Hope schreef:Even over het RIVM. Ze hebben na veel ophef besloten dat ze binnenkort (?) een onderzoek gaan doen naar de veiligheid van de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. Waarom worden meisjes tot die tijd vrolijk ingeënt? Ik begrijp dat écht niet.
Er wordt zo goed mogelijk onderzocht wat de effecten van een vaccin zijn. Daar zijn regels voor. Echter is elk onderzoek beperkt en bestaat er een minimale kans dat iets wordt gemist, zoals bij elk medicijn. Daarom wordt na de start van een nieuw vaccin altijd gemonitord, en vindt er nieuw onderzoek plaats op basis van resultaten. Dat is dan ook adequaat gebeurd in Engeland, voor het hpv vaccin dat daar hetzelfde in elkaar zit als hier. Dat er dan nog een extra onderzoek komt is denk ik meer om mensen gerust te stellen.
De grote vraag is hoe de RIVM aan zijn info komt. Het RIVM kan zelf best een leuke club zijn, maar als ze onderzoeken onder ogen krijgen die gemanipuleerd zijn door fabrikanten van vaccins, hoe kunnen ze dan anders dan zeggen dat het veilig is? En we weten ondertussen toch allemaal wel dat fabrikanten links en rechts echt wel sjoemelen met gegevens, cijfers en data. Het vaccin tegen bmh-kanker is daar maar weer een levend bewijs van.
Ze houden elkaars mytes in stand. RIVM krijgt info van fabrikant en zegt: zie je wel, veilig! En de fabrikant verwijst naar het RIVM. Het is gewoon ondoenlijk om onafhankelijke informatie te krijgen.
Met zo ontzettend veel corruptie zou je je toch afvragen hoe de farmaceutische industrie nou toch zoveel goede medicatie heeft kunnen onwikkelen. Hoe zou dat kunnen?
Nog zo'n vraag waar manlief en ik van de week mee bezig waren.
Nog niet zo heel lang geleden was je best een vreemde eend als je jouw hond liet titeren. Ondertussen kwamen er steeds meer kritische eigenaren die niet meer klakkeloos elk jaar naar hun da gingen voor een enting. En wat zie je nu? De farmaceutische industrie gaat titertesten produceren en aan de man brengen. Vanuit welzijnsoogpunt of vanuit een daling van hun omzet? Ik weet het niet.
Ik weet wel dat er veel onderzoek is gedaan naar titeren omdat er steeds minder vaak werd ingeënt.
Kennelijk kan het dus. Kennelijk kunnen ze onderzoek doen en kunnen ze voor de meeste ziekten waarvoor gevaccineerd wordt bij honden titerbepalingen doen.
Dan vraag ik mij af: waar blijft dit voor kinderen? Waarom wil er niemand geld steken in titerbepalingen en onderzoek daarnaar? Zou dat gewoon ècht onmogelijk zijn, of is dat financieel niet aantrekkelijk voor een fabrikant? Er zijn nog wel meer ziekten waar gewoon geen onderzoek naar gedaan wordt omdat de winstmarge te klein is.
Waarom is titeren slecht voor de omzet?
@Kakovaci, er zijn natuurlijk heel veel bmh-kanker stammen. Je kan dus niet zomaar zeggen dat die 200 doden voorkomen hadden kunnen worden door een enting die maar tegen zeer weinig stammen beschermd (en dat zelfs geen 100%)
En dat onderzoek uit Engeland was nogal gekleurd hè...
Dan zijn het er minder dan 200. Nog steeds een stuk meer dan zelfs de ergste complotdenkers aan de vaccinatie toeschrijven.
En hoezo is dat onderzoek gekleurd? Waaruit blijkt dat? Heb je het gelezen?