Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik twijfelde ook over de tomaten, besloten het niet te doen. Vorig jaar een giga opbrengst kunnen hebben als het die ene week niet geregend had. Zonder afdakje gaat gewoon bijna niet in NL.
Gisteren mais, pompoen en butternut zaden gescoord!
Gisteren mais, pompoen en butternut zaden gescoord!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
ik ben nog bezig aan de inrichting van de moestuin.
Normaal kwam de vijver hier, maar de tuinplannen zijn flink gewijzigd, dus moest eerst de put die vijver werd terug toe.
Vandaag de omheining gezet, het insectenhotel omhoog gehangen, de paal die zo halfweg de muur staat dat word de afbakening tussen kippenren en moestuin. De vlinderstruik heeft zijn plekje al gekregen in de toekomstige kippenren.

De kruidentuin heeft ondertussen ook zijn plekje al gekregen, maar die heb ik nog niet op foto.
En dan stukjes aangeduid waar plantgoed zal komen. Straks nog het pad naast de moestuin hondproof afsluiten zodat daar opnieuw gras kan gezaaid worden.
Normaal kwam de vijver hier, maar de tuinplannen zijn flink gewijzigd, dus moest eerst de put die vijver werd terug toe.
Vandaag de omheining gezet, het insectenhotel omhoog gehangen, de paal die zo halfweg de muur staat dat word de afbakening tussen kippenren en moestuin. De vlinderstruik heeft zijn plekje al gekregen in de toekomstige kippenren.

De kruidentuin heeft ondertussen ook zijn plekje al gekregen, maar die heb ik nog niet op foto.
En dan stukjes aangeduid waar plantgoed zal komen. Straks nog het pad naast de moestuin hondproof afsluiten zodat daar opnieuw gras kan gezaaid worden.
Ik heb bij de makkelijke moestuin een zadenpakketje besteld. En het boek de makkelijke moestuin. 
Ziet er mooi uit Orinake! 
Alles ziet er nog gewoon normaal uit. Ik heb ze net binnen gehaald, dan staan ze vannacht in ieder geval warm!hannabelgje schreef: Zien ze er als snot uit, of als een plantje?
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Foto vanaf de vlinderstruik genomen 

Volledig de moestuin/kippenren is afgezet met kastanjehout.
De kippetjes komen pas deze zomer als de nieuwe kennels van de honden klaar zijn, nu zouden zij nog te veel plezier hebben anders
In het hoekje ligt de bak klaar voor ons kruidentuintje
De 3 afgespannen delen zijn 2 plantbedden in wording, en het 3de gedeelte waarin de put nog moet opgevuld worden, daar komen onze fruitstruikjes in.
Wat we waar gaan planten geen idee. Ik heb nog geen idee wat er in de moestuin komt ook trouwens :s
Verder hebben we een kleine serre staan ook, maar die is nog niet helemaal klaar.

Volledig de moestuin/kippenren is afgezet met kastanjehout.
De kippetjes komen pas deze zomer als de nieuwe kennels van de honden klaar zijn, nu zouden zij nog te veel plezier hebben anders
In het hoekje ligt de bak klaar voor ons kruidentuintje
De 3 afgespannen delen zijn 2 plantbedden in wording, en het 3de gedeelte waarin de put nog moet opgevuld worden, daar komen onze fruitstruikjes in.
Wat we waar gaan planten geen idee. Ik heb nog geen idee wat er in de moestuin komt ook trouwens :s
Verder hebben we een kleine serre staan ook, maar die is nog niet helemaal klaar.
Met aardperen kan je echt heel veel doen bv lekker frituren of bakken of puree van maken etc hier een linkje met wat basis info en bereidings tips: http://groenten-bereiden.plazilla.com/p ... erst-klaar
En van rammenas kan je hele goeie hoestdrank maken, je raspt de rammanas en doet er een goeie schep bruinesuiker bij dek dit af en zet in de koelkast, elke dag sap opvangen en dit in een donkere fles koel en donker bewaren dit is een heerlijke goeie hoestdrank
En van rammenas kan je hele goeie hoestdrank maken, je raspt de rammanas en doet er een goeie schep bruinesuiker bij dek dit af en zet in de koelkast, elke dag sap opvangen en dit in een donkere fles koel en donker bewaren dit is een heerlijke goeie hoestdrank
Hier ook een fan van de makkelijke moestuin! Leuk he!keetje schreef: Ik heb bij de makkelijke moestuin een zadenpakketje besteld. En het boek de makkelijke moestuin.![]()
Wij hebben de makkelijke tuin ook officieel geopend : veldsla en spinazie gezaaid en (omdat Jelle zegt dat t meestal goed/eerder lukt dan bij de moeilijke tuin) gaat 4 kluitjes sla gepoot
Op t programma staan oa sugarsnaps, kievitsboon, bietjes varié, cabo nero, snijbiet, een klein komkommertje, lente ui, paksoi, later iig flink veel winter postelein
Op t programma staan oa sugarsnaps, kievitsboon, bietjes varié, cabo nero, snijbiet, een klein komkommertje, lente ui, paksoi, later iig flink veel winter postelein
- -Annemarie-
- 5-sterren

Wij hebben drie mm-bakken. Op dit moment nog niet heel erg in gebruik, al staat er wel knoflook in. En over twee bakken een plastic tunnel, voor de komende stekjes.
Het is hier 's nachts nog best heel fris dus we zijn voorzichtig.
De kas zit nog niet in elkaar, dat was er nog niet van gekomen.
Het is hier 's nachts nog best heel fris dus we zijn voorzichtig.
De kas zit nog niet in elkaar, dat was er nog niet van gekomen.
Jullie dat programma op ned 1 nog gekeken? Wat duf zeg, vreselijk! Maar nu vind ik die Tooske ook niks aan dus dat doet geen goed.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb het gezien. Ik vond Tooske inderdaad verschrikkelijk. Niet echt wat ik ervan verwacht had.
Ik noem d'r altijd Dooske 
je bent 'braaf' vergeten. Het zal best een leuke meid zijn, maar altijd wat braafjes. 
Dat hadden wij ook!hannabelgje schreef: Ik heb het gezien. Ik vond Tooske inderdaad verschrikkelijk. Niet echt wat ik ervan verwacht had.