Weet het niet meer, maar vrij snel.Borke schreef: Hoe lang duurde het bij jullie (hoewel wassingen) voordat het vette er af was.
wie gebruikt haarzeep?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: wie gebruikt haarzeep?
Bij mij ging het vrijwel meteen. Maar ik heb vrij kort haar, dus dat scheelt.Borke schreef: Hoe lang duurde het bij jullie (hoewel wassingen) voordat het vette er af was.
Ik was mijn haar al 10 jaar niet meer met siliconen shampoo maar bij mij werd die zeep toch een drama. Maar de Werf zeep spreekt me zeer aan. Ik ga het toch nog een keer proberen!
Hier de zepen van savion uitgeprobeerd en zeer tevreden 
Heb ook normaal haar wat snel vet word, Als eerste had ik de melisse variant uitgetest, die was helaas geen succes, maar de henna en nog een andere (weet even niet meer welke precies) beviel erg goed. Alleen ik gebruik geen appelazijn bij het uitspoelen, beviel me niet goed en zonder zit het gewoon beter en blijft mijn haar langer mooi.
Had alleen gedacht dat zo'n zeep wat langer zou meegaan, een kleine maand en dan is ie op. Misschien komt dat wel omdat we met 2 er gebruik van maken.
Heb ook normaal haar wat snel vet word, Als eerste had ik de melisse variant uitgetest, die was helaas geen succes, maar de henna en nog een andere (weet even niet meer welke precies) beviel erg goed. Alleen ik gebruik geen appelazijn bij het uitspoelen, beviel me niet goed en zonder zit het gewoon beter en blijft mijn haar langer mooi.
Had alleen gedacht dat zo'n zeep wat langer zou meegaan, een kleine maand en dan is ie op. Misschien komt dat wel omdat we met 2 er gebruik van maken.
Ongelofelijk: gisteren om 17.00 uur mijn haarzeep bij Louland bestelt en vanmiddag om 14.00 uur kwam de Post het al brengen.
'Helaas' moesten we weg, dus ik kon het niet proberen, maar toen we thuis kwamen meteen de douche in gedoken.
Eerst mijn korte haar goed geborsteld, hopende veel styling er uit te halen.
Dan onder de douche met haarzeep en appelaziijn.
De eerste keer met de zeep op mijn handen gesmeerd en op het natte haar gesmeerd.
Het schuimde niet en voelde niet goed aan.
Wellicht te weinig zeep gebruikt?
Dit nog een keer herhaalt - ging iets beter maar voelde niet goed.
Toen de derde keer de zeep een paar keer in het natte haar gesmeerd en pas oen kreeg ik schuim wat ik gewend ben bij de Neutral shampoo die ik daarvoor altijd gebruikte.
Alles heel goed uitgespoeld.
Mijn haar voelde prettig, glad en schoon aan.
Toen met appelazijn gespoeld ca 1 deel azijn en 4 delen water.
Goed ingemasseerd en even in laten trekken, 1-2 minuten en toen uitgespoeld.
Het haar tijdens het inmasseren van de azijn voelde stugger dan toen het er niet in zat.
Daarna goed uitgespoeld.
Omdat ik niet met nat haar naar bed wil, mijn korte haar even snel droog geblazen en een beetje in model.
Het ziet er nu heel schoon uit en je ziet ieder haartje los zitten.
Morgenochtend wil ik het weer wassen en met azijn spoelen, ik denk dat ik dan minder azijn neem.
Die azijn wil ik wel doen, omdat de dame van Louland zei, dat je dan beter de oude shampoo resten er uit krijgt.
Ik hoop als ik het dan maandagochtend was, dat ik dan een toonbaar hoofd heb als ik naar kantoor ga.
Misschien dat ik er dan wel en klein beetje gel of wax in smeer om het er wat minder pluizig uit te laten zien.
Mijn eerste indruk is in ieder geval wel positief, maar ik heb het nog niet bij daglicht gezien, dus eens afwachten...
'Helaas' moesten we weg, dus ik kon het niet proberen, maar toen we thuis kwamen meteen de douche in gedoken.
Eerst mijn korte haar goed geborsteld, hopende veel styling er uit te halen.
Dan onder de douche met haarzeep en appelaziijn.
De eerste keer met de zeep op mijn handen gesmeerd en op het natte haar gesmeerd.
Het schuimde niet en voelde niet goed aan.
Wellicht te weinig zeep gebruikt?
