Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Update na de eend, ontstoken oren

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

wow wat een verschil in foto!! super om te zien zeg, dan weet je waar je het voor doet. ik zag van Reus laatst ook foto's met helemaal nek stuk enzo, nu heeft ie gewoon weer lekker zo'n soort kruin op zn borstbeen.

als jou gevoel zegt dat eend niet goed is, dan zou ik inderdaad maar stoppen met eend.

ribben van lam of geit kan je sowieso het beste aan een groot stuk geven, meerdere aan elkaar vast. dan is het in slik risico al kleiner. of inderdaad nek en staart. ik heb voor Reus soms een stuk nek (of rug) als recreatie bot, hij krijgt dat niet stuk en probeert het ook gelukkig niet, maar Hope is natuurlijk veel groter en vast sterker in de bek.

Lam is (denk ik) een diersoort waar veel honden allergisch op reageren, omdat het zo veel in honden brokken zit. 'lam&rijst' is immers een veel voorkomende brokkensmaak. ik weet niet helemaal of dat klopt hoor, misschien is het sowieso wel allergie gevoelig. dan zou ik gaan voor geit, als je dat makkelijk  kan krijgen.

zalm kop reken ik hier als vleesbot en spier in 1, Reus gaat er enorm dun van poepen. de laatste paar keer zo dun dat hij het niet op kon houden, dus hij krijgt nu hele sardientjes die ik reken als compleet.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Laat ik dan maar geen 20 koppen in de vriezer leggen, haha!
Ik zal eens kijken waar ik gemakkelijk aan kan komen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Wow, wat een geglim. Je had wel ff mogen waarschuwen, had ik eerst mijn zonnebril ff opgezet!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="eelke"]
Wow, wat een geglim. Je had wel ff mogen waarschuwen, had ik eerst mijn zonnebril ff opgezet!
[/quote]

:biggrin2:
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

[quote="Hope"]
Laat ik dan maar geen 20 koppen in de vriezer leggen, haha!
Ik zal eens kijken waar ik gemakkelijk aan kan komen.
[/quote]

op de markt bij de visboer, al is het maar om uit te proberen hoe Hope erop reageerd  :)
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Of is hert misschien wat om te proberen?  Aan botwerk is wel wat lastiger aan te komen, maar in seizoen kun je ook nodige inslaan.
Of wild konijn ter afwisseling van botsoort ?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hert krijgt hij al, evenals konijn, waarbij ik wild geef als ik er (voor een redelijke prijs) aan kan komen.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Wow wat ziet hij er goed uit zeg. Wat een mooie glimmende vacht.

Jij woont toch in Brabant? **Jolanda** heeft nu hele dunne lamsribben. Misschien iets om te proberen. Het is wel echt op korte termijn en ik weet niet of je nog kan bestellen.

Ik zit ook met de botsoorten. Ik geef nu alleen konijn en wil ook haaskk gaan geven. Geef jij ook bot van hert?

Misschien anders fazant of parelhoen? Tenzij hij reageerd op alle gevogelte. Maar ik heb begrepen dat fazant en parelhoen iets veiliger zijn dan kip, kalkoen en eend, omdat die drie zo opgefokt worden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik laat hem nu eerst weer even bekomen van de eend. Daar ben ik mee gestopt en de oorontsteking is vanzelf (dus zonder antibiotica) aan het genezen. Het zal dus toch echt de eend zijn denk ik.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik durf mijn hond ook nog geen gevogelte te geven. Ik wil eerst voldoende diersoorten en dan ga ik het een keer proberen.

Fijn dat zijn oren vanzelf beter worden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Vandaag weer vlees bestellen, volgende week naar Lupa.

Ik wilde als nieuwe diersoort Sardientjes (vis) geven. Die kan ik ook bij Lupa halen, en dat vind ik wel makkelijk.
Misschien dat het ergens anders, op de markt ofzo, wel goedkoper kan, maar voor de eerste keer doe ik het maar zo.

Hoe zit het dan met het menu? Hele sardientjes zijn compleet neem ik aan?
Trek ik dat dan gewoon van het totaal af, en bereken ik dan met de rest de andere percentages?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hele sardientjes zijn inderdaad als compleet te zien.

