slokdarmprobleem wie helpt?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re:slokdarmprobleem wie helpt?

tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Zo te horen gaat het dezelfde kant op als de Basset van een klant van mij die dezelfde klachten had ;)
Iedere dag ging het een stukje beter, terwijl de hond hiervoor echt doodziek was en niets meer binnenhield....
Moet je hem nu zien! 8)
tante annie
1-ster
1-ster

Bericht door tante annie »

Vandaag is Buster voor het eerst weer mee geweest naar de hei. Hij vond het heerlijk om weer eens even te kunnen rennen en te spelen.
Onderweg heeft ie verschillende keren taai slijm gespuugd, wat dan als een sliert onder aan zijn kin hing.
Hij kwam keurig zich iedere keer melden om het af te vegen....aan het eind van de route had hij natuurlijk het klapstuk...een grote water/modderpoel.
Natuurlijk er meteen middenin (hij is dol op water) het nadeel was dat hij het ook gaat drinken...zo ook nu. ::)
Meteen daarna weer al het "zwarte water"uitgespuugd.
Ook al heeft ie gespuugd......het was weer een lust voor het oog om hem te zien dartelen.
tante annie
1-ster
1-ster

We zijn inmiddels alweer een maand verder. Buster is zo'n 3 kg aangekomen, wat absoluut geen luxe was. vanuit Utrecht hebben we nog steeds niets gehoord en inmiddels zijn we er achter dat, als we niet op deze pagina terecht waren gekomen, en we niet van jullie het advies van vers vlees hadden gekregen, Buster er waarschijnlijk al niet meer was geweest. Hij spuugd nog steeds met name in de ochtend, de rest van de dag gaat het eigenlijk best goed, in ieder geval krijgt hij voldoende binnen. Zelf schijnt hij het best te vinden op deze manier, hij is vrolijk en ondernemend en blij met ieder zonnestraaltje.
Bij deze wil ik nogmaals een ieder bedanken die hieraan heeft bijgedragen.

;)Top.......groetjes van Anja en Buster.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Nou dat is nog eens goed nieuws :D. Fijn hoor dat Buster zo is opgeknapt! :)

Maar wel raar dat jullie niets meer van die onderzoeken horen :-\.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tante annie schreef: We zijn inmiddels alweer een maand verder. Buster is zo'n 3 kg aangekomen, wat absoluut geen luxe was. vanuit Utrecht hebben we nog steeds niets gehoord en inmiddels zijn we er achter dat, als we niet op deze pagina terecht waren gekomen, en we niet van jullie het advies van vers vlees hadden gekregen, Buster er waarschijnlijk al niet meer was geweest. Hij spuugd nog steeds met name in de ochtend, de rest van de dag gaat het eigenlijk best goed, in ieder geval krijgt hij voldoende binnen. Zelf schijnt hij het best te vinden op deze manier, hij is vrolijk en ondernemend en blij met ieder zonnestraaltje.
Bij deze wil ik nogmaals een ieder bedanken die hieraan heeft bijgedragen.

;)Top.......groetjes van Anja en Buster.
Hoi Anja, wat fijn om te lezen dat het ietsjes beter gaat met Buster! Toch hoop ik dat je er nog achter zal komen wat er met hem aan de hand is... en dat je het spugen helemaal kunt stoppen! Veel succes en groetjes, Lizzy
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Goed nieuws zeg! ;)
tante annie
1-ster
1-ster

Hier weer eens even een up-date over Buster.
Aangezien we vauit Utrecht helemaal niks meer hoorden, hebben we 2 weken lang geprobeerd met hun contact op te nemen. Eindelijk is dat 2 weken geleden gelukt en de uitslag van het bloedonderzoek scheen al binnen te zijn. Na mijn ongenoegen over de gang van zaken geuit te hebben kregen we dan te horen dat het niet de zenuw/verlammingsziekte was...dus wij blij!!!
maar volgens de arts was dat niet iets om blij over te zijn omdat ze nu nog niet wisten wat het dan wel was.
Het vreemde was ook dat na Buster er nog 2 franse en een Engelse bulldog waren geweest met exact de zelfde problemen. Een raadsel dus. Nu wilde ze met iemand die al 30 jaar de slikfilmpjes beoordeelde nog een keer alles doorlopen om te kijken of er iets over het hoofd gezien is. Ook wilde ze graag de gegevens van de ouders om te kijken of er iets erfelijks zou kunnen zijn. Al met al zijn wij er dus niet veel mee opgeschoten, Buster geeft nog steeds over, de ene dag meer dan de andere, maar hij heeft er nog steeds zin in en is gewoon een vrolijke frans. Dus moeten we denk ik afwachten ...............