Dit nog een keer herhaalt - ging iets beter maar voelde niet goed.
Toen de derde keer de zeep een paar keer in het natte haar gesmeerd en pas oen kreeg ik schuim wat ik gewend ben bij de Neutral shampoo die ik daarvoor altijd gebruikte.
Alles heel goed uitgespoeld.
Mijn haar voelde prettig, glad en schoon aan.
Toen met appelazijn gespoeld ca 1 deel azijn en 4 delen water.
Goed ingemasseerd en even in laten trekken, 1-2 minuten en toen uitgespoeld.
Het haar tijdens het inmasseren van de azijn voelde stugger dan toen het er niet in zat.
Daarna goed uitgespoeld.
Omdat ik niet met nat haar naar bed wil, mijn korte haar even snel droog geblazen en een beetje in model.
Het ziet er nu heel schoon uit en je ziet ieder haartje los zitten.
Morgenochtend wil ik het weer wassen en met azijn spoelen, ik denk dat ik dan minder azijn neem.
Die azijn wil ik wel doen, omdat de dame van Louland zei, dat je dan beter de oude shampoo resten er uit krijgt.
Ik hoop als ik het dan maandagochtend was, dat ik dan een toonbaar hoofd heb als ik naar kantoor ga.
Misschien dat ik er dan wel en klein beetje gel of wax in smeer om het er wat minder pluizig uit te laten zien.
Mijn eerste indruk is in ieder geval wel positief, maar ik heb het nog niet bij daglicht gezien, dus eens afwachten...
Het appelazijn neutraliseert ook de ph-waarde van je huid, waardoor je hoofdhuid niet kan uitdrogen en je dus geen roos kunt krijgen.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vind azijn stom!Borke schreef: ....
Mijn eerste indruk is in ieder geval wel positief, maar ik heb het nog niet bij daglicht gezien, dus eens afwachten...![]()
Geen idee waarom, na de shampoo vind ik mijn haar zacht, de azijn maakt het touw-ig...
Uit jouw verhaal klinkt het alsof je alleen een korte tijd azijn gebruikt, wanneer je begint met haarzeep. Of zo af en toe..?
Ik ben benieuwd naar de haarzeep van de werfzeep, hij ligt al klaar in de douche, denk dat ik nog 2x kan met de haarzeep van de lush
Ik ben sinds ik haarzeep gebruik, NOG minder mijn haar gaan wassen.. Eigenlijk moet ik het vaker doen, heb soms beetje vettig haar. Ik was het nu zo'n 1x per week...
Ik heb saai, extreem dun en stijl haar. Ik kan me nog een gala herinneren dat ik vanaf 2 uur 'smiddags mijn haar aan het krullen was, en van huis naar de kroeg liep, en daar meteen op de foto MOEST omdat mijn krullen er bijna uit waren
Ik vind dat het wel iets meer volume heeft gekregen met de haarzeep t.o.v. shampoo.
Ik spoel iedere wasbeurt na met verdunde appelazijn. Een centimeter of twee in een groot glas met water.
Vreemd, bij mij wordt het juist zachter als ik het naspoel met azijnwater. Ik heb appelazijn van demeter en doe ook een centimeter of 2 in een groot glas water.Fenixjuh schreef: Ik vind azijn stom!
Geen idee waarom, na de shampoo vind ik mijn haar zacht, de azijn maakt het touw-ig...
Uit jouw verhaal klinkt het alsof je alleen een korte tijd azijn gebruikt, wanneer je begint met haarzeep. Of zo af en toe..?
Ik ben benieuwd naar de haarzeep van de werfzeep, hij ligt al klaar in de douche, denk dat ik nog 2x kan met de haarzeep van de lush
Ik ben sinds ik haarzeep gebruik, NOG minder mijn haar gaan wassen.. Eigenlijk moet ik het vaker doen, heb soms beetje vettig haar. Ik was het nu zo'n 1x per week...