Ik geef het gewoon als maaltijd, normaal krijgt Reus iedere dag compleet, dus toen ik sardientjes toevoegde aan zijn menu heb ik gewoon 1 maaltijd per week vervangen voor een sardientje.

je kan ook een paar keer per week een sardientje als extraatje  geven, tussendoor of bij de maaltijd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tussendoortjes zijn uit den boze. Hope is erg moeilijk op gewicht te houden met barf.
Hij krijgt nu echt weinig vind ik, en ik moet echt veel met hem bewegen, anders wordt hij echt al dik. Denk dat ik het maar gewoon meereken met zijn menu.

Hoe voer jij Nienk? Iedere dag compleet lijkt mij voor mij denk ik beter. Ik ben nogal een chaoot, en ik vergeet nog wel eens het een en ander uit de vriezer te halen waardoor ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat hij per week ook echt alles binnen krijgt  :shy: . Als ik nu gewoon iedere dag compleet zou voeren, hoef ik daar alleen 's avonds over na te denken  ::)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Wij halen (nou ja, mijn vriend doet dat volgens een vast menu wat ik uitgeschreven heb) savonds alles uit voor de andere dag. Dat gaat dan in een afgesloten bak op tafel.

Sochtends krijgen ze dan bot + spiervlees

Om 17.00 zetten we de voerbakken voor savonds klaar, met de muffin van de groentemix, zodat die kan ontdooien. Dan krijgen ze bot + orgaan en groentemix.
Dan kunnen we de bakken weer vullen met vlees voor de volgende dag, zodat dat weer kan ontdooien.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Hope"]
Tussendoortjes zijn uit den boze. Hope is erg moeilijk op gewicht te houden met barf.
Hij krijgt nu echt weinig vind ik, en ik moet echt veel met hem bewegen, anders wordt hij echt al dik. Denk dat ik het maar gewoon meereken met zijn menu.

Hoe voer jij Nienk? Iedere dag compleet lijkt mij voor mij denk ik beter. Ik ben nogal een chaoot, en ik vergeet nog wel eens het een en ander uit de vriezer te halen waardoor ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat hij per week ook echt alles binnen krijgt  :shy: . Als ik nu gewoon iedere dag compleet zou voeren, hoef ik daar alleen 's avonds over na te denken  ::)
[/quote]

ik maak zakjes met vleesbot voor 2 dagen. en bakjes met spiervlees en orgaan door elkaar, ook voor 2 dagen. eens in de zoveel tijd maak ik die bakjes. als er bijvoorbeeld 10 bakjes zijn, dan weeg ik voor 20 dagen orgaan en verschillende soorten spiervlees af. dat gaat dan min of meer eerlijk verdeelt in de bakjes. dus hij krijgt iedere dag vleesbot, spiervlees + orgaan. dan hoef ik dus 20 dagen niet na te denken over wat hij moet hebben, want ik voer gewoon die bakjes op en dan weet ik zeker dat hij over die periode alles gehad heeft wat ie nodig heeft. idem voor het vleesbot, dat zit dus in 2dagen porties en ik zorg altijd dat ik verschillende soorten in huis heb. voor de leuke afwisseling probeer ik enigszins te onthouden wat hij krijgt, dat ik niet 2 keer achter elkaar hetzelfde pak. 1 of 2 keer per week krijgt hij er een sardientje bij, net wanneer ik er aan denk. dan nog 1 keer per week pens met een kwarteltje.

Reus is erg slank en wordt eerder snel te mager als te dik, dus ik voer dingen als de sardientjes, kwartel en pens meestal als extraatje.

Ik vind het lastig om te bedenken wat ik moet veranderen als hij een tijdje wat meer voer nodig heeft, (ik bedoel, ik kan het wel uitrekenen enzo, maar het lukt nooit zo goed om dat in de praktijk te brengen) dus voor dat soort dagen haal ik dan wat kvv (tinlo of carnivoer) in huis wat hij er bij krijgt. dan hoef ik daar verder niet over na te denken.

groentemix heb ik in ijsblokjes vorm en daar krijgt hij een paar keer per week 1 of 2 blokjes van. ik laat zijn eten ontdooien/op temperatuur komen in een tupperware bak, daar doe ik dan zo'n groenteblokje bij.

als het nog moet ontdooien zet ik het er 's ochtends uit, als het alleen op temperatuur hoef te komen (dus op de 2e dag) dan om een uurtje of 3 uit de koelkast. (hij eet nadat ik gegeten heb)

succes!

Plaats reactie