Yep. Voor kweek in bakken. Best leuk.Nadia schreef: Mini kool? Dat klinkt ideaal![]()
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Bij de Karwei zijn fruitstruiken/bomen in de aanbieding. Ze worden vanaf vandaag verkocht.
Ik wil graag frambozen en bramen, maar is het niet te koud om die nu al buiten te zetten?
Ik wil graag frambozen en bramen, maar is het niet te koud om die nu al buiten te zetten?
Ik vind op het net dat de beste periode om frambozen te planten tussen November en maart is, dus nu.Hope schreef: Bij de Karwei zijn fruitstruiken/bomen in de aanbieding. Ze worden vanaf vandaag verkocht.
Ja wij hebben er ook aantal gekocht bij Karwei!
Het heeft hier vannacht 4.5 graden gevroren.
Ik heb 4 veldslaplantjes gekocht en geplant. Ben benieuwd of ze nu dood zijn
het zag er wel leuk uit.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bij bramen en frambozen bezint eer ge begint. Het is nog erger dan onkruid. Vreselijk!!
Hier doen alle gezette plantjes het nog. Ze waren/zijn dan ook wel afgedekt.
Hier doen alle gezette plantjes het nog. Ze waren/zijn dan ook wel afgedekt.
Ik heb een framboos en inderdaad, is net onkruid. Ik los dat gewoon op door gewoon alles bij de grond weg te knippen wat me niet bevalt. Ik houdt me dus niet aan de snoeivoorschriften, doe ik trouwens nooit. En de opbrengst heb ik nog nooit achteruit zien gaan
-
lianneke
- 5-sterren

Ik heb een gele framboos en hou me ook nooit aan snoeivoorschriften. Want je hebt vroeg en laat bloeiende.
De mijne draagt dus vroeg en laat frambozen. Dus idd wat in de weg groeit gaat gewoon bij de grond af weg. En ieder jaar komen er toch weer nieuwe. Die dus ook twee keer dragen.
De mijne draagt dus vroeg en laat frambozen. Dus idd wat in de weg groeit gaat gewoon bij de grond af weg. En ieder jaar komen er toch weer nieuwe. Die dus ook twee keer dragen.
Kan je dat dan ook in ruime bakken zetten?
Als ze maar ruim genoeg zijn, voldoende voedingsstoffen krijgen en zeker voldoende water. Voordeel is dat het explosief groeien niet door de hele tuin gaat.
Hier ook framboos en braam gehad maar ik ga ze eruit gooien. Stonden ook niet praktisch maar ben die prikkers ook wel beu. Overigens groeit de framboos van de buren zowat tot halverwege onze tuin
Echt woekerspul.
Hier ook framboos en braam gehad maar ik ga ze eruit gooien. Stonden ook niet praktisch maar ben die prikkers ook wel beu. Overigens groeit de framboos van de buren zowat tot halverwege onze tuin
Echt woekerspul.
In een ver verleden (4 moestuinen geleden) had ik een doornloze braam en een doornloze?? (kruising tussen een framboos en een ??). Dat was wel makkelijk.
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik heb de tuin genomen
heb een stukje van 20m2 gekregen. Daar kan ik best al leuk mee uit de voeten. Het is niets fancy's maar maakt niet uit 
Ik wil nog steeds een leuke fruit struik bij de voordeur zetten in een pot. Voornamelijk schaduw. Iemand een idee?
Ik wil nog steeds een leuke fruit struik bij de voordeur zetten in een pot. Voornamelijk schaduw. Iemand een idee?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Leuk Nadia! 20 m2 is ook nog goed te behappen. Wij hadden toen iets van 200-300 m2 en dat is gewoon niet bij te houden naast een fulltime job. Ga je er mm bakken op zetten?
Qua fruitstuiken, de meesten houden wel van schaduw. Framboos en braam in elk geval wel.
Vandaag een begin maken met de compostbak. Eens kijken of ik overweg kan met een palenboor.
Qua fruitstuiken, de meesten houden wel van schaduw. Framboos en braam in elk geval wel.
Vandaag een begin maken met de compostbak. Eens kijken of ik overweg kan met een palenboor.
Leuk Nadia! Wij hebben de moestuin ook op een vergrijsd complexje
. maar het voordeel is wel dat al die oude mannen je maar wat graag helpen en heel veel weten en steeds weer met leuke plantjes aan komen zetten die ze over hebben. Ze vinden het hier erg leuk, wat verjonging op het complex.