Ik heb saai, extreem dun en stijl haar. Ik kan me nog een gala herinneren dat ik vanaf 2 uur 'smiddags mijn haar aan het krullen was, en van huis naar de kroeg liep, en daar meteen op de foto MOEST omdat mijn krullen er bijna uit waren![]()
Ik vind dat het wel iets meer volume heeft gekregen met de haarzeep t.o.v. shampoo.
ik heb mijn haar nog nooit uitgespoeld met een azijnoplossing oid. Ben veel te bang dat het dan juist weer te "zacht" word en ik mijn krullen weer kwijt raak. Mijn haar voelt absoluut niet vet aan, kan nu ook een dag overslaan wat wassen betreft, dat kon ik hiervoor niet.......
zo zat het altijd zonder mousse oid en wassen met shampoo:

zo zit het nu zonder mousse oid en wassen met zeep van Louland of Savion (gebruik ze door elkaar, wel meestal een hennaversie), spoel dus niet na met azijnoplossing:

en ja, als kind was ik ook niet rijkelijk bedeeld met mooi haar:

zo zat het altijd zonder mousse oid en wassen met shampoo:

zo zit het nu zonder mousse oid en wassen met zeep van Louland of Savion (gebruik ze door elkaar, wel meestal een hennaversie), spoel dus niet na met azijnoplossing:

en ja, als kind was ik ook niet rijkelijk bedeeld met mooi haar:

Laatst gewijzigd door Dian op zo 28 jun 2015, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanochtend alweer mijn haar gewassen met de haarzeep van Louland, nu schuimde het wel direct.
Weer nagespoeld met azijn, maar nu slechts iets van een dessertlepel op een mok water en snel ingemasseerd en snel volledig uitgespoeld.
Mijn haar is nu zacht en glanst.
Achter op mijn kruin zit het echt veel beter, losser van de hoofdhuid af.
Voorop mijn hoofd vind ik het wat saai en platter zitten dan ik gewend ben met alle styling die ik normaal gebruik en vanochtend heb ik er dus een heel klein beetje wax in gesmeerd voorop mijn haar.
Nu vind ik het wel prima zo.
Ik heb kort haar, het langste is denk ik hooguit 5 cm, heel fijn haar en wel veel haar.
Het is niet gekleurd en nog niet grijs.
Ik zie nu beslist meer volume.
Morgenochtend was ik het weer en laat ik die azijn eens zitten, kijken hoe dat bevalt.
Overigens heeft Leo de haarzeep ook gebruikt, bij hem schuimde het meteen (geen styling in het haar) en hij heeft met een zelfde hoeveelheid azijn gespoeld.
Ook hij is tevreden en ook hij heeft kort haar.
Ik merk wel om mijn haar goed te laten zitten dat een goede borstel nu belangrijk is.
Een borstel met de haren dicht bijeen geplant van belang is, zo krijg ik de haren los en goed in model.
Zo kreeg ik vanochtend mijn platgeslagen haar ook weer in model en dat zonder styling, daar was ik wel van onder de indruk.
Ik ben nog wel van plan om een betere borstel te kopen.
Met de borstel haal je ook goed vuil en stof uit het haar en dat lijkt me van belang als ik het minder vaak was.
Ik douche me wel iedere ochtend, wellicht dat ik het dan om de dag kan wassen en de andere dagen gewoon goed uitspoelen - iemand daar ervaring mee?
Wat een leuk topic weer en wat een inspiratie weer vanuit BP
Overigens staat op die site van Louland ook veel goede informatie over kammen en borstelen van het haar.
Oude wijsheden van mijn oma van 50 jaar geleden zie ik weer terugkomen, zoals:
Quote van Louland-site:
Technieken om goed je haar te borstelen
Het is belangrijk vanuit elke haargrens je haar te borstelen, zodat de natuurlijke oliën van je eigen hoofdhuid goed worden verdeeld. Ga bijvoorbeeld ook gebogen staan, gooi je hoofd naar voren en borstel je haar vanuit alle delen van je nek goed door. Als je dit goed doet, voel je de borstel vanuit je nek over je hoofdhuid gaan.
Dit zelfde principe pas je ook toe wanneer je weer rechtop staat. Kam je haren vanuit de haargrens bij je voorhoofd recht naar achteren. En kam je haren vanuit de zijkanten en boven je oren goed schuin naar achteren. Ook hier: als je het goed doet, voel je dat je hoofdhuid goed gemasseerd wordt.
Herhaal deze stappen minimaal 2 keer.
Meerdere keren per dag borstelen
Als je kunt, neem dan echt de tijd om je haar meerdere malen per dag te borstelen. Hoe meer je borstelt, hoe glanzender en gezonder het eruit zal zien.
Voor de volledige tekst:http://louland.nl/tips-voor-lang-glanze ... zond-haar/
Weer nagespoeld met azijn, maar nu slechts iets van een dessertlepel op een mok water en snel ingemasseerd en snel volledig uitgespoeld.
Mijn haar is nu zacht en glanst.
