pike schreef:Een fotootje maken hahahaha. Ik kan niet eens de camera tevoorschijn halen. Moet echt alle zeilen bijzetten.
Ben bang dat je niet weet wat je overkomt. Meutehonden die op jacht willen uhhhhh klein?? De kracht die zich ontwikkelt als hun instincten het overnemen wordt door iedereen schromelijk onderschat is mijn ervaring
Armagnac loopt altijd omhoog te kijken of er nog eekhoorns zijn, boom na boom

en als hij eenmaal ergens ver weg wat heeft zien lopen dan loopt hij nog kilometers lang achterstevoren. Kijk uit jakkie een boom - boink - Jakkie kijk voor je, een auto - boink - jakkie let op kliko - boink
Altijd als hij omhoog gaat staren of voetzoeker wordt dan zeggen we: Jakkie ziet (of ruikt) weer trollen. Jakkie er zijn geen trollen kom nou maar verder...
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_343d.jpg
En jij denkt dat dat bij huskies minder is? Spot trok een keer onze hondentrainer van 90+ kilo,finaal ondersteboven omdat die even niet oplette en spot een konijn zag
Ik denk dat zeker werklijn Huskies in reageren op prooi, Mn snel bewegend, niet wezenlijk anders is dan van een meutehond, behalve dat ze minder geluid maken. Althans: ze ze voor de step of slee (wat niet echt heel anders is als samen op jacht gaan) en het gekrijs stopt acuut als ze gaan rennen.
Even een indruk van drive en snelheid;
Speuren met Spot, helaas ziet die een konijn en vergeet hij het spoor
ik ben gestopt met speuren met hem, hij blijft te onbezonnen en ik ben niet sterk genoeg daarvoor meer...
En starten voor de step saampjes;
Dat is natuurljk hetzelfde als wild zien maar de voorwaartse drive van 2 heren is best groot....
Ik weet dat relatief kleine honden heel veel drive kunnen hebben en beresterk zijn, maar twee hussen van 28,5 en 25 kilo die echt willen zijn ook best pittig om te handelen....