Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Pfffff

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

margreet schreef: Ik schaam me rot,kom dus nooit in de kattenhoek tot nu :-[
Allemachtig wat hebben jullie veel meegemaakt zeg.
Ik heb bewondering voor je hoor.
Een dikke knuffel voor jullie allebei,wat een kanjer die meid :-* :-* :-*
Margreet, geeft niks hoor :-* Bp is bijna een dagtaak om alles bij te lezen en je hebt geen kat dus waarom de "kattenhoek" lezen...Ik zelf lees ook niet alles en mis dus ook regelmatig dingen ;)
Maar verder is het idd. een nare periode en helaas is het nog niet over.
Noa is nu dan wel gewoon thuis en lijkt zich goed te voelen maar er komt een dag dat we moeten stoppen met de abpillen en dan zal pas blijken of deze tableten erin geslaagd zijn om de bacterien te stoppen...
Gisteren had ik het even gehad...Ze vertikt het om die pillen door te slikken en als ik niet goed achterin haar keel mik dan komt de pil er gewoon weer uit. De narigheid is dat die pillen zodra ze nat zijn uitelkaar vallen en ik dus weer een nieuwe pil moet pakken..Die pillen zijn ook niet gratis dus als ze zoals gisteren tot 3 keer toe 'm eruit mikt...dat is zo zonde en een hoop geestress...
Verder ben ik de hele dag bezig met haar...eet ze wel genoeg, ze moet die okugest binnen krijgen, de druppels tegen de pijn, de probiotica, ze moet drinken...haar littekens insmeren...Allemaal geen probleem ware het niet dat Noa dus geen blik of cb wil eten op dit moment, dat maakt het erg moeilijk om haar al die bovenstaande dingen binnen te laten krijgen. :-\ Gisteren dus een baaldag maar vandaag gaat het weer wat beter...Ze heeft haar ab vandaag na wat aandringen netjes doorgeslikt en niet overgegeven. Ze heeft dus voldoende okugest binnen gekregen..Morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen ::) ;)

Truus schreef: Zo zie je maar ;). Zelf je eigen gevoel volgen ookal zeggen Dierenartsen dat het anders moet. Het heeft geholpen, goed hoor!
En dit is niet de eerste keer dat ik wat mijn dieren betreft beter naar mezelf kan "luisteren" dan naar een da....
Meid had voedselallergie, suikerziekte en geen eetlust/zin meer. Volgens de da een onbegonne zaak maar ik wou niet zomaar opgeven...Ben op internet gaan kijken, kwam carnibest tegen...Meid heeft geen voedselallergie meer, geen suikerziekte en eet met smaak ;)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Afbeelding

Afbeelding

Ben ik nou gek of slaat Noa blauw uit :-\
De bovenste foto is wel een close up maar je ziet wel dat ze daar niet blauw is, toch??
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Het omcircelde is waar de krammetjes zaten..
Afbeelding
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Moeilijk te zien. Zijn het niet gewoon de haartjes die terug beginnen te groeien die blauwig zijn? (Beetje net als de baard van Ruud Lubbers ;))
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Aan de andere kant is niets te zien..
En voor dat blauwe zijn de haartjes gewoon zwart..
Maar wie weet is het idd. het teruggroeien van de haartjes...Ze lijkt er geen pijn of last van te hebben dus ik kijk het wel effe aan..
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Vreemd wel;ke kleur haar hoort daar te zitten, als het donker is dan kunnen dat inderdaad misschien haartjes zijn, aan de andere kant worden die haartjes geschoren en had je het dan ook eerder moeten zien, ik zou het even goed in de gaten houden.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik vind het ook vreemd...Maar miss. een blauwe plek die eerst "diep" zat en nu naar boven komt? Ik kijk het nog even aan en anders bel ik die kliniek..Noa zelf lijkt herboren, ze hoeft overdag haar jas niet meer aan en rent en vliegt weer door het huis. Gisteren wilde ze perse op het balkon, dus ik doe de deur open, ze schiet naar buiten en *zoef* ze zat zo bovenin het gaas ::) ;D Alsof ze zeggen wou "Waar is mn boomstam nou?!" ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Trekt wel weer weg. Kan het niet van het jasje komen?
Wat goed dat ze het nog steeds goed doet. Klinkt veelbelovend!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Haar jas je is groen...
Het gaat idd. best goed met Noa. Ik moet er alleen wel voor zorgen dat ze elke dag een okugesttablet binnen krijgt anders gaat ze overgeven. Nu zag ik gisteren dat 1 van de katten ontzettend aan de diarree is, waarschijnlijk Noa :-\
Het probleem op dit moment is dat ze niet anders wil eten dan brokken...Ik gooi dus haar okugest over de brokken heen, die ik eerst een beetje nat heb gemaakt...
Nu ga ik de probiotica ook maar zo geven en de pijnstillers ook maar heeft het dan uberhaupt nog nut? Ik bedoel als ik die dingen over brokken heen doe verliest het dan niet de werking?
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Kan prima over het voer, werkt even goed. Het is geen homeopathisch middel maar het zijn kruiden.
Het kan zijn dat ze braakt en diaree heeft door de antibiotica. Zijn die bijna op?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ohh gelukkig dat het gewoon over het voer kan, dan krijgt ze er iig wat van binnen!
De abkuur zit er voorlopig nog niet op, helaas...Ik heb nu tot en met kerst ongeveer nog en dan daarna moet er nog een doos in a 100stuks :-\
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Gisteren overdag geen diarree, helaas vanacht wel. Ik weet nu wel 90% zeker dat het van Noa is..Het enige "lichtpuntje" is dat ze niet vaak naar de bak hoeft omdat ze aan de diarre is, nee het is meer van als ze haar ontlasting kwijt moet dat het dan dun is...
Haar blauwe plekken lijken minder te worden..
Verder eet ze keurig haar brokken wat ik er ook overheen gooi ;D
Vanacht heeft ze de boel op stelten gezet door als een gek over de banken te scheuren, daarna de slaapkamer in en over het bed zo de badakmer in..daarna weer terug naar de woonkamer, is effe lekker aan de bank hangen en weer opnieuw beginnen met crossen ::) ;D
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Ze gaat duidelijk vooruit!! ;) ;D ;D ;D
Alleen die diarree, misschien alleen maar in de gaten houden?
Als het erger of vaker wordt, kun je misschien er iets voor vragen?
Als het van de AB is, zal het wel langer duren, maar zolang ze er geen pijn of last van heeft! :-\
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

Ik ben effies niet meer op BP geweest, maar ow wat heerlijk om te lezen dat de krammetjes verwijderd zijn en ze haar jas niet meer aan hoeft. En schitterend toch dat ze vannacht zo rond heeft lopen sjezen?! ;D
Die diarree zou heel goed van de AB kunnen komen. Lekker doorgaan met die Protexin (ze mag er trouwens 2 gram/dag van hebben, oftewel een afgestreken maatschepje ;)) en die Okugest zou ik zeggen. Ze komt er wel Liesbeth. Ik heb goede hoop. Ben blij dat je naar jezelf geluisterd hebt. Zo zie je maar weer. ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Dat gaat dus echt helemaal die goeie kant op! Als ze gaan sjezen is het ergste leed geleden :D
En ik sluit me bij Yari aan: diarree van de AB kan heel goed, da's de moord voor de darmbacterien. Gaat vast wel weer over.

Plaats reactie