Achter op mijn kruin zit het echt veel beter, losser van de hoofdhuid af.
Voorop mijn hoofd vind ik het wat saai en platter zitten dan ik gewend ben met alle styling die ik normaal gebruik en vanochtend heb ik er dus een heel klein beetje wax in gesmeerd voorop mijn haar.
Nu vind ik het wel prima zo.
Ik heb kort haar, het langste is denk ik hooguit 5 cm, heel fijn haar en wel veel haar.
Het is niet gekleurd en nog niet grijs.
Ik zie nu beslist meer volume.
Morgenochtend was ik het weer en laat ik die azijn eens zitten, kijken hoe dat bevalt.
Overigens heeft Leo de haarzeep ook gebruikt, bij hem schuimde het meteen (geen styling in het haar) en hij heeft met een zelfde hoeveelheid azijn gespoeld.
Ook hij is tevreden en ook hij heeft kort haar.
Ik merk wel om mijn haar goed te laten zitten dat een goede borstel nu belangrijk is.
Een borstel met de haren dicht bijeen geplant van belang is, zo krijg ik de haren los en goed in model.
Zo kreeg ik vanochtend mijn platgeslagen haar ook weer in model en dat zonder styling, daar was ik wel van onder de indruk.
Ik ben nog wel van plan om een betere borstel te kopen.
Met de borstel haal je ook goed vuil en stof uit het haar en dat lijkt me van belang als ik het minder vaak was.
Ik douche me wel iedere ochtend, wellicht dat ik het dan om de dag kan wassen en de andere dagen gewoon goed uitspoelen - iemand daar ervaring mee?
Wat een leuk topic weer en wat een inspiratie weer vanuit BP
Overigens staat op die site van Louland ook veel goede informatie over kammen en borstelen van het haar.
Oude wijsheden van mijn oma van 50 jaar geleden zie ik weer terugkomen, zoals:
Quote van Louland-site:
Technieken om goed je haar te borstelen
Het is belangrijk vanuit elke haargrens je haar te borstelen, zodat de natuurlijke oliën van je eigen hoofdhuid goed worden verdeeld. Ga bijvoorbeeld ook gebogen staan, gooi je hoofd naar voren en borstel je haar vanuit alle delen van je nek goed door. Als je dit goed doet, voel je de borstel vanuit je nek over je hoofdhuid gaan.
Dit zelfde principe pas je ook toe wanneer je weer rechtop staat. Kam je haren vanuit de haargrens bij je voorhoofd recht naar achteren. En kam je haren vanuit de zijkanten en boven je oren goed schuin naar achteren. Ook hier: als je het goed doet, voel je dat je hoofdhuid goed gemasseerd wordt.
Herhaal deze stappen minimaal 2 keer.
Meerdere keren per dag borstelen
Als je kunt, neem dan echt de tijd om je haar meerdere malen per dag te borstelen. Hoe meer je borstelt, hoe glanzender en gezonder het eruit zal zien.
Voor de volledige tekst:http://louland.nl/tips-voor-lang-glanze ... zond-haar/
Ja ik. Ik douche elke ochtend en maak daarbij ook mijn haar nat. En was het dan eens in de 4 dagen
Ah interessant!toscak schreef: Ja ik. Ik douche elke ochtend en maak daarbij ook mijn haar nat. En was het dan eens in de 4 dagen
Hoe lang doe je het al zo en hoe lang was jij met haarzeep?
Heb jij lang of kort haar?
Dian, bijzonder te zien hoeveel krul jij opeens hebt
Pff ik ben begonnen met haarzeep ergens begin dit topic
. Daarvoor met shampoo van Yaoh en toen waste ik het eens in de twee dagen. Daarvoor gewoon de standaard shampoos en dan moest ik het elke dag wassen.
Ik heb lang blond haar tot behoorlijk ver over de schouders. Voor haarzeep had ik dun en piekhaar, nu heel veel volume en vol. Zelfs de kapper zei er iets van.
Ik heb lang blond haar tot behoorlijk ver over de schouders. Voor haarzeep had ik dun en piekhaar, nu heel veel volume en vol. Zelfs de kapper zei er iets van.
Wauw Toscak, dat is een mooi resultaat!
Dit topic begon in januari dit jaar, ik heb inmiddels alles gelezen, maar natuurlijk niet onthouden
Dit topic begon in januari dit jaar, ik heb inmiddels alles gelezen, maar natuurlijk niet onthouden