Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Voor de aardbeien zou ik voor potgrond gaan. De andere gevallen weet ik niet.
Jeej! Ik heb buiten nu ook 1 rode bieten stengeltje :p
-
judith1967
- 5-sterren

Heb vorig jaar bij de Intratuin 2 fruit boompjes gekocht,gewoon voor in een grote pot!!Nadia schreef: Die fruitboompjee enzo moeten in de volle grond zeker?
Nu voor het eerst geven ze bloempjes
Heb een peren en pruimen boompje!!
wow, het gaat nu echt hard!
1 witlof plantje boven de grond buiten.
De pompoenplant heb ik overgepot omdat de bladeren het licht van de andere zaadjes weg begon te houden. Hij zit nu in een normale plantenpot in het kweekkastje (paste net).
De pompoenplant heb ik overgepot omdat de bladeren het licht van de andere zaadjes weg begon te houden. Hij zit nu in een normale plantenpot in het kweekkastje (paste net).
- -Annemarie-
- 5-sterren

Kaio schreef: WTF!![]()
Denk dat het daarbij ook vooral gaat zoals bij mijn oma in Hongarije. Daar had iedereen een grote tuin, de een had perzikbomen, de ander erwten, de ander meloenen, de ander eieren, de ander een paar varkens, etc etc.
Dan ging je naar je buren en ging je wat eieren wegbrengen en kreeg je weer wat anders ervoor terug. Eigenlijk heel leuk en "verbroederend". Ik durf te wedden dat er nog vele gebieden in Europa nog steeds zo is. En dat willen we dus met regelgeving, en vooral winstbejag voor grote bedrijven om zeep helpen?![]()
Voor de geïnteresseerden, hier http://www.foodlog.nl/artikel/ophef-ove ... rdeningen/ ook een draadje over dit onderwerp.
En een zonnebloem plantRoosj schreef: wow, het gaat nu echt hard!
Laatst gewijzigd door Roosj op do 25 apr 2013, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier ook druk geweest vandaag. Eea overgepot, wat spul de volle grond in op hoop van zegen en nieuw voorgezaaid binnen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier tussen de bedrijven door mijn pattison, pompoen, komkommer en courgette gezaaid. Ook in mijn mm bak wortel en gemengde sla gezaaid.
Mijn kippenren afgemaakt vandaag dus nu kan ik mijn gewone moestuin in orde gaan maken.
Mijn kippenren afgemaakt vandaag dus nu kan ik mijn gewone moestuin in orde gaan maken.
- spreeuwtje
- 5-sterren

Vandaag heeft meneer spreeuw een MM bak voor me gemaakt!
Ik heb hem voor de helft gevuld met oude aarde en daarbij een aantal zakken potgrond en tuinaarde er in gedaan. Ook een hele grote zak cocopeat. Hopen dat t goed genoeg is. Anders was ik al mijn aarde al kwijt voor die ene bak.
Vakken gemaakt met touwtjes en al wat plantjes er in. De radijsjes die binnen opgekomen waren en de paprika, courgette en Franse boontjes. Ik weet dat t niet allemaal even handig is maar ik weet even geen raad met al die dingen. We gaan een paar daagjes weg en ik weet zeker dat alles dan daarna dood zal zijn. Dus dan maar zo. Volgens mij staat er ook ergens een kom kommer in.
Geen idee. Op een gegeven moment was ik de weg een beetje kwijt.
Sla heb ik opnieuw gezaaid want die waren heel hoog geworden bij t raam. En ik denk dat de boerenkool overal en nergens op gaat komen want dat open zakje wapperde weg.
Daarna heb ik er water bij gemieterd en plastic eroverheen gespannen. Dus t zal als een soort kastje werken hoop ik.
Morgen misschien een foto.
Ik heb hem voor de helft gevuld met oude aarde en daarbij een aantal zakken potgrond en tuinaarde er in gedaan. Ook een hele grote zak cocopeat. Hopen dat t goed genoeg is. Anders was ik al mijn aarde al kwijt voor die ene bak.
Vakken gemaakt met touwtjes en al wat plantjes er in. De radijsjes die binnen opgekomen waren en de paprika, courgette en Franse boontjes. Ik weet dat t niet allemaal even handig is maar ik weet even geen raad met al die dingen. We gaan een paar daagjes weg en ik weet zeker dat alles dan daarna dood zal zijn. Dus dan maar zo. Volgens mij staat er ook ergens een kom kommer in.
Geen idee. Op een gegeven moment was ik de weg een beetje kwijt.
Sla heb ik opnieuw gezaaid want die waren heel hoog geworden bij t raam. En ik denk dat de boerenkool overal en nergens op gaat komen want dat open zakje wapperde weg.
Daarna heb ik er water bij gemieterd en plastic eroverheen gespannen. Dus t zal als een soort kastje werken hoop ik.
Morgen misschien een foto.
-
Martine-Tom
Voor wie zelfs geen ruimte heeft voor de M2 bak 
http://www.froot.nl/categorie/lifestyle ... c-flessen/
Dat heb ik idd ergens gezien!Martine-Tom schreef: Voor wie zelfs geen ruimte heeft voor de M2 bak
Ik zit er zelf aan te denken om in de keuken een soort kruiden iets te maken, zodat ik ook in de winter verse kruiden heb. Het probleem is alleen.. Ik heb een krappe keuken
-
Mandarijn
- 5-sterren

Dat is een heel leuke aardbeienflat. En wat is ie mooi!! 
Die is zeker leuk! Mss ook wel een idee voor in onze keuken voor kruiden.
Moeten kruiden trouwens in de zon of is daglicht ook goed?
Moeten kruiden trouwens in de zon of is daglicht ook goed?