waarom ik niet meer vaccineer

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:waarom ik niet meer vaccineer

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

fester schreef: In dierenkliniek de ottenhorst (waar ik met mijn hond voor de chemo liep) daar zeggen ze dat al die entingen al lang achterhaald zijn. Maar zij adviseren wel om de weil enting te doen. Ik heb vertrouwen in deze kliniek maar als ik dit allemaal lees danheb ik toch zoiets van is het wel verstandig. ??? ???
Zeggen zij dat alle entingen achterhaald zijn behalve weil?
fester
3-sterren
3-sterren

Bericht door fester »

Evelyn schreef: Zeggen zij dat alle entingen achterhaald zijn behalve weil?
Ze brengen daar zo'n boekje uit over hun kliniek en daar stond o.a ook een verhaal over enten. Ik was eigenlijk heel verbaasd over dat hun niet elk jaar enten. Ik wist dat helemaal niet ik ging ieder jaar vrolijk met mijn honden naar de da. Toen we weer moesten voor pride zijn chemo heb ik gelijk aan dr vos gevraagd hoe dat dat nu zat. Hij vertelde mij dat het al lang achterhaald was al die entingen. Ik zei dus het gaat dus om het geld. Hij grijsde alleen maar. Toen wist ik genoeg. Hij adviseerd wel van weil. Staat ook op hun site. http://www.dierenkliniek de ottenhorst.nl
EvitaP
3-sterren
3-sterren

Bericht door EvitaP »

fester schreef: Ze brengen daar zo'n boekje uit over hun kliniek en daar stond o.a ook een verhaal over enten. Ik was eigenlijk heel verbaasd over dat hun niet elk jaar enten. Ik wist dat helemaal niet ik ging ieder jaar vrolijk met mijn honden naar de da. Toen we weer moesten voor pride zijn chemo heb ik gelijk aan dr vos gevraagd hoe dat dat nu zat. Hij vertelde mij dat het al lang achterhaald was al die entingen. Ik zei dus het gaat dus om het geld. Hij grijsde alleen maar. Toen wist ik genoeg. Hij adviseerd wel van weil. Staat ook op hun site. http://www.dierenkliniek de ottenhorst.nl

==========
Aujeszki
Deze dodelijke virusziekte, afkomstig van het varken, komt sporadisch voor. Enkele dagen na de besmetting krijgt de hond heftige jeuk, vooral aan zijn kop. Deze jeuk leidt tot ernstige zelfbeschadiging. Bovendien treden er verlammingsverschijnselen op en overvloedige speekselvorming. Na twee dagen zal de hond overlijden.

De verspreiding vindt plaats via uitademingslucht, varkensmest en het eten van (ongekookt) kopvlees van het varken.
===========

Hier zegggen ze dat ze van het eten van rauw KOPvlees kunnen worden besmet, de rest van het lichaam niet dus... ???

===========
Gelukkig komt het maar zelden voor dat een dier allergisch is voor de entstof. Dit blijkt binnen een paar minuten tot enkele uren na de enting. Het dier krijgt dan een zwelling in het kopgebied en heftige jeuk. In uitzonderlijke situaties raakt het dier in een levensbedreigende shock. Dit is herkenbaar aan erge sufheid en zeer bleke, koude slijmvliezen in de bek. Dit dier moet direct worden behandeld.
============
Hier hebben ze het ook over bobbeltjes in het kopgebied.
EvitaP
3-sterren
3-sterren

Bericht door EvitaP »

Bieke schreef: Ondertussen had ik internet en via-via kwam ik in contact met CHC (canine health concern) En daar gingen mijn ogen open. De persoon van deze e-maillijst, Catherine O'Driscoll had een boek geschreven over vaccinaties en wat voor invloed deze konden hebben op het immuunsysteem. Voor mij was het dus duidelijk dat het daarvan was. Nee, het was niet onderzocht. Maar met wat ik nu weet is het mij volkomen duidelijk.
Ondertussen was mijn pup gearriveerd en die liet ik braaf de puppievaccinaties geven. En die kreeg met 5 maanden 2 sponzige gezwelletjes op haar wangen. En ze kreeg een bindvliesontsteking, die ondanks behandeling chronisch is geworden. Toch raar.
Wat is de titel van het boek?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat ze bij de Ottenhorst (en ik vind Johan echt een geweldige arts!!!) tegen jaarlijks vaccineren zijn: ja, inmiddels weet iedere dierenarts dat nu wel. Jaarlijks vaccineren is onnodig en veel entstoffen bieden gewoon veel langer bescherming. Dat is dus niets bijzonders, vind ik. Ik ben wel benieuwd waarom Johan vOOr de Weil enting is. Kan hij aantonen hoe vaak dit voor komt? En heeft hij misschien ook inzicht in de nadelen/bijwerkingen van het vaccin?
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Lizzy schreef: Het is overigens niet zo dat een hond alleen besmet kan raken met lepto bacterieen door te zwemmen.... Daar staat al het e.e.a. over geschreven in het Weil topic.
Gisteren had ik het hier over met onze nieuwe jonge pas afgestudeerde D.A.
Zij vond dus wel enten en gaf voorbeelden waaebij het helemaal mis kan en is gegaan.
Ze gaf alleen het voorbeeld van veel zwemmen in water, en ik gaf toen ook de andere informatie ;D
Wat worden wij toch lekker eigenwijs op dit forum he ;)
Toch blijft ze bij enten omdat het risico heel groot wordt als niemand meer ent. ::)
danja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door danja »