Groetjes van Anja en Buster.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Jammer Anja, dat er niet veel meer duidelijkheid is over Buster :(, al is het nieuws dat het niet de zenuw/verlammingsziekte is natuurlijk wel hartstikke goed :).
Gelukkig dat Buster er zo vrolijk onder blijft, ik hoop dat je iets kunt vinden wat hem van deze vervelende rotkwaal af kan helpen.
Veel sterkte en beterschap met Buster :).
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Ik kreeg gisteren een verhaal onder ogen van een hond die ook slokdarmproblemen had en waarvan het bloed ook naar de USA opgestuurd moest worden om te zien of het Myasthenia Gravis zou zijn. Dit bleek het niet te zijn en uiteindelijk zijn ze erachter gekomen dat de schildklier niet functioneerde zoals het hoorde. Hiervandaan kwamen de problemen met de slokdarm.

Uiteindelijk is er een behandeling voor de schildklier gestart en inmiddels is de hond weer in orde.

Misschien heb je iets aan deze info.
tante annie
1-ster
1-ster

Erna bedankt voor de tip...gaan we zeer zeker mee aan de gang...wie weet.
tante annie
1-ster
1-ster

Even weer een up-date naar aanleiding van de tip van Erna. We zijn met Buster naar onze d.a. geweest om hem bloed te laten prikken voor de schildklierfunctie. Het had nog heel wat voeten in de aarde want Buster houd niet zo van naalden maar het is toch gelukt.
We werden net door de assistente gebeld met de uitslag.....en er was wel degelijk iets aan de hand met de schildklier.
De normale waarden moesten tussen de 18 en 48 zijn, en Buster zit op de 69, wel een verschil dus. Morgen kunnen we medicijnen ophalen, en we hopen van ganser harte dat we het probleem hiermee gevonden hebben...in dit geval dankzij Erna....... We houden jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

;)groetjes van Anja en Buster.
Jinxy
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jinxy »

Waar dit forum al niet goed voor is zeg!!!!!
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en wordt jouw gekke Fransje snel weer helemaal beter.

Succes!! :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben heel benieuwd, hoe het zal gaan op de medicijnen! Houd ons vooral op de hoogte, graag!
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Wat goed dat dankzij de tip van Erna dit er nu uitkomt :D. Anders had je het nu nog niet geweten misschien he.
Nu afwachten wat de medicijnen gaan doen.
Ik hoop dat Buster snel opknapt ;)
tante annie
1-ster
1-ster

Hier weer eens een up-date over Buster....we werden ongeveer 3 weken geleden plotseling gebeld door Utrecht.....met de uitslagen van het onderzoek....ik was werkelijk stomverbaasd.....ja...het had allemaal wat lang geduurd maar het was zolang onderweg geweest naar Amerika..bla bla bla....ik heb de dokter even laten praten en toen verteld dat ik het allemaal al wist omdat ik zelf erachteraan was gegaan omdat we maar niets hoorden en dat de uitslagen dus allang binnen waren [al een maand eerder] en dat we dus niet dankzij hun verder waren gekomen. Nou ....de exuses waren niet van de lucht.......maar hoe dan ook...Buster kon niet geholpen worden omdat men niet wist wat het was het was dus een kwestie van pappen en nat houden....
Toen ik vertelde van de schildklier, dat deze te snel werkte , kreeg ik meteen te horen dat dat niet bestond...een traagwerkende kon wel maar niet een te snelwerkende, dat kwam bijna nooit voor. Het lab waar de testen naar toe zouden zijn gestuurd deugde vast niet etc. Ik heb die dokter bedankt voor de moeite en de hoorn er op gelegd......genoeg gehad van Utrecht.
Helaas doet Buster het op de medicijnen niet beter...we zijn nu ook weer aan het afbouwen......het spugen wordt niet meer...maar ook niet minder.
Ik denk dat we gewoon een "SpuugKuuken" :P[zo noemen we hem inmiddels] houden....dankzij de energique blijft hij mooi op gewicht....het zal geen grote Franse Bull worden...maar ér blijft genoeg over om van te houden. :-*...we zullen zien waar het schip strand en w.s. gaan we nog iets homeopatisch of holistisch proberen.....maar eerst mag hij even bijkomen van alle gebeurtenissen.

Groetjes van Anja en Buster.

Plaats reactie