Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ja het is een binnentuin , hier te zien

http://www.at5.nl/artikelen/158933/eige ... -te-kijken
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met dit soort honden.
Verschrikkelijk om te zien dat filmpje.
En wat doet de regering eraan? Helemaal noppes, nada.
Wat mij betreft: in beslag nemen dit ras, in laten slapen en een verbod op dit ras, dit kan toch niet waar zijn?
Je zou bang worden met je teckeltje over straat te lopen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn vorige opmerking over de gemiddelde eigenaar wordt hier ook wel weer bevestigd :-X :-X :-X :-X
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Mijn vorige opmerking over de gemiddelde eigenaar wordt hier ook wel weer bevestigd :-X :-X :-X :-X
Nou, zeg dat :-X
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef:Ja, natuurlijk is die eigenaar een imbeciel, dat ie daar gaat lopen met zijn hond. Volstrekt imbeciel. Maar het zijn nou juist vaak imbecielen, die met deze honden lopen. Nou moet ik zeggen, ik kan met alle 4 mijn honden daar gaan lopen: niet 1 bedenkt er wie dan ook te gaan bijten.
Dat dus.
Nou spoort Tom niet want hij vind kermis leuk, maar ongeacht de situatie en hoe ongemakkelijk hij zich ook zou voelen, hij zal het echt niet in zn hoofd halen iemand aan te gaan vallen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef:Mijn vorige opmerking over de gemiddelde eigenaar wordt hier ook wel weer bevestigd :-X :-X :-X :-X
En toch hé. Ik heb ook medelijden met die eigenaar. Nee, hij had die hond niet los moeten laten lopen. Maar hij had hem nog maar net dus iemand heeft hem die hond meegegeven. Welke volslagen imbeciel geeft zo'n hond mee aan iemand met duidelijk zo weinig inschattingsvermogen, kennis en ervaring?
Zo'n hond moet gewoon de samenleving niet meer in mogen.
Een asiel wat zwart op wit zegt: gevaarlijk met kleine kinderen, moet gewoon een einde maken aan dat gevaar door zo'n hond niet te plaatsen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik had het wel al op AT5 gezien , maar het filmpje nog niet

Wat mij dus gelijk opviel : Ik had hem nog niet zolang . En je kan en mag niet oordelen , maar dan gaan mijn gedachten wel
Waar komt die hond vandaan ? Uit een asiel ?
Zie je dan die eigenaar , dan zie ik een aangedaan persoon . Logisch ook denk ik . je voelt je allerminst op je gemak als je dit in de openbaarheid mag vertellen voor camera
Maar dat is wat ik zie , en een momentopname
Als deze man altijd is zoals ie overkomt ( weer een oordeel ) Dan denk ik .... niet bepaald een type man die een dergelijke hond onder controle kan houden
En deze man heeft geen flets idee wat er allemaal mis kan gaan .
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef:En toch hé. Ik heb ook medelijden met die eigenaar. Nee, hij had die hond niet los moeten laten lopen. Maar hij had hem nog maar net dus iemand heeft hem die hond meegegeven. Welke volslagen imbeciel geeft zo'n hond mee aan iemand met duidelijk zo weinig inschattingsvermogen, kennis en ervaring?
Zo'n hond moet gewoon de samenleving niet meer in mogen.
Een asiel wat zwart op wit zegt: gevaarlijk met kleine kinderen, moet gewoon een einde maken aan dat gevaar door zo'n hond niet te plaatsen.
Nou, ik mag hopen dat het asiel zich fors achter de oren gaat krabben ja. Want die zijn net zo goed schuldig aan dit vreselijke incident. Wat een stel idioten :-X

Maar medelijden met de eigenaar? Naaaah, dat gaat me echt wel ver hoor. Hij zegt zelfs dat ze zwart op wit hebben dat de hond niet met kinderen en andere honden kan. Ga je hem daar los laten lopen :-X
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Lazy Garfield schreef:Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met dit soort honden.
Wat mij betreft: in beslag nemen dit ras, in laten slapen en een verbod op dit ras, dit kan toch niet waar zijn?
Leuke uitspraken. Zie het al voor me.. staan ze bij me aan de deur om Xavi mee te nemen en in te laten slapen. :-\

Kan me hier ook maar beter niet mee bemoeien.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Volgens het AD kwam deze hond uit het asiel

http://www.ad.nl/amsterdam/broer-van-do ... ~a83fc913/
Martine-Tom

Lazy Garfield schreef:Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met dit soort honden.
Nou het uitlaten van Tom vind ik al tijden niet leuk meer door dit soort honden, ik loop tegenwoordig op afwijkende tijden, loop om bij alles wat breedbekachtig is en ga naar stukken waar ik weet dat ze amper komen.
De meeste van dit soort ellendelingen komen namelijk amper de wijk uit dus buiten de wijk ben je aardig veilig, in de wijk is het ogen en oren open en altijd alert zijn.
Nee leuk is anders.