In april worden mijn hondjes ook geent, maar ik ga met de da overleggen. Het is alleen jammer dat hij wel voor enten is. Benji moet coctail en Danja weil/parvo. Als ik dit zo lees zet ik er ook iedere keer weer mijn vraagtekens bij, maar aangezien er hier veel honden lopen weet ik ook niet wat ik moet doen.
Wij hadden vroeger een zwerfkatje van de straat gehaald, die opeens heel ziek was, hij had niesziekte, dit is besmettelijk voor andere katten. Wij hadden nog 2 andere katten thuis en die liepen gewoon bij 'm in de buurt, die kregen geen niesziekte. Hij werd er jaarlijks voor geent, maar kreeg het toch ieder jaar. Volgens mij is het zo als je het als kitten nooit gehad hebt, krijg je het ook nooit. Ik heb koortsuitslag is ook besmettelijk, maar mijn man heeft het nooit gehad en zal het ook nooit krijgen. Mijn moeder had het en heeft mij als baby besmet, terwijl mijn tweelingzusje het ook niet heeft, was er waarschijnlijk niet bevattelijk voor op dat moment. Volgens mij kan je het met beesten ook zo een beetje vergelijken.Haar hond heeft vorig jaar kennelhoest gehad en mij hondjes waren er dagelijks en hebben het niet gehad, zijn er wel voor ingeent en haar hond ook, maar toch krijgt ze het. Ze heeft het waarschijnlijk als pup gekregen en was er bevattelijk voor.

Anneke
fester
3-sterren
3-sterren

Bericht door fester »

Lizzy schreef: Dat ze bij de Ottenhorst (en ik vind Johan echt een geweldige arts!!!) tegen jaarlijks vaccineren zijn: ja, inmiddels weet iedere dierenarts dat nu wel. Jaarlijks vaccineren is onnodig en veel entstoffen bieden gewoon veel langer bescherming. Dat is dus niets bijzonders, vind ik. Ik ben wel benieuwd waarom Johan vOOr de Weil enting is. Kan hij aantonen hoe vaak dit voor komt? En heeft hij misschien ook inzicht in de nadelen/bijwerkingen van het vaccin?
Ik vind Johan Vos ook een geweldige dierenarts. Ik vertrouw hem ook. Ik heb geen idee waarom hij wel voor de ziekte van weil ent. Ik stond al stom verbaasd dat ik las en hoorde dat ze daar heel ander enten. Want ik ga ieder jaar trouw hier naar de dierenarts voor een prik. Dus ben er toen niet verder op in gegaan waar om dan wel de ziekt van weil. Ik ben nog van plan om te bellen om te vragen of dat het nog nodig is. Als ik het antwoord weet dan zal ik het zeker melden! Maar iedere dierenarts kan dat nu ook wel weten dan elk jaar enten niet nodig is. Maar hier proppen ze hem er gewoon in hoor als je zelf niet beter weet! En inmiddels weet ik beter ;D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

ik heb op het spanielforum de vraag gesteld hoe enten jullie en tot nu antwoord iedereen , ieder jaar want dan krijgen ze een oproep van de da , dus voorlopig enten de da;s gewoon lekker door ieder jaar
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik weet niet of ze ook niet allemaal met Nobivac enten..... Voor alsnog biedt volgens mij alleen Nobivac langer bescherming. Er zijn ook mensen die denken dat hun hond ieder jaar geent wordt met een cocktail en als ik dan in het boekje kijk zie je het ene jaar cocktail en het andere jaar Weil.

Maar dierenartsen die ieder jaar een Nobivac cocktail erin zetten: die moeten geboycot worden. Moet jij eens kijken hoe snel het afgelopen is!
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Lizzy schreef: Ik weet niet of ze ook niet allemaal met Nobivac enten..... Voor alsnog biedt volgens mij alleen Nobivac langer bescherming. Er zijn ook mensen die denken dat hun hond ieder jaar geent wordt met een cocktail en als ik dan in het boekje kijk zie je het ene jaar cocktail en het andere jaar Weil.

Maar dierenartsen die ieder jaar een Nobivac cocktail erin zetten: die moeten geboycot worden. Moet jij eens kijken hoe snel het afgelopen is!
Ik denk dat juist veel da's de nobivac boycotten scheelt ze toch weer een hoop inkomsten
Laatst gewijzigd door sylvia op za 05 mar 2005, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat het beste is wanneer hondeneigenaren gewoon zelf meer opletten en kritischer worden...
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

sylvia schreef: Ik denk dat juist veel da's de nobivac boycotten scheelt ze toch weer een hoop inkomsten
Hier is de D.A. juist overgestapt op nobivac omdat de enting langer geldig is. Hij ent om en om.
Als je niet ent, vindt hij dat ook prima maar hij blijft voor enten van weil.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Truus schreef: Hier is de D.A. juist overgestapt op nobivac omdat de enting langer geldig is. Hij ent om en om.
Als je niet ent, vindt hij dat ook prima maar hij blijft voor enten van weil.
Maar kan hij dan ook met gedegen argumenten uitleggen waarom?
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Lizzy schreef: Maar dierenartsen die ieder jaar een Nobivac cocktail erin zetten: die moeten geboycot worden. Moet jij eens kijken hoe snel het afgelopen is!
oeps, dan ben ik bij deze mijn dierenarts kwijt.
Ik zie trouwens wel in Jonas boekje dat hij de eerste jaren een aparte prik heeft gehad voor Lepto. Vorig jaar zat het weer in de cocktail. En wat is de enting van Pneumodog: Bb/Pl2 ???

Plaats reactie