maar zou ik bijvoorbeeld 2 keer in de week vers of barf kunnen geven naast de brokken.

Dus voor iedereen die zijn meening wil geven of tips heeft....
[/quote]

Hallo,

Ik ben met men hond bezig met een eliminatie-dieet op konijn we staan nu 3 weken op barf samen met mix van kiezebrink.
Voorheen 3 soorten brok gegeven 2 geëxpandeerde en 1 geperse brok (farmfood).
Heb bij de farmfood enkelvoudige kvv gegeven zoals duck kip rund en pens van smuldier.
Ook gaf ik 2 dagen barf.

Maar door blijvend terugkomende problemen , huidschilfers en slechte ontlasting zijn we dus 3 weken geleden gestart met een eliminatie dieet volledig op vers.

Hier was dus een combinatie van brok en vers geen succes. Maar of de overstap op barf goed zit moet hier ook nog bewezen worden, de eerste resultaten zijn positief maar vooral het herstel van de huid heeft zen tijd nodig.

Verder lees ik voortdurend op dit forum en andere sites over verse voeding en raak ook ik stilaan overtuigd dat verse voeding veel beter is dan brok.
Maar zal pas echt overtuigd zijn als de problemen van jasco van de baan zijn :)

Je moet vooral kijken naar je eigen ervaringen hebben ze al ooit brok gehad? Hoe stonden ze erop?
Waarom ben je ooit KVV en barf gaan voeren? Merkte je een verschil?

Mijn eigen korte ervaring met barf is dat je een groot verschil ziet in de productie van ontlasting, dit is bij jasco in die 3 weken echt 10x verbeterd.
Terug naar brok overstappen zal zeker de darmflora schade toebrengen daarom zou ik ook zeker pens blijven geven.

De fabrikant van farmfood raad dit aan 6 dagen geperste brokken en 1 dag verse vuile pens omwille van een goede darmflora te kunnen blijven garanderen.
Bij mijn hond haalde het echter niets uit.

Tja, moeilijke keuzes om te zeggen wat nu het "beste" is.

Succes ermee ;) groeten Peter
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

terug gaan op brok is echt de laatse noodsprong die ik ooit zou doen. Maar ik begrijp ook dat het heel erg vervelend is als je honden niet wilen eten. Zeker als ze zo klein van formaat zijn. Er kan niet echt veel kilo af.

Ik weet niet wat voor KVV je voert. Maar je kunt proberen om eens met iemand mee te bestellen via de verzamelplaats. En dat je toch even actief op zoek gaat naar een ander merk.

Mijn honden vinden het ene merk ook lekkerder als het andere. Ik weet wel dat een gem dierenwinkel veel meer KVV soorten kan bestellen als dat ze in het assortiment hebben. Ook is hier op barfplaats ergens een lijst waar linken op staan om je KVV te bestellen. Veel kunnen het bij je thuis afleveren. Dus als je weet welk merk je doggies lekker vinden, kan je dat gaan bestellen!

Hier heb ik in het begin ook brokken gevoert. Toen hond 2 hier kwam werden het brokken op natuurlijke basis. en 2 dagen in de week KVV. Maar al snel was KVV echt favoriet. toen maar een extra vriezer aangeschaft voor de hondenvoerrollen. Ik bestel nog steeds bij verschillende leveranciers. Ik wissel de KVV bij elke bestelling af. En ondertussen ben ik voorzichtig aan ook aan de barf gegaan. Maar de honden hebben heel duidelijk ook hier een wenperiode nodig. het ene barfproduct eten ze wel en de ander blieven ze niet. maar na een paar keer proberen, gaan er steeds meer producten graag in! Dus toch wie de langte adem heeft!

Ik hoop dat het je lukt om een goede keuze te maken voor je honden.
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Ik zou eerder voor 'mindere' kvv gaan (zoals smuldier) dan welke brokken dan ook. Je kunt ook betere kvv bestellen, bij Lupa bijvoorbeeld. Als je perse brokken wilt voeren, zou ik wel kvv geven, bijvoorbeeld 1 vd 2 maaltijden
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Van kalf zou je wel het borstbeen kunnen voeren. Daar glijdt een snoeischaar moeiteloos doorheen, zo zacht is dat, en toch zijn (mijn) honden er altijd vrij lang mee bezig.

Wat burpbrok betreft: Orijen bevat geen granen, en ik zou me kunnen voorstellen dat dat gunstiger is voor het maagzuur en dus minder problemen oplevert wanneer het met gemalen botten wordt gecombineerd. 
dingogirl
1-ster
1-ster

Bericht door dingogirl »

ik voerde eerst ook vlees maar omdat twee van mijn drie honden incontinent werden nadat ik dat een tijd gevoerd had ben ik ook terug gegaan naar brok. ik voer nu zo'n driekwart jaar "dog lovers gold" en dat bevalt uitstekend. ze glimmen als een spiegel, zijn heel actief en zitten mooi in hun vacht. zeer tevreden over deze brok dus.  :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

incontinent van het geven van vlees.. ???
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

incontinent door vlees , das een goeie die moet ik onthouden  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: ;D

Plaats reactie