Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hier ben ik dan,....... ;)

We zien het niet meer zitten, Luna wel, maar haar huid niet meer,....
Nu zitten die 2 onlosmakelijk aan elkaar maar je snapt me wel,....... :(

Ze krijgt open vochtige plekjes, op haar kont en aan de zijkanten van haar nek, die niet dicht willen, heeft haar hele poten kapotgeknabbelt, die zijn weer lekker opgezet.....ze is bij tijd en wijle rood, vooral na inspanning (+stress?)
We weten het dus niet meer,..... ze zit nog steeds aan de AB, best wel hoge dosis vind ik,.....
Ze heeft nu haar anti-stresspak aan en die werkt echt prima, maar als die uit is, vooral's nachts dus, dan gaat ze tekeer. En aanhouden 's nachts is geen optie, ik ben bang dat ze erin verwikkeld raakt.
Ik dweil 4 keer per week (met schoonmaakazijn) stofzuig iedere dag, soms wel 2 keer, heb nu 2 luchtreinigers hier staan in de kamer, was haar kleden met azijn, gooi de bedden en haar schapenvacht in de vriezert.
We wassen haar 2 keer in de week met speciale shampoo, ze krijgt kruiden van Tannetje (die toevallig net vandaag op zijn) we zijn 2 keer bij Tannetje geweest, Ook een paar keer bij onze eigen DA.
Ik heb de uitslag van haar vacuvetrin-test, en houd daar super rekening mee. Ze krijgt ook nog steeds geen kip en rund
Heb me helemaal te pletter geëlimineerd, nu ruim een jaar,...(en ik denk/weet eigenlijk voor 99.99% dat het geen voedsel gerelateerde klachten zijn).
En wat zijn we ermee opgeschoten, helemaal niets, niente nada,......
Ze ziet er op het ogenblik zo erg uit, zo heeft ze er nog nooit uitgezien,........
Mij stoort haar uitzien niet, maar ik ben niet de enige hir in huis die samen met haar leven moet.
Ze ruikt onaangenaam, echt heel naar, naar smerige zweetvoeten en nog een ondefinieerbare lucht,....

Ik zit er even helemaal doorheen,.....
Morgen is dat weer over maar er spelen hier thuis nog wat dingen waardoor het me nu gewoon even te veel is,........... :(
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik ga nu heel even met Xerox spelen en eten en ga er daarna eens goed voor zitten. Heb je foto's van hoe ze er nu uitziet?

:-* :bigarmhug: :-*
Eranthe
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eranthe »

Oh bah, wat naar zeg..  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Pffff jeetje, wat moet je nou nog, als ik het zo lees doe je al alles wat je kunt, kost het bloed, zweet en tranen en waarschijnlijk ook zeeën van tijd, je moet ook wel ongelofelijk moe zijn?

Wat heeft Tannetje de laatste keer gezegd? Wordt het misschien tijd om te stoppen met elimineren en haar een 'gewoon' menu te geven, zonder kip/rund/pens dan misschien? Lobbes2009 hier op het forum heeft er na een x-aantal maanden ook voor gekozen te stoppen met elimineren, misschien zou je haar even kunnen pb'en op welk moment zij tot dat besluit is gekomen en hoe ze er nu over denkt?

Kan me ook goed voorstellen dat het voor de andere gezinsleden steeds minder prettig begint te worden, ik weet nog goed dat iedereen hier in huis Xerox ook zo vond stinken in het begin, ik was er al snel zo aan gewend dat ik het niet eens meer rook.

Wat nog in me opkomt, is het geen optie Luna 's nachts met haar shirt aan bij jullie te laten? Kennelijk heeft ze daar op een bepaalde manier toch veel steun aan, dus misschien hebben de klachten ook wel gedeeltelijk een psychische oorzaak? Bij Xerox is dat zeker zo, dus hij leeft in een héél héél strak stramien en dat werkt. Maar volgens mij hebben jullie ook wel een aardig vaste dagindeling, of niet?

Verder kan ik je alleen maar veel virtuele knuffels geven en kracht toewensen, want ik weet zeker dat Luna er bij veel andere mensen er allang niet meer was geweest en jullie geven alles wat jullie kunnen!  :-*
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik ga van de week maar weer contact opnemen met Tannetje,....
Meneer Keetje gaat aanstaande vrijdag weg voor 3 maanden dus daarna is het voor mij een no-go om naar Otterloo te gaan.