Van mij hoeven honden niet acuut ingeslapen, maar als ze nou in een asiel zitten en het asiel zegt al "onveilig met honden/kinderen" in godsnaam stop er dan een spuit in, zowel de hond, de nieuwe eigenaar als de maatschappij doe je geen plezier met zoeen...

Een uitsterf en ontmoedigingsbeleid ben ik wel volledig voor!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef:Nou, ik mag hopen dat het asiel zich fors achter de oren gaat krabben ja. Want die zijn net zo goed schuldig aan dit vreselijke incident. Wat een stel idioten :-X

Maar medelijden met de eigenaar? Naaaah, dat gaat me echt wel ver hoor. Hij zegt zelfs dat ze zwart op wit hebben dat de hond niet met kinderen en andere honden kan. Ga je hem daar los laten lopen :-X

De hond liep in een tuin. En daar kon hij uit en dat had nooit mogen gebeuren.
Maar feitelijk is het een gevalletje zoals bij mij met Nelson (al liep dat stukken beter af). Hond zit in tuin, eigenaar verwacht er geen kinderen en kleine hondjes en denkt 'het zal wel meevallen'.
Ik vind het de fout van het asiel.
Martine-Tom schreef: De meeste van dit soort ellendelingen komen namelijk amper de wijk uit dus buiten de wijk ben je aardig veilig, in de wijk is het ogen en oren open en altijd alert zijn.
Nee leuk is anders.
Nou, bij jou misschien. Hier lopen ze er gezellig mee in het bos. Los.
Of het nu een losloopgebied is of niet vinden ze totaal niet belangrijk.
Van mij hoeven honden niet acuut ingeslapen, maar als ze nou in een asiel zitten en het asiel zegt al "onveilig met honden/kinderen" in godsnaam stop er dan een spuit in, zowel de hond, de nieuwe eigenaar als de maatschappij doe je geen plezier met zoeen...
+1
Om nu maar een heksenjacht te openen op alle honden die misschien gevaarlijk zouden zijn vind ik echt een stap te ver. Een verantwoordelijke baas kan zo'n hond best houden tot zijn natuurlijke einde daar is. Maar van mij mag het wel zo zijn dat dit soort honden worden ingeslapen wanneer ze in het asiel terechtkomen.
En een fokverbod. Op alles wat pitbull is of pitbull lijkt.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Hope schreef: Om nu maar een heksenjacht te openen op alle honden die misschien gevaarlijk zouden zijn vind ik echt een stap te ver. Een verantwoordelijke baas kan zo'n hond best houden tot zijn natuurlijke einde daar is. Maar van mij mag het wel zo zijn dat dit soort honden worden ingeslapen wanneer ze in het asiel terechtkomen.
En een fokverbod. Op alles wat pitbull is of pitbull lijkt.
+1!
Martine-Tom

Hope schreef:De hond liep in een tuin. En daar kon hij uit en dat had nooit mogen gebeuren.

Nou, bij jou misschien. Hier lopen ze er gezellig mee in het bos. Los.
Of het nu een losloopgebied is of niet vinden ze totaal niet belangrijk.

Hier idd zelden, en als ze er al lopen zijn het over het algemeen verantwoordelijke baasjes, het gros van dit soort honden komt hier amper verder als de tuin of balkon, aan de ene kant fijn, aan de andere kant doodeng want als ze al een keer op straat komen zijn ze levensgevaarlijk van frustratie
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Martine-Tom schreef:Hier idd zelden, en als ze er al lopen zijn het over het algemeen verantwoordelijke baasjes, het gros van dit soort honden komt hier amper verder als de tuin of balkon, aan de ene kant fijn, aan de andere kant doodeng want als ze al een keer op straat komen zijn ze levensgevaarlijk van frustratie
Wij hebben hier vooral het type "kijk nu hoe lief hij is! Hij doet niks, echt niet. Ja..... sommige pitbulls zijn vals maar die van ons echt niet!" En als er dan iets gebeurd ligt het aan de andere hond. Die was onbesuisd, of het was gewoon een intacte reu en het kwam daardoor. Of je hond was te klein, of te groot, of je liep in de verkeerde straat of weet ik veel wat. Nee, wij hebben hier alleen superlieve bullen!

Plaats reactie