kut kut kut ...weer een torsie in huize namara's
Moderator: Lizzy
-
Miranda en Pepper
- 4-sterren

Re: k*t k*t k*t ...weer een torsie in huize namara's
Potverdikkeme... sterkte en hopelijk knapt ie snel weer op. 
Wat een schrik... Heel veel sterkte en beterschap voor Chess! 
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
jeetje zeg, hopelijk knapt ie er helemaal van op!
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Jesses Erna
wat een strakke actie dat jullie er zo snel bij waren!
Duimen draaien hier!
Duimen draaien hier!
ojakkes Erna !! Wat zul je geschrokken zijn en wat hebben jullie snel gehandeld !!
Komop Chess, je kunt niet gemist worden, herstellen dus !!!!!
Komop Chess, je kunt niet gemist worden, herstellen dus !!!!!
ach nee,
en dat op zijn leeftijd
duimen draaien voor een goed herstel
hoe is die de nacht doorgekomen?
en dat op zijn leeftijd
duimen draaien voor een goed herstel
hoe is die de nacht doorgekomen?
Ach jeetje, wat een schrik. Ik duim voor een goed herstel!
jeetje... wat een enorme schrik!
Niet niks..
Ik duim dat hij het redt.
Ik duim dat hij het redt.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Jakkes, dat is schrikken!
Hoop dat het goed gaat nu. 
Erg,...en dat op deze leeftijd,..
Hier draaien de duimen op een goede afloop!
Hier draaien de duimen op een goede afloop!
Het gaat goed met hem! Chess had vanmiddag een date met de arts die hem geopereerd heeft en ze was redelijk verbaasd over zijn herstel. Meneer wil ook niet meer in zijn uppie in de slaapkamer liggen en dus hebben we zijn matras naar de kamer verplaatst.
We zijn op dit moment dan ook erg blij en tevreden.
We zijn op dit moment dan ook erg blij en tevreden.
Oh kijk, dat is goed nieuws!! Super!!
Vraagje Erna, je schrijft op de vorige pagina dat erfelijkheid bij een maagtorsie een grote rol moet spelen. Ik denk dat je daar een punt hebt... (Perro hoort volgens mij ook nog in het rijtje thuis). Maar denk je dat het erfelijkheid qua bouw is of erfelijkheid op een andere manier? Want al deze honden hebben toch niet echt een uitzonderlijke/andere bouw dan andere Dalmaten? Of zie jij wel degelijk verschillen met de bouw van deze Dalmaten en veel andere Dalmaten?
Vraagje Erna, je schrijft op de vorige pagina dat erfelijkheid bij een maagtorsie een grote rol moet spelen. Ik denk dat je daar een punt hebt... (Perro hoort volgens mij ook nog in het rijtje thuis). Maar denk je dat het erfelijkheid qua bouw is of erfelijkheid op een andere manier? Want al deze honden hebben toch niet echt een uitzonderlijke/andere bouw dan andere Dalmaten? Of zie jij wel degelijk verschillen met de bouw van deze Dalmaten en veel andere Dalmaten?
Perro is ook een kind van de opa die ik bedoel. En ik noem even geen namen want ik denk ook niet de opa de veroorzaker is maar het zit wel aan die kant.Lizzy schreef: Oh kijk, dat is goed nieuws!! Super!!
Ik vermoed dat de erfelijkheid in de bouw zit , of er ook een genetica meespeelt weet ik niet en ik heb ook niet de mogelijkheden om dat te onderzoeken. Tess en Wapper hadden wel degelijk een andere bouw hoor meis. Wapper sowieso natuurlijk maar Tess had een diepe borstkas met een meer opgetrokken buik dan mijn andere dalmaten. Kijk maar eens naar foto;s van Tess....roep ff als je het op mijn site niet kunt vinden want dan heb ik ze nog wel op de pc staan. Chess heeft nu hij op leeftijd is ook de bouw van zijn moeder en daardoor te veel ruimte in de buik.
Voor de kant van Kota ben ik nooit bang geweest voor torsies, en ik klopt dat ook ff af. Voor de kant van Tess sta ik doodsangsten uit. Godzijdank heb ik voor het tweede nest van Tess een totaal andere keuze gemaakt voor de reu waardoor ik de bouw van Tess onmiddellijk ben kwijtgeraakt. Overigens had die keuze niets met torsies te maken want toen wisten we dat nog helemaal niet. Alle honden waren nog in leven.
Als alle honden uit het nest van Tess zijn overleden (ze worden dit jaar 11 jaar oud) dan ben ik de bouw kwijt en verdwijnt mijn angst ook.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Kijk, da's het betere werk! Houwe zo kerel!