Chendo , foto pagina 47
Moderator: Lizzy
Re: Chendo, nieuwe bloedwaardes pag. 21
Er was hier ooit iemand die veel heeft geschreven over pancreatitis en het dieet
Ik weet de forumnaam niet meer , iemand met Dalmaten . (forumnaam met iets van spots ) Dat weet ik nog wel
Maar misschien heb je dat allemaal al gelezen ?
Ik weet de forumnaam niet meer , iemand met Dalmaten . (forumnaam met iets van spots ) Dat weet ik nog wel
Maar misschien heb je dat allemaal al gelezen ?
Ja, dank je, dat was 202spots, Dory. Dat heb ik jaren geleden al allemaal doorgespit toen Fjurdy pancreatitis kreeg. Alleen haar menu kan ik niet meer vinden.
Chendo heeft vanavond half leverdieet half carnibest pancreas gehad. Kijken of dat al wat helpt. Hopelijk morgenmiddag definitieve uitslag.
Chendo heeft vanavond half leverdieet half carnibest pancreas gehad. Kijken of dat al wat helpt. Hopelijk morgenmiddag definitieve uitslag.
Hier is het topic van Dory waarbij ze een link naar haar eigen topic geeft en links naar menu's : http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... s#p2561204
Dank je Lizzy.
Uitslag is nog steeds niet binnen.
Uitslag is nog steeds niet binnen.
Ik krijg hier werkelijk het heen en weer van. Maandagmiddag is er een pli test aangevraagd, er is nog steeds geen uitslag. Ik snap hier helemaal niet van. Duurt zo'n bloedtest altijd zo lang?
Nou, dit duurt wel erg lang ja! Daar zou ik ook vlekken van krijgen... Hoe gaat het ondertussen met hem, nu met de Carnibest Pancreas erbij?
Niet zo heel veel verschil, het enige wat beter is op dit moment is zijn ontlasting, die begint er een klein beetje redelijk uit te zien, en hij poept niet binnen.
Verder nog steeds futloos.
Gisteren heb ik bachbloesems binnengekregen, om te kijken of we iets aan zijn energie kunnen doen zonder dat er meteen weer grof geschut aan te pas komt.
Verder nog steeds futloos.
Gisteren heb ik bachbloesems binnengekregen, om te kijken of we iets aan zijn energie kunnen doen zonder dat er meteen weer grof geschut aan te pas komt.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Pfff, wat een zorgen toch steeds weer. Maar het zou fijn zijn als er een duidelijke diagnose uit kwam, zodat je weet waaraan je kunt werken. Sterkte!
Als ik lees dat z'n ontlasting op voer met pancreas beter is zou ik er toch aan beginnen denken dat het daar fout zit. Bij Berre duurde het ook altijd enkele dagen vooraleer hij weer wat fitter was na een opstoot. Hij had dan waarschijnlijk nog enige tijd pijn van die lastige pancreas terwijl z'n ontlasting al na een dag of 2-3 vaster was
De uitslag van z'n pancreaswaarden kwam na een dikke week.
De uitslag van z'n pancreaswaarden kwam na een dikke week.
Re: Chendo, Pancreatitis
Vanmiddag de uitslag gekregen van de pancreas specifieke lipase.
+ 1052, normaalwaarde <200
Het ziet er dus naar uit dat hij Pancreatitis heeft, alleen is de vraag of het een acute of chronische vorm is nu. Daarom ligt hij als een dood vogeltje in zijn mand.
En dan heb je het kip/ei verhaal. Heeft hij pancreatitis vanwege zijn hoge leverwaarden of heeft hij hoge leverwaarden door zijn pancreatitis.
Ik heb contact gehad met Tannetje en voor nu blijft hij op het leverdieet met carnibest pancreas, en misschien helemaal over op Carnibest.
In overleg met Eersel gaan we de prednison afbouwen want dat is niet goed voor zijn alvleesklier. Zijn galzuren zijn goed dus de ursochol gaan we ook afbouwen.
Ik hoop dat ik mijn ventje weer een beetje op de rit krijg.
+ 1052, normaalwaarde <200
Het ziet er dus naar uit dat hij Pancreatitis heeft, alleen is de vraag of het een acute of chronische vorm is nu. Daarom ligt hij als een dood vogeltje in zijn mand.
En dan heb je het kip/ei verhaal. Heeft hij pancreatitis vanwege zijn hoge leverwaarden of heeft hij hoge leverwaarden door zijn pancreatitis.
Ik heb contact gehad met Tannetje en voor nu blijft hij op het leverdieet met carnibest pancreas, en misschien helemaal over op Carnibest.
In overleg met Eersel gaan we de prednison afbouwen want dat is niet goed voor zijn alvleesklier. Zijn galzuren zijn goed dus de ursochol gaan we ook afbouwen.
Ik hoop dat ik mijn ventje weer een beetje op de rit krijg.
Bah wat een narigheid zeg!! Hopen dat dit aan gaat slaan
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik hoop echt voor je dat je je ventje weer wat op de rails krijgt 
Jeetje wat een ellende toch allemaal! Ik hoop zo dat hij weer opknapt!

-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Nou, geen feestje, maar nu weet je in ieder geval waar het probleem zit en kun je ermee aan de slag. Een piepklein lichtpuntje na al die onzekerheid en ellende. Ik hoop dat hij met het juiste voer weer een heppiepeppie wordt!
Bah zeg, goed dat er wat is uitgekomen waar hij kan bij geholpen worden maar 't is natuurlijk niet niks. Hij zal wel nu stilletjes aan gaan opknappen (het gaat traag hoor) en ik denk dat er bij jou toch een zekere opluchting zal zijn. Berre was een slechte eter met levenslange maag en darmproblemen maar het magere voer met de rauwe pancreas at hij wel en hij ging zelfs van 2,600 kg in 4 maanden naar 3,200kg. knuffel voor jullie allemaal