Ik ga, denk ik (maar niet zonder overleg met Tannetje), tenminste dat voergedoe maar eens laten rusten en kijken of het veranderd. Ik sluit dan de kip/rund nog wel uit omdat haar vorige baas aangaf dat ze daar allergisch voor was.
Jammer genoeg wil hij geen contact meer dus meer kom ik niet (meer) over haar verleden wat betreft haar huid, te weten.

Vannacht houden we toch haar Jama maar aan en kijken hoe het morgenochtend met haar huidje is. ;)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik ben benieuwd wat Tannetje ervan zegt ja. Kun je er de vinger op leggen wanneer de jeuk nou ineens zo extreem is geworden?

Een fijne nacht en ik ben benieuwd hoe het is gegaan met de pyjama  :-*
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Ach wat erg...... Je hebt er echt alles aan gedaan wat je kon. Kan geen advies geven, maar wel heel veel sterkte....
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik mag wel zeggen, naar omstandigheden een prima nacht, ze kwam vanmorgen niet de bench uitrollen omdat ze haar poten in haar jama gewurmd had, dus dat is een meevallertje. Ze heeft ook niet gekrabt vannacht, wel aan haar poten zitten soppen maar what's new??  :)

Bij haar slapen is helaas geen optie, ze kan niet op de slaapkamer en ik kan niet op de bank, vanwege mijn gewrichten. Anders deed ik dat graag,...
Toch zie ik liever dat we een oplossing gaan vinden want ze moet toch nog wel +10 jaar mee. :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

chery schreef: Ach wat erg...... Je hebt er echt alles aan gedaan wat je kon. Kan geen advies geven, maar wel heel veel sterkte....
Dank je wel. :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Na een tip ga ik me nu inlezen in Psoriasis. :D
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Als je denkt dat het niet voedsel gerelateerd is, en je hebt een artuvetrin test van haar, waarom probeer je het dan niet met desensibilisatie spuiten. Je ben nu een jaar aan het elimineren,  misschien toch tijd voor een andere insteek?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

tt-tjes schreef: Als je denkt dat het niet voedsel gerelateerd is, en je hebt een artuvetrin test van haar, waarom probeer je het dan niet met desensibilisatie spuiten. Je ben nu een jaar aan het elimineren,  misschien toch tijd voor een andere insteek?
Daar is 1 van de mogelijkheden waar we nu weer aan zitten te denken.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

En heeft ze vannacht weer met haar kleding aan geslapen?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ja, en het gaat goed, ze staat nu onder de douche,... ;)

Toch heeft ze onder haar Jama nieuwe plekjes maar echt gekrabt heeft ze niet meer. Het gekke is dat de plekken ook verschijnen op plekken waar ze niet krabt.

Ik heb net geprobeerd Tannetje te bereiken maar die is er maandag niet en de winkel/praktijk is dus ook gesloten.
Ik heb maar even een mailtje achter gelaten, het zou fijn zijn als we er nog terecht konden voor Donderdag, maar ik weet het, die kans is klein, is wel een erg kort termijn. :-\

Al haar dekens zitten weer in de was en ik moest vanmorgen een geurkaarsje aansteken, tjee, waar ruikt (stinkt) ze onaangenaam.

We hebben nu de optie 'wassen in rode wijn' nog en ik heb me op het Psoriasis verhaal gestort, ach het houdt je van de straat. :)

Ze zit duidelijk niet lekker in haar vel, figuurlijk en letterlijk dan. ;) Ze was gisteren knap kribbig naar andere honden en dat zijn we van haar eigenlijk niet gewend. Meestal is ze open en altijd tot een spelletje bereid, nu helemaal niet (meer)

@tt-tjes,......nog even over dat desensibiliseren,....die optie is er inderdaad nog maar ik denk dat we dan die Artuvetrintest ook over moeten doen want die is in 2011 gedaan, misschien is er wel wat veranderd in de tussentijd.
Daarbij komt dat de bodem van haar geldpot ook in zicht begint te komen dus ik moet nu dus even geen dingen in een opwelling gaan doen. Geld voor die test en het eventuele behandelen is er wel hoor, zo erg is het (nog) niet. ;)
Laatst gewijzigd door keetje op ma 11 feb 2013, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie