De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Bye bye kraamverband!! Zal jullie niet missen :)
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Nu al? Wow wat fijn Nadia.

Ik ben inderdaad 20 wkn zwanger van ons tweede kindje :)
begin augustus verwachten we een broertje of zusje voor Nele.
Maandag staat de 20 wkn echo gepland. Toch altijd een beetje spannend.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: Bye bye kraamverband!! Zal jullie niet missen :)
:o
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik wil ook!
Ik verbruik ze nog steeds per 2 tegelijk.
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Begin ineens te twijfelen of ik jullie (hier) al gefeliciteerd heb  :-[
Nadia, Koekje en papa's van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige kindjes!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Geen idee?? Ik vloei nog wel wat, maar dat is zo minimaal. Ga ik maandverband voor gebruiken. Zit toch wat prettiger.

Morgen wel even naar mijn borsten laten kijken. Ze blijven wat stijf en vol aan voelen. Ook wat warm.
Dwayne drinkt wel goed. Om de 2,5/3 uur meld hij zich. 1 borst drinkt hij 'in een keer' leeg. Dan is hij ko. Maar dan verzorgen we hem en dan krijgt hij de andere waar hij ook nog flink aan drinkt. Deze krijgt hij meestal niet leeg. Dan valt hij helemaal diep in slaap.

Morgen even naar de stad om bh's te kopen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Jij gefeliciteerd met de nieuwe toekomstige baby!

Ik dacht dat jij de eerste ook nog maar pas had, een bewuste keuze om zo snel voor een tweede te gaan?
Ik zou dat misschien in de toekomst ook wel willen, maar vind het fysiek erg zwaar.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: Geen idee?? Ik vloei nog wel wat, maar dat is zo minimaal. Ga ik maandverband voor gebruiken. Zit toch wat prettiger.

Morgen wel even naar mijn borsten laten kijken. Ze blijven wat stijf en vol aan voelen. Ook wat warm.
Dwayne drinkt wel goed. Om de 2,5/3 uur meld hij zich. 1 borst drinkt hij 'in een keer' leeg. Dan is hij ko. Maar dan verzorgen we hem en dan krijgt hij de andere waar hij ook nog flink aan drinkt. Deze krijgt hij meestal niet leeg. Dan valt hij helemaal diep in slaap.

Morgen even naar de stad om bh's te kopen.
Nou, alleen maar fijn dat je zo minimaal vloeit. Ik ben wel blij dat ik het zkh extra injectie heb gekregen voor placenta en krimpen van de baarmoeder, ik denk dat dat me wel voor een fluxus heeft behoed.
Ik hoor van iedereen om me heen (gyn, verloskundige, kraamverzorgster, verpleegsters) dat stuwing normaal is, maar een borstontsteking kan je denk ik beter vermijden. Ik heb een schoonzus de hort op gestuurd voor bh's met luikjes en het geeft minieme steun, maar al zoveel meer dan niets. Ik snoer normaal de memmen stevig in, maar dat mag nu niet en past ook helemaal niet meer. Ik heb wel een enge grote cupmaat ineens.

Een interval van 2,5-3 uur is heel netjes! Vera wil graag wat vaker een voeding, maar die is al weer ruim aan het aankomen. Afgelopen nacht kwam ze ieder uur en dat is toch wel erg vermoeiend, helemaal omdat ik haar nog niet zelf uit haar bedje kan tillen. Wel uit de box, maar op de bank slapen is niet goed voor me. Ik heb natuurlijk 's nachts geen zorg en meneer is daardoor ook oververmoeid.
Ik hoop erop dat Vera ergens volgende week ofzo ook wat minder vaak aangelegd hoeft te worden. Ik heb inmiddels bloedblaren en onderhuidse bloedinkjes en dat is best pijnlijk.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oeii.. Dat klinkt pijnlijk!! Sterkte!!
Dwayne is ook weer aan het bijkomen. 2795 geboorte gewicht, 2690 laagste en nu 2720.
Maar wat een spillebeentjes. Ben blij als hij wat spekjes krijgt.

Ik loop hier rond alla tokkie. Zonder bh ;D voor de bevalling uit gedaan en geen meer aan gehad.

Drinkt vera wel goed aan de borst? Effectief en lang genoeg?
Dwayne laat er snachts al wat langer tussen zitten. 3,5 tot 4 uur. Zo kom ik op een 8 voedingen per dag.

Ik herken vooral mijn eigen borsten niet. Alles ziet en voelt anders. Dus morgen even laten nakijken.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Vera drinkt goed, maar ik hou het zelf niet langer dan een half uur vol. Mn spenen zijn wel al aan het genezen, dus hopelijk kan ik haar snel langer achter elkaar voeden.
Het zou mij niets verbazen als ik gewoon een hongerlap heb. Dat zijn meneer en ik ook  :P
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Half uur is toch perfect qua tijd??
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Suze wou de eerste drie weken t liefste ook elk uur drinken....
Ik kon dat echt niet hebben, deed veels te veel pijn.
Heb het geprobeerd steeds te rekken tot minimaal 2-2.5 uur er tussen door tussendoor te pinken.
30 min voeden is vlgns mij ook lang genoeg, ze adviseerden mij zelfs 10 min per kant.
Daarbij slaapt ze vanaf 3 weken in de Puckababy - wat een verademing! Ze sliep toen direct vanaf de eerste nacht gebruiken tussen de voedingen netjes 2.5 uur achter elkaar, had ik dat maar eerder geweten.... ( misschien iets om in je achterhoofd te bewaren koekje??? )
Bij mij werd de pijn bij het voeden na 2 weken beter en na 3 weken was het weg ( er is dus hoop!!!) .
Nu drinkt ze in 10 minuutjes haar buik meestal al vol.

Ik heb nachtluikjesbh's en overdagluikjes. 'S nachts van die naadloze stretch dingen van noppies - die zijn heul fijn vind ik!! Heb ook h&m en prenatal exemplaren maar die vond ik niks.
Heb er 2 liggen die je zo mag hebben nadia als je wilt ( vd h&m maat 75d) .
In m'n overdagluikjes wel voorgevormde dingen om de senseo's te camoufleren....
Tja waar je allemaal niet over na moet denken hihi.
Zijn jullie voornemend om borstvoeding te blijven geven als je gaat werken en dus te gaan kolven??
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier is Evi nu bijna 8 maand... Geef nog borstvoeding, met 5,5 maand geen senseopads meer nodig gehad tegen lekkage..
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Koek, ik heb bij de jongste heel lang pijn gehad tijdens het voeden omdat ze meteen na de geboorte al een enorme zuigreflex had en alles kapot dronk. Ze was net een kwartier oud. Het krijgt de kans niet om te genezen als ze zo vaak drinkt natuurlijk, wat ook bij mij het geval was (ze is nu 15 maanden en nog steeds een hongerlap  :P). Ik heb al die tijd op mijn tanden gebeten en doorgezet, maar vaak op het punt gestaan ermee te stoppen. Uiteindelijk ging het over (toen ze wat minder vaak wilde drinken) en hebben we het 14 maanden volgehouden. We hebben alles na laten kijken, tongriempje, of ze wel goed dronk, spruw, maar het was echt het feit dat ze zo fanatiek zoog. Was in ons geval niks aan te doen.

Ik heb trouwens 2 keer een borstontsteking gehad precies op de plek van een naadje van zo'n zachte nacht-bh. Door de stuwing knelde het ongemerkt toch. Pas daar aub mee op, niet non stop dragen dus. Zeker niet bij stuwing. Ik deed hem 's nachts uit en sliep met een handdoek om me heen. Want die senseo's blijven niet zitten zonder bh natuurlijk  ::) Die waren hier trouwens tot het eind toe nodig. Als ze aan de ene kant dronk begon de andere kant vrolijk mee te doen  ::)
Ik kreeg bij de borstontstekingen al eerder verhoging dan pijn, dus hou de koorts goed in de gaten!  :-*

Ik heb trouwens hele nachten op borstvoeding.com gelezen. Vind dat een hele informatieve site  :)

Succes allebei met jullie kleintjes  :-*
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Afbeelding

Dit is toch heerlijk zo
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik heb de eerste weken ook pijn gehad. De tranen stonden in mijn ogen als ze dronk. Precies naalden die in mijn tepels werden gestoken... Na een week of 3 was dat over. Robyn komt nu sinds een week of 2 om de 2,5 a 3 uur. Ook s nachts houdt ze dat ritme aan.
Als ze overdag hangerig is en in de draagzak/doek zit kan het wel eens wat langer zijn.

Ik heb luikjesbh's en hemdjes waar de hele borst vrij komt. Dat vind ik prettiger.
De kompressen zijn nog steeds nodig. Idem zoals hierboven. Drinkt ze de ene borst doet de andere mee. Soms moet ik snachts zelfs opstaan om nieuwe te halen. Zijn ze zo nat dat ze zelfs door de bh heen lekken.

Robyn slaapt bij ons in bed,wat de nachtelijke voedingen nu wel dragelijk houden. Ik val vaak zelfs in slaap terwijl ze ah drinken is

Gesloten