Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: RE: Re: vraagje voor Mazzel!

EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Radja schreef:

Je hebt gelijk ;)

Ik wil ook ff zeggen dat ik respect heb voor iedereen die porties maakt! Barf of kvv,maakt niet uit,maar alle machtig wat een werk is licht ontdooide kvv snijden en weer verpakken!15 rollen,bleh wat een werk ;D ,maar voor een goed doel!
Ik laat de rollen altijd eerst een uurtje aandooien, dan met een stevig en scherp koksmes in 4-en snijden. Die zullen bij jou dan nog een keer door moeten denk ik. En dan zo weer terug de vriezer in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925K met Tapatalk
Lil

Re: vraagje voor Mazzel!

Bericht door Lil »

Radja schreef:Ojee.ojee,ik hoor hier op BP weer helemaal bij ;) ,heb een vriezer probleem ;D ;D ;D

Heb nu 40 zakjes zonder lucht in een lade liggen,nog 50+ te gaan en heb geen ruimte meer ;D ;D ;D ga zo maar kijken wat er weg kan uit de vriezer,denk dat het de oliebollen worden :biggrin2:
Grote voordeel is dat men het of per rol doet en niet heel veel rollen in één keer. Of gewoon zoveel dieren heeft dat je nooit iets hoeft te proportioneren. Toen Boris er nog was moest ik 2 rollen kvv per dag uitleggen... Nu nog maar 1 per dag (gelukkig).
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

EliScooby schreef:Ik laat de rollen altijd eerst een uurtje aandooien, dan met een stevig en scherp koksmes in 4-en snijden. Die zullen bij jou dan nog een keer door moeten denk ik. En dan zo weer terug de vriezer in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925K met Tapatalk

Ja dat doe ik ook en ipv een koksmes,gebruik ik een oude goedwerkende broodmes.

Lil schreef:
Grote voordeel is dat men het of per rol doet en niet heel veel rollen in één keer. Of gewoon zoveel dieren heeft dat je nooit iets hoeft te proportioneren. Toen Boris er nog was moest ik 2 rollen kvv per dag uitleggen... Nu nog maar 1 per dag (gelukkig).

Dat deed ik toen Radja nog leefde ook,1 rol uit de diepvries,daar at ze dan 2 dagen van! Maar nu was het 'noodzaak' 15 rollen verdelen in 150gram voor ongeveer 3 maanden! Volgende week gaat dat mee naar Heerlen!Heb echt geen handen meer over! Die waren gisteren lichtelijk bevroren en aangezien ik 1 stijve hand heb door mijn aandoening,is daar ff niets meer van over! Peter doet het de volgende keer met de zaagmachine :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Wat betreft de hoeveelheid, je bent van een normale hoeveelheid begonnen en je kan niet onmiddellijk inschatten of dat de juiste hoeveelheid is, dat merk je maar na een tijdje, dus daar heb je echt niets mis gedaan. Volgens de richtlijnen krijgen mijn katten te weinig, volgens heb ook (die zouden het 10voud eten), volgens hun omvang krijgen ze wat ze nodig hebben. Die van 4kg krijgt trouwens evenveel als die van +5kg en in de winter hebben ze hier duidelijk meer nodig. Allemaal dingen die je gewoon merkt gaandeweg, maar je niet op voorhand kunt weten.

Wat was er met de oortjes, terug ontstoken?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

frodo quin schreef:Wat betreft de hoeveelheid, je bent van een normale hoeveelheid begonnen en je kan niet onmiddellijk inschatten of dat de juiste hoeveelheid is, dat merk je maar na een tijdje, dus daar heb je echt niets mis gedaan. Volgens de richtlijnen krijgen mijn katten te weinig, volgens heb ook (die zouden het 10voud eten), volgens hun omvang krijgen ze wat ze nodig hebben. Die van 4kg krijgt trouwens evenveel als die van +5kg en in de winter hebben ze hier duidelijk meer nodig. Allemaal dingen die je gewoon merkt gaandeweg, maar je niet op voorhand kunt weten.

Wat was er met de oortjes, terug ontstoken?
Rechter was mooi schoon en het linker oortje was behoorlijk vies en het trommelvlies stond bol.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Wat dacht de da? Niet goed genezen en weer opgekomen? onderliggende oorzaak,...?

Blij om te horen dat het verder wel goed gaat met mazzel. Hij is vast blij om van de kap en draadjes af te zijn :)

Met je tante nog steeds alles goed?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Oren waren tijdens de operatie helemaal schoon :-\ dus weer teruggekomen. Kap had ik al een tijdje af,vooral omdat hij last van zijn oor had! Hij schuurde met die kap om langs de muren om van de jeuk af te komen,dat vond ik te zielig,dus alleen wanneer ik er niet bij was,kap om!
Oogje ziet er heel mooi uit en we merken dat het voor hem een opluchting is dat hij daaraan is geopereerd.

Met mijn tante gaat het 'redelijk'goed,niet meer zo erg verward,maar wel steeds last van hoofdpijn. Daar heeft ze nu betablokkers tegen gekregen. Belt nog wel veel,gisteren hoogte punt van 19x,het rare is dat wanneer ze nog niet heeft gebeld,ik me direct zorgen maak ;) Ze heeft erg veel zin om een paar dagen hier te komen en vooral om Mazzel weer te zien.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Weet niet hoe groot de rollen zijn die je had gekocht maar je hebt wel rollen van 250 gram.
Die zou je in principe kunnen laten ontdooien en opvoeren in 2 dagen (125 gram per dag).
Scheelt met portioneren ;)

Zou fijn zijn wanneer het oor van Mazzel rustig zou zijn voordat Mazzel met je tante mee naar huis gaat :-*
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

dinky89 schreef:Weet niet hoe groot de rollen zijn die je had gekocht maar je hebt wel rollen van 250 gram.
Die zou je in principe kunnen laten ontdooien en opvoeren in 2 dagen (125 gram per dag).
Scheelt met portioneren ;)

Zou fijn zijn wanneer het oor van Mazzel rustig zou zijn voordat Mazzel met je tante mee naar huis gaat :-*

Ik had kilo rollen :biggrin2:
Ik ga kijken of de dierenspeciaalzaak die in Heerlen levert die rollen heeft,maar ik houd eerst mijn tante in de gaten hoe zij er aan toe is en dan pas kan ik/zij bestellen,anders doe ik het gewoon met die kilo rollen en dan doe we het in het weekend,is manlief ook thuis ;)
Lil

Bericht door Lil »

Radja schreef:Ik had kilo rollen :biggrin2:
Ik ga kijken of de dierenspeciaalzaak die in Heerlen levert die rollen heeft,maar ik houd eerst mijn tante in de gaten hoe zij er aan toe is en dan pas kan ik/zij bestellen,anders doe ik het gewoon met die kilo rollen en dan doe we het in het weekend,is manlief ook thuis ;)
Ik haal de 250 gram rollen van Tinlo altijd in Heerlen. Die van 1 kilo zijn van honden (nu voer ik dat ook gerust aan de kat hoor).
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lil schreef:Ik haal de 250 gram rollen van Tinlo altijd in Heerlen. Die van 1 kilo zijn van honden (nu voer ik dat ook gerust aan de kat hoor).

Ik heb carnibest eend,natuur en vlees voor kat en hond. Die hebben ze in pond verpakking en kilo verpakking. Dit leek mij het makkelijkst,maar daar ben ik van terug gekomen ;D :biggrin2: 1 voordeel,kreeg wel 10% korting ;)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ach ja, al doende leert men ;D
Radja
5-sterren
5-sterren

Re: Advies Mazzel tante

Bericht door Radja »

Oke,morgen komt mijn tante en ik heb een lijstje gemaakt wat ze moet doen wanneer Mazzel weer bij haar is!
Vooraf gesteld,het is bij haar in huis nooit warm,dat vindt ze vreselijk!(eten ander halve dag ;))
En dat ik hier eerst alles voor doe en dat zij het de rest van de dagen moet doen ;)
Mijn vraag is,hebben jullie nog toevoegingen aan het lijstje?

MAZZEL

-Haal 's avonds een zakje eten uit de diepvries en laat het in de koelkast ontdooien.

-Haal een half uur voordat Mazzel gaat eten het zakje eten uit de koelkast,doe het in zijn etensbakje en laat het op kamertemperatuur komen.

-Haal van het eten een theelepel en doe dat in een ander bakje en doe over dat beetje het medicijn(Metacam 4)van Mazzel en laat Mazzel eerst dat opeten. Dit voor het geval hij zijn eten laat staan!

-Als het eten op kamertemperatuur is,haal je met een vork het eten een beetje los.

-Maak als het eten op is het bakje schoon met heet water of zet het in de afwasmachine wanneer die aan moet!

-Laat het eten niet langer dan anderhalve dag staan. Bij warm weer,niet langer dan 1 dag!

-Indien nodig zijn er ook brokjes.

Kattenbakken! Zet er 2 neer,1 boven en 1 beneden! NIET buiten neerzetten!!

-Haal iedere dag met de kattenbakschep de klonten en poep uit de kattenbak,zo krijg je geen vieze luchtjes in dit huis,of in de nieuwe woning!

Afbeelding
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Voor mij zou...bij warm weer niet langer dan een uur...beter passen. Dat zit in notime vol met vliegen.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Angelique schreef:Voor mij zou...bij warm weer niet langer dan een uur...beter passen. Dat zit in notime vol met vliegen.

Klopt!, maar alles is daar hermetisch afgesloten en airco aan :-\ ,ik wil het niet te moeilijk maken om 2 tot 3x per dag eten voor Mazzel te doen!

Heb al aan het lijstje toegevoegd dat Mazzel naar de DA moet wanneer hij veel met kop schudt en wanneer zijn nagels te lang zijn en het liefst minstens 1 x per jaar.

Plaats reactie