Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

pearlsofpassion schreef:In de colruyt hebben ze zeker kokosroom in pakjes. Maar dat wil gewoon zeggen: dikke kokosmelk. Wil je hem dunner, moet je er gewoon wat water bijvoegen.
O.K. Dankjewel.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

De zonnebloempitten zijn hard en scherp. Ik heb het al enkele keren opnieuw door de blender gedaan, maar het helpt niet. De smoothie is lekker, maar ik moet er alle stukjes zonnebloempitten weer uithalen. Veel te scherp om in te slikken. Hoe hebben jullie dat opgelost?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Chouka schreef:De zonnebloempitten zijn hard en scherp. Ik heb het al enkele keren opnieuw door de blender gedaan, maar het helpt niet. De smoothie is lekker, maar ik moet er alle stukjes zonnebloempitten weer uithalen. Veel te scherp om in te slikken. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Je hebt toch wel de gepelde gebruikt neem ik aan?
Bij mij blijven het wel stukjes, maar niet scherp of heel hard.

Ik ga geen blends meer maken met kokosmelk, ik word er misselijk van.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

De lunch vandaag was inderdaad veel te dik, leek wel snert! ;D Ik heb er een flinke scheut kokoswater aan toegevoegd, en toen nog wat maple syrup. Zonder dat zoetje vind ik alle smoothies zo vlak smaken. :-[ Nu is de lunch echt heel lekker, een van de lekkerste, vind ik.

Ik ben ook bijna 2 kilo kwijt, en dat met de tomatensoep van gisteravond en twee wortels en een handje noten tussen de bedrijven door. Ik merk nu dat ik toch wel een gewoonte-eter ben; we kwamen vanmiddag terug van een lange wandeling, en ik kreeg acuut zin in een paar crackers met kaas. Dat is wat ik normaal gesproken rond die tijd na de wandeling nuttig, samen met drie koppen koffie. Maar honger had ik niet, en dus heb ik de verleiding weerstaan en voor het knaaggevoel een paar rauwe amandelen (ongeschild) genomen. Met één kop koffie.

Dat verbaast me nog het meest, dat ik tussendoor nauwelijks honger krijg. Blijkbaar doen al die vermalen vezels toch wel hun werk in je lichaam.

Vanavond maak ik iets met bloemkool en broccoli, die heb ik nog liggen en die blijven geen 8 dagen meer goed. Maar wel vegaan. Daar wil ik me deze 10 dagen toch echt streng aan houden. De smoothie maak ik ook, en ik denk dat ik voor meneer Anne een vegane chocolademelk met rum moet gaan produceren, want die kijkt echt heel snotterig uit zijn ogen. Zal een combinatie van ontgiften en afkicken van 18 jaar 12 uur per dag werken zijn, denk ik. Van ontluikend lentegroen hebben we in ieder geval nog geen last hier! :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Van bloemkool en broccoli kun je heerlijke soep maken.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Chouka schreef:De zonnebloempitten zijn hard en scherp. Ik heb het al enkele keren opnieuw door de blender gedaan, maar het helpt niet. De smoothie is lekker, maar ik moet er alle stukjes zonnebloempitten weer uithalen. Veel te scherp om in te slikken. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Het klinkt inderdaad alsof je de hele zaden hebt gebruikt, en niet alleen de pitten (die binnen in de zaden zitten). Je kunt het aan de kleur zien: de zaden zijn zwart of zwart-gestreept, de pitten grijs/lichtbruinig. Als je de zaden hebt gebruikt, kun je de smoothie beter even door een zeef halen, want tenzij je een Vitamix-blender gebruikt, krijg je die van je leven niet klein.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Van bloemkool en broccoli kun je heerlijke soep maken.
Ik weet! Mjam! Maar eh, had je een recept in gedachten? Liefst vegaan? Dat je wilt delen? :D

Eventueel kook en bak ik de roosjes gewoon zo, met veel knof en olijfolie en iets van geroosterde pijnboompitten eroverheen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

nou ik had vandaag die met erwten en granaatappelpitjes. Iets ervan bleven harde stukjes, getver. IK vermoed de kernen van de granaatappelpitjes die uit de vriezer kwamen...Wellicht eerst moeten laten ontdooien? Geen idee. Die hebben jullie morgenvroeg, ik ben benieuwd!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou granaatappelpitjes nooit proberen blenden. Ofwel eerst apart tot ze echt fijn zijn en dan evt eerst zeven, ofwel ze gewoon door de passe-vite, ofwel gewoon de granaatappel persen op een citruspers.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

hannabelgje schreef:Je hebt toch wel de gepelde gebruikt neem ik aan?
Bij mij blijven het wel stukjes, maar niet scherp of heel hard.

Ik ga geen blends meer maken met kokosmelk, ik word er misselijk van.
Daar zal het misgelopen zijn denk ik. Ik heb de eerste genomen die ik zag.

Ik vind die met kokos juist heel lekker.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Anne in Zweden schreef:Het klinkt inderdaad alsof je de hele zaden hebt gebruikt, en niet alleen de pitten (die binnen in de zaden zitten). Je kunt het aan de kleur zien: de zaden zijn zwart of zwart-gestreept, de pitten grijs/lichtbruinig. Als je de zaden hebt gebruikt, kun je de smoothie beter even door een zeef halen, want tenzij je een Vitamix-blender gebruikt, krijg je die van je leven niet klein.
Het waren dus de zaden en ik ga ze er nooit meer in doen. Mijn keel doet er nog pijn van. Ik heb geprobeerd om dat in te slikken. (anders heb je niets aan die vezels)
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Kaio schreef:nou ik had vandaag die met erwten en granaatappelpitjes. Iets ervan bleven harde stukjes, getver. IK vermoed de kernen van de granaatappelpitjes die uit de vriezer kwamen...Wellicht eerst moeten laten ontdooien? Geen idee. Die hebben jullie morgenvroeg, ik ben benieuwd!
Dat heb ik nergens gevonden en dat ga ik dan ook niet meer zoeken.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Als je gewoon hele granaatappels koopt ( vind je vb ook in de colruyt) kan je ze echt met een citruspers prima uitpersen.
Tis wel een belangrijke smaak om weg te laten en ook zeer gezond. Niet zo goedkoop, dat niet.... ::)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik heb dat met alle bessen eigenlijk dat die pitjes erin blijven zitten. Ik accepteer dat altijd maar gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

pearlsofpassion schreef:Als je gewoon hele granaatappels koopt ( vind je vb ook in de colruyt) kan je ze echt met een citruspers prima uitpersen.
Tis wel een belangrijke smaak om weg te laten en ook zeer gezond. Niet zo goedkoop, dat niet.... ::)
daarom heb ik ze maar uit de vriezer, ooit heb je er wel eens een paar nodig, en wat kost zo een hele appel, 2 euro of meer? (en niet altijd verkrijgbaar ook nog) en dat is dan weer meer dan een paar die je nodig hebt, zonde altijd.
Ik zou ze eerst apart kunnen malen dan of zo?
hannabelgje schreef:Ik heb dat met alle bessen eigenlijk dat die pitjes erin blijven zitten. Ik accepteer dat altijd maar gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
die vind ik beduidend minder hard dan deze :-\

Plaats reactie