wel erg veel vet aan de geit
Moderator: Lizzy
Re: wel erg veel vet aan de geit
Ik heb nog 2kg geitensnippers, dus volgende week nieuwe ronde en nieuwe kansen 
-
Barbaravh
- 4-sterren

Ik heb ook al wisselende ervaringen gehad met het geitenvlees. De laatste keer was het redelijk deftig vlees. Zal er ook eens een foto van maken als ik het uithaal deze week.
mijn ervaring is dat de geitensnippers van het IC veel vetter zijn dan die van SW.
Ik heb een 3-tal weken terug geit van Herby gehad, zag er prima uit...het stond niet op de site, maar wat ik besteld had hadden ze niet meer. Toen ik het op ging halen vroegen ze of ik geit als alternatief wilde. Ga het volgende keer weer bestellen, dan plaats ik ff een foto (al kan de kwaliteit per keer verschillen natuurlijk)
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Geen schitterende foto. Maar buiten bovenaan die rand geen vet... oh dit is een lap van een goeie kilo (Ik heb er 100gr mager vlees afgehaald voor de kat)

-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Das een mooie lap!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Zo zijn ze altijd al geweest. Heb nog niks anders gehad van SW...Benjy en Misty schreef: Das een mooie lap!
Die van het IC daarentegen... Die heb ik daar toen over gemaild en ze gaven toen hun fout onmiddellijk toe en heb de levering nadien 10kg gratis gekregen ter compensatie.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Mijn geitenvlees is vergelijkbaar met dat van Orinake!
Hier een foto van de kilo die de honden gisteren gegeten hebben.
Dit zijn dus geitensnippers van SW.

Dit is wat ongeveer gewent ben van hun. Wel wat randen vet, maar dat is normaal bij geit.
Ik vind dit zeer prima spiervlees.

Dit is wat ongeveer gewent ben van hun. Wel wat randen vet, maar dat is normaal bij geit.
Ik ben nog maar een beginner. Wie/wat is SW en wie/wat is IC. Lida
SW = Slagerij West
IC = Islam Center
Beiden in Rotterdam en bij beiden kun je vlees halen voor je honden. SW bezorgt sinds kort ook en hebben daar gezien de mega-bestellingen vast nog geen spijt van
IC = Islam Center
Beiden in Rotterdam en bij beiden kun je vlees halen voor je honden. SW bezorgt sinds kort ook en hebben daar gezien de mega-bestellingen vast nog geen spijt van
Ik heb zelf vorige week 1 kilo geitensnippers gehad via SW en deze zagen er prima uit. Nog geen 10% vet.
Zelf hebben wij nu voor de eerste keer meebesteld bij SW.
Ik zou zeggen: goed opletten wat de anderen bestellen als je meebesteld.
In de bestelling waarin wij meebestelde werden door anderen geitekoppen, geitenhart, geitenlever en nog andere delen van de geit besteld. Dus moesten er verschillende geiten geslacht worden.
ALs je in een bestelling ziet dat je de enige bent die (grotere hoeveelheden) geiten of schapensnippers besteld, loop je naar mijn idee een groter risico dat er meer vet in zit omdat ze dan minder schaap/geit voorhanden hebben.
In de bestelling waarin wij meebestelde werden door anderen geitekoppen, geitenhart, geitenlever en nog andere delen van de geit besteld. Dus moesten er verschillende geiten geslacht worden.
ALs je in een bestelling ziet dat je de enige bent die (grotere hoeveelheden) geiten of schapensnippers besteld, loop je naar mijn idee een groter risico dat er meer vet in zit omdat ze dan minder schaap/geit voorhanden hebben.
mmmm ja , hier had ik ook al gedachte over 
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat maakt mijn gedacht niet heel veel uit hoor want ze leveren ook aan gewone particuliere klanten in de winkel. Ze kunnen het hun niet permiteren slechte kwaliteit te leveren. Het enige wat je kan doen is het extra vermelden dat het mager moet zijn...leoindy schreef: Ik heb zelf vorige week 1 kilo geitensnippers gehad via SW en deze zagen er prima uit. Nog geen 10% vet.
Ik heb een hondje dat zeer gevoelig is aan vet vlees/vis...
Geit kan ze dus wel eten als er niet te veel vet aan hangt. Zalm kan ze bvb enkel eten als ik "olie"laagje er heb afgespoeld.
Met de geit van IC had zij telkens problemen, bij SW nog geen poblemen gehad.
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Ook al zo'n mooie lap vlees! Morgen ga ik de geitensnippers uitleggen en maar ik foto's.May Linn schreef: Hier een foto van de kilo die de honden gisteren gegeten hebben.