HELP: Hij eet ziijn eerste Barfhap niet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: HELP: Hij eet ziijn eerste Barfhap niet

Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Dank je, leuk om te horen.
Dat is idd een goede, wat hij dan nu te weinig zou krijgen kan hij straks erbij krijgen. Ik merk dat ik die manier van denken niet gewend ben. Met brokken en kvv zorg je ervoor dat ze elke dag genoeg eten. Bij Barf gaat het om drie weken.

Net training gehad met hem en de gedroogde nieren en hart gingen er als een trein in. Ik moet wel zeggen dat ik meer hart/long had dan nier, maar de nieren weigerde hij echt niet. Wat een druif is het toch ook.  ;D
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

kijk, zo komt tie toch aan zijn portie orgaan!  ;)
En van nier hebben ze in verhouding ook minder nodig als van hart of lever. Dus opzich heb je dat eigelijk als vanzelf al goed gedaan.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

nou komt helemaal goed hoor!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Gisteravond laat heeft hij zelf 2 konijnkarkassen op, zelfs het stukje waar een orgaan zit. Hij gaat echt met sprongen vooruit. Ik moet zo werken dus hem net wat vlees en vet gegeven van de nieren. dat had ik nog over van het drogen en dat at hij ook allemaal zonder problemen op.
Vanavond ga ik wat nieren en hart/long drogen zodat hij dat morgen licht gedroogd kan eten. Ik ben benieuwd.

Ik wist niet dat ze van nieren minder nodig hebben. Ik vond wel dat er giga veel vet aan zit en met drogen snij je dit er allemaal af. Maar goed, blijkt dat je dat dan weer gewoon bij een maaltijd kan geven.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

dat vet kan je inderdaad wel gewoon geven denk ik, maar ik zou het niet mee laten tellen in het menu. persoonlijk verdeel ik het niet-pens deel van het orgaan wel 1/3hart,1/3lever,1/3 nier. als je kijkt naar de anatomie van een prooidier zouden ze inderdaad minder nodig hebben, de nieren zijn immers kleiner dat de lever of het hart. maar zo heel nauw luistert dat volgens niet en ik vind 1/3 1/3 1/3 gewoon makkelijk werken. ik snijd voor Reus wel het vet eraf, dus dat 1/3 deel nier van zijn 10% orgaan mix is echt alleen nier.

top dat hij het zo goed heeft opgegeten!!
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Hier hetzelfde: ze krijgen 3% lever, 3% nier en 4% hart. Van konijnniertjes geef ik wel het vet, maar ik reken het gewicht er van niet me als nier (of wat dan ook).

En wat ontzettend gaaf dat hij nu gewoon 2 hele karkassen heeft gegeten!! :biggrin2: Wat zul jij hebben staan genieten!!
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Ik ga uit van de orgaan verdeling van een prooidier. Vandaar dat het verschilt.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oke, bedankt voor de uitleg van de nieren, dat wist ik niet. Aangezien konijn mager is kan hij wel wat vet gebruiken. Ik heb het ook niet mee geteld hoor. Ik had het gewoon over en heb het gegeven. Zijn portie organen van vandaag en morgen zitten nu in de droogmachine en dat krijgt hij morgen. Ik moet morgenmiddag pas werken, dus dan kan hij lekker miepen. Dan heb ik toch tijd zat, haha. Ik ben wel erg benieuwd of hij het dan morgen beter eet als het in de droger heeft gezeten.

Ik heb er foto's van genomen. Ik vond toch dat het ik moest vastleggen, zijn eerste keer zelfstandig vleesbot eten.  :biggrin2:

Afbeelding

Mijn Golden zijn eerste halve konijn. Hij vind het barfen echt zo lekker. Hij moet zijn botten op zijn kussen eten van mij. Hij is een herplaatser en als ik zeg ga je mandje in, dan gaat hij er altijd heel zielig heen. Geen idee dus waarom. Als ik nu met het eten bezig ben en zeg ga maar naar je mandje, dan rent hij erheen en zit verwachtingsvol te wachten.  ;D Ik weet zeker dat ik hem een groot plezier doe met Barfen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op wo 28 sep 2011, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Leuk! Hier is de hond ook zo blij met zijn eten!
Op de brok was hij ook altijd wel aanvallend, maar nu zit hij vaak te klappertanden van ongeduld, haha!

Dat komt wel goed hoor, volgens mij gaat hij het best begrijpen.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Klopt mijn Golden is altijd een goede eter geweest, mijn Berner ook hoor. Maar ik merkte al dat ze de kvv heel erg lekker vonden. En zoals vanavond dat hij een kwartier bezig is met zijn eten, dat voelt ook gewoon goed. Ik geef ze eigenlijk elke dag wel een kluifje, dus voor mijn gevoel moet daarvoor iets in de plaats komen. Maar net dacht ik, dat hoeft niet, want het eten is al hun kluifje.

Ja, het gaat helemaal goed komen met mijn Berner. Ik heb de organen vanavond 4 uur gedroogd, kijken hoe dat gaat. En dan ga ik het telkens wat korter drogen.
Hij gaat sowieso met sprongen vooruit sinds we bij de homeopaat zijn geweest. Erg leuk om te zien.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

leuke foto's van je honden! je golden ziet er inderdaad uit alsof hij nooit iets anders gedaan heeft, grappig. Hier hetzelfde, al laat Reus zijn waardering voor barf vooral na het eten merken, hij moet dan meestal even met zijn snuit poetsen aan de schapenvacht (of mij, als ik dichter bij ben), zijn kop afvegen met de voorpoten en flink rollen, ondertussen hele verhalen vertellen. doet ie alleen als ie ècht lekker gegeten heeft. en tjah, ècht lekker eten, dat is in een barfmenu iedere dag!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Haha, wat lief.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Vanmorgen de licht gedroogde niertjes en hartjes gegeven en zonder probleem opgegeten. Helemaal goed dus. Volgende keer gaan ze er korter in.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

mirjansen schreef: Vanmorgen de licht gedroogde niertjes en hartjes gegeven en zonder probleem opgegeten. Helemaal goed dus. Volgende keer gaan ze er korter in.
top!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Woensdagavond nog wat eten besteld bij Richards. Stond op de site dat ze met 1 tot 2 weken zouden komen. Belde hij vanavond op dat ze al morgen komen. Dit betekend dat mijn vriezer echt mutje vol komt te liggen. Hopen dat het allemaal gaat passen.  :D En hij had een paar dingen niet, waaronder 1 vissoort. Nou krijg ik een door van ongeveer 4 kilo vis gratis. Hij zei dat hij niet precies weet wat erin zit en dat het verschillende dingen zijn. Ben benieuwd, eens kijken wat ik ermee kan.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op do 29 sep 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie