De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!

Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Kim_S schreef: Dit had ik bij de eerste ook. Was echt vreselijk. Binnen 5 uur was ze er  :o
"Gelukkig" ging het bij de tweede vanzelf, in 28 uur  ::)
Ondanks de weeenstorm kreeg ik geen ontsluiting. Ben op donderdagavond ingeleid en op zaterdagmorgen om 1.05 is ze met een keizersnee geboren. Er is tot een keizersnee besloten omdat haar hartslag bij iedere wee daalde en ik op 3 cm (al door het ballonnetje) bleef hangen. Maar gelukkig gaat het bij de meesten wel gewoon normaal. Ik had gewoon een eigenwijsje dat geen zin had om te komen.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Else! schreef: Hihi zo herkenbaar.... Ik zat ook bij elke pijntje / elke steek; zou dit het begin vd bevalling zijn???? Ik had vanaf 2 weken ervoor vaak harde buiken en soms plotselinge heavy steken aan de onderkant  :-X.
Uiteindelijk was het verschil tussen alle oefenweeen/ steken dat de eerste echte weeen vd bevalling bij mij regelmatig kwamen (in het begin elke 7-8 minuten) en de oefenweeen te pas en te onpas kwamen. En ja de weeen verder op in de bevalling kun je niet missen ::). Dan kun je niet meer praten tijdens een wee omdat je alle aandacht nodig hebt om de wee op te vangen.
Nou, ik kon anders nog wel vloeken tijdens de weeën.  :-X
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Sonja schreef: Nou, ik kon anders nog wel vloeken tijdens de weeën.  :-X
;D
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

Nadia schreef: Weet jij het ook niet toevallig  :biggrin2: :biggrin2:

Ik word er zooooooo hyper van!! Ben in staat de marathon te lopen :p

hahahah ik moest al vertellen wat t werd, had t je eerder moeten zeggen dat je zwanger was en nu ook nog wanneer... tjonge.

Ik moet je ook alles vertellen.  Grijns..  just wait en see
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

Hoe lang moet je nog volgens de planning? 
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

18de is de bestel datum.

Morgen opnieuw naar het ziekenhuis. De buik blijft achter in de metingen. Hij groeit niet genoeg mee.
NL_Annemieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door NL_Annemieke »

Weeën.... voelt als menstruatiekramp in meervoud, het komt en gaat als een golfslag... de werkelijke pijn zit bij/in de baarmoedermond, rug en bovenbenen doen gewoon mee in de 'kramp'(= wee). Enige tip die ik kan geven, ga er in mee. Geef je over aan het gevoel, het doet pijn maar er gaat niets 'stuk'. Hoe meer je je er aan over geeft hoe makkelijker de endorfines hun werk doen.

Niets moet, alles kan en mag :-)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Sonja schreef: Nou, ik kon anders nog wel vloeken tijdens de weeën.  :-X
Hihi ja vloeken, kreunen, puffen, IK KAN NIET MEER :crying:, etc dat gaat nog wel  :)
Maar een vraag beantwoorden/ gesprek op gang houden ging bij mij echt niet meer ;D

Mensen vroegen ook na de tijd aan mij of mn man het goed had doorstaan, nou echt geen idee, weet niet eens waar die de laatste 2 uur stond/ was omdat ik alleen met mezelf bezig was.

Maar Nadia en Koekje het valt heus wel een beetje mee ::)
Fijnste vond ik dat toen Suze geboren was direct de pijn vd weeën weg waren, whow wat een opluchting!!!
Toch vond ik het ondanks dat het  :censored2: pjin deed wel een bijzondere ervaring waar ik goed op terug kan kijken.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Succes vandaag in het ZH NAdia hopelijk komt jou ukki gewoon snel!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat hoop ik ook :)

Die weeën.. Ach, we zullen zien.. Daar maak ik me nu het minste druk om..  Beste instelling toch??
Heeft iemand wel een puf cursus gedaan??
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan, maar voor ik met de cursus begon wist ik al dat het een keizersnede zou worden dus dat gepuf hebben we niet nodig gehad. Het waren trouwens geen puf oefeningen maar meer ademhalingstechnieken. Ik heb voor de yoga gekozen omdat ik normaal Iyengar Yoga doe (een vrij zware vorm), en dat heb ik heel lang vol gehouden maar ze moest mij in de groep te veel aanpassingen geven omdat ik die oefeningen domweg niet meer mocht doen als zwangere. Ik ben toen in de zwangerschapsyoga groep van mijn bekkenfysiotherapeute gegaan, vond ik wel een fijn idee omdat ik volledig in de kreukels zat en zij exact wist wat ik wel/niet mocht. We komen nog steeds af en toe bij elkaar om de kleintjes te bewonderen, wel grappig.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Zwanger en fit gedaan maar dat was meer fitnessachtig met soms wat puffen tussendoor.
Ach ze zeggen precies wat je moet doen tijdens de bevalling dus heb je m.i. geen puf cursus voor nodig.
Ik zag dr ook niet tegenop en zou dat met een tweede ook niet hebben denk ik.
Gewoon maar kijken hoe het gaat je weet t toch niet ....zo wou ik thuis en iig geen ruggeprik en uiteindelijk in zh met ruggeprik bevallen
Vooral in zo'n ziekenhuis moet je t allemaal ietsje laten gebeuren/ over je heen laten komen is mijn ervaring anders wordt je een beetje dol met de verschillende mensen/ infusen en andere slangetjes uit je lijf.
Wat ik heel fijn vond is dat er in t ziekenhuis ook veel aandacht is voor zo 'natuurlijk' mogelijk bevallen. Ik had daar een verkeerd beeld bij van te voren.
Zo werd suze direct bij mij gelegd en bleef ze eerst een hele tijd liggen voordat ze gingen wegen enzo en was er veel aandacht voor de borstvoeding.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Nadia schreef: Dat hoop ik ook :)

Die weeën.. Ach, we zullen zien.. Daar maak ik me nu het minste druk om..  Beste instelling toch??
Heeft iemand wel een puf cursus gedaan??
Ja, een ademhalingstechniek aanleren. Heul lang geleden. *ouwelullenalert*  :biggrin2:

Maar ik heb er wel veel aan gehad. Twee hele snelle bevallingen, het ging zó snel dat ik het maar gewoon over me heen heb laten komen. En dat voor een ultieme controlfreak.  ;D
Vond het erg fijn om je ergens op te kunnen concentreren als de weeën erg heftig worden. En ik ga bij pijn altijd heel raar ademhalen dus voor mij was dit heel goed.
Ik gebruik het nu nog steeds als ik veel pijn heb ergens.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oké leuk om de ervaringen te horen :)

Ik heb altijd heel zwaar/intensief gesport (ga dat na de bevalling weer doen, tot een week of 26 kunnen volhouden). Flink gewichtheffen enzo. Dus heb mijn ademhaling wel goed onder controle. Al is dat niet te vergelijken met bevallen natuurlijk. Ook heb ik een vrij goede controle over mijn Ki punt. Dus ik zag idd geen nut om nog zo'n cursus te doen.
Maar hoe het gaat lopen, who knows?
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ben zelf fysio en ben me (denk ik) daardoor aardig bewust van hoe je moet aan en ontspannen, ademen etc.
Ik denk dat je als fanatieke sporter ook vrij vaak bewust met aan en ontspanning/ ademhaling bezig bent dus dat werkt vast in je voordeel!
Wat ik bijzonder vond was terwijl ik tijdens heftige weeën de weeën aan het wegpuffen was ze zagen dat de hartslag van Suze daalde dus dan mocht ik niet puffen maar moest juist heel diep en en uit ademen en dan zag je haar hartslag weer omhoog gaan. Ik kon met een gewone diepe ademhaling blijkbaar meer zuurstof mijn lijf in transporteren dan met het puffen (wat op zich wel logisch is).

Gesloten