Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Je hebt gelijk hoor Kaio, ik zal het eens proberen, misschien valt het mee.
Ik zal thuis wel extreem raar aangekeken worden als ik met ananas thuis kom, ik eet iets al niet als het tegen ananas aangelegen heeft ;D
Nu eens bedenken wanneer ik ga beginnen :) Ik sport best heel veel dus hoop dat ik het vol hou op deze hoeveelheden.

Hannabelgje: super bedankt voor de bestanden echt top!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

marina schreef:Je hebt gelijk hoor Kaio, ik zal het eens proberen, misschien valt het mee.
Ik zal thuis wel extreem raar aangekeken worden als ik met ananas thuis kom, ik eet iets al niet als het tegen ananas aangelegen heeft ;D
Nu eens bedenken wanneer ik ga beginnen :) Ik sport best heel veel dus hoop dat ik het vol hou op deze hoeveelheden.

Hannabelgje: super bedankt voor de bestanden echt top!
Ik moet zeggen dat me de smaak van ananas eigenlijk niet opvalt, laat staan dat ie overheerst. Dus het zou best kunnen dat je hem in de sapjes best lekker vindt. Kijk maar naar Borke, die vindt gember ook niet lekker maar dat shotje krijgt ze wel weg! :D

Ik heb mijn sapjes voor vandaag ook weer klaarstaan in de koelkast. Of ik het alleen op sap vol ga/wil houden, weet ik niet, maar dat zie ik wel naargelang de dag vordert.

En bij mij werkt het wel zo, Marina: in plaats van iedere avond twee glazen wijn terwijl ik zit te werken, drink ik nu mineraalwater (kraan + Sodastream), en ik heb totaal geen behoefte aan alcohol. Heb in het weekend wel wat gedronken, maar dat is al een hele verbetering ten opzichte van normaal. En het gekke is, het kost gewoon geen moeite. Heerlijk, die bijkomstigheid.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

O en Hanna, bedankt voor de bestanden! :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Graag gedaan!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

marina schreef:Ik heb besloten om ook maar weer eens te gaan sappen. Vooral om een beetje te detoxen en minder wijn te drinken :) en een paar minder is een leuk neveneffect!
Nu lust ik alleen echt absoluut geen ananas, wat zouden jullie als vervanging aanraden?
Hanna, ik stuur je zo even een bptje, zou heel graag de recepten ontvangen!
Ik lust bv helemaal geen banaan, maar in een smoothie is het geen probleem omdat je de banaan niet echt proeft, het geeft er gewoon een zoete smaak aan. Ik zou het gewoon proberen in je sap, maar misschien de eerste keer wat minder in verhouding er in doen. Is het trouwens echt de smaak of is het de textuur? Op enkele uitzonderingen na krijg ik echt geen fruit binnen, maar in een smoothie met wat bladgroen er bij gaat dat zonder problemen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zo 2e sapje pas om 14 uur gehad, na het sporten, daarna douchen en even wandelen en nu heb ik wel een dippert moet ik toegeven.
Gauw wat thee gezet.
Dat was ook balen hadden ze mijn smaakje niet meer, vogens mij uit assortiment >:( ik ben fan van muntthee ( luie zakjes variant). Had ik van een ander merk gepakt is dat groene thee met munt, niet goed gekeken ::) nu dan maar een ander nieuw smaakje porberen citroenmelisse, maar ik vind munt lekkerder >:(
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik vind de muntthee van Pukka erg lekker. Ik vind thee van pukka sowieso wel lekker, wel beetje veel duur helaas. :-[
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hanna bedankt voor de info!

Anne, wat jij zegt met die wijn, dat herken ik wel. Normaal drink ook graag wijn en Leo doet het nu gewoon wel, maar ik heb er ook geen trek in op dit moment.

Het is nu 1500 uur en ik heb trek.
Even een banaan gepakt en een kop kruidenthee.
Die thee van het merk Pukka vind ik erg lekker. Ik zag dat ergens in die info staan, maar ik begreep niet wat Pukka thee was, blijkt het een merk te zijn.

Marina, als je echt geen ananas wegkrijgt in een sapje, dan is appel of peer daar de vervanger voor.
Ik zu het echter eerst proberen. Ik ben dol op ananas, maar ik proef het niet in die sapjes. Daarentegen lust ik graag bietjes, maar in dat sapje van dag 2 vond ik het niet lekker. Misschien komt dat door de gember, volgende keer eens zonder proberen.
Inderdaad ik ben geen fan van gember, maar die shot met gember sla ik achterover. Lekker vind ik het niet, maar ik krijg het weg tot mijn stomme verbazing. Ik waardeer het effect wat je daarna hebt.
Ik denk dat ik de gember voortaan uit die sapjes hou. Zit er op die dag gember in de sapjes dan neem ik wel een sterkere shot met meer gember.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Het is ook ooit de combinatie, vlgs mij vond ik geen van deze 2 bietensapjes in dit programma lekker (ga het morgen weer ontdekken)
Maar tussen mijn favoriete sapjes zitten bij mij wel de bloodbuilder en betacarrot, allebei met biet.

Vandaag vind ik het eerste sapje (en laatste ) lekkerder dan de ander, die ik nu alvast heb gepakt want ik heb honger......(volgens mij heb ik sowieso altijd om deze tijd een enorme dip )
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

owww wat is die banaan toch lekker! ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Leuk om te lezen allemaal!

@Borke: ik heb zelf het idee dat de bietjes minder gronderig smaken als je dat plukje aan de onderkant (of is dat de bovenkant?) eraf snijdt. Sinds ik dat doe, vind ik de bietjessappen veel lekkerder. En ik ben van nature ook dol op bieten, en vond die grondsmaak ook geen succes.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

@ Anne - de onderkant had ik al van die bietjes afgehaald. Het kan ook de verhouding zijn, want ik had geen gewone biet, maar mini-bietjes en misschien kan je 6 daarvan wel vergelijken met 1 1/2 biet.

Ik zit klaar voor mijn laatste sap van dag 3 en die vind ik het lekkerste van allemaal tot nog toe:
Berry Banana Crunch :biggrin2:

Morgen doe ik dag 4 en dat is o.a. Iets met heel veel sinasappels en ook wortels. Daar had ik er niet zoveel van, dus heb ik pastinaak genomen, ik ben benieuwd!

Morgen weer werken, eens kijken hoe dat gaat, want ik heb ook een afspraak bij een klant en dan is het ;astig als je steeds aandrang hebt om te plassen.
Mijn stoelgang gaat prima overigens, iedere dag een klein beetje en heel compact. Daar was ik wel bang voor, maar na de bemoedigende woorden van Kaio, durfde ik het wel aan. Dat blijkt terecht te zijn :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Borke schreef:@ Anne - de onderkant had ik al van die bietjes afgehaald. Het kan ook de verhouding zijn, want ik had geen gewone biet, maar mini-bietjes en misschien kan je 6 daarvan wel vergelijken met 1 1/2 biet.

Ik zit klaar voor mijn laatste sap van dag 3 en die vind ik het lekkerste van allemaal tot nog toe:
Berry Banana Crunch :biggrin2:

Morgen doe ik dag 4 en dat is o.a. Iets met heel veel sinasappels en ook wortels. Daar had ik er niet zoveel van, dus heb ik pastinaak genomen, ik ben benieuwd!

Morgen weer werken, eens kijken hoe dat gaat, want ik heb ook een afspraak bij een klant en dan is het ;astig als je steeds aandrang hebt om te plassen.
Mijn stoelgang gaat prima overigens, iedere dag een klein beetje en heel compact. Daar was ik wel bang voor, maar na de bemoedigende woorden van Kaio, durfde ik het wel aan. Dat blijkt terecht te zijn :biggrin2:
Een normale rode biet is ook klein, zowat het formaat van de kleinere appels.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja de berry banana, die is yum.

De bietjes sap van deze vind ik minder lekker, en ben er uit waarom! In degene met bieten die ik lekker vind zit altijd citroen. Dus ik proef morgenvroeg ff, en wrslijk gooi ik er nog een halve citroen erachteraan in de sap :biggrin2:

Die minty sunshine vind ik heel erg lekker, maar geen idee hoe die met pastinaak smaakt, pastinaak is nog net iets zoeter dan wortel lijkt me. Ben ook beniwued naar het kleurtje dan :biggrin2:

@Borke, fijn dat het met jou darmen ook meteen goed/ beter gaat.

Voorbereidingen voor morgen klaar, laatste sap staat voor dalijk in de koeling en nu eerst de beren eten gaan geven want die kunnen me al schieten/opeten inmiddels
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Gek is dat, die Berry Crunch vond ik juist niet zo denderend. Ook zeker niet vies, maar ik denk dat de yoghurt me niet aanspreekt. Help me herinneren dat ik straks wat amandelen in de week zet voor amandelmelk. Al heb ik niet de beste blender hier in Zweden, dus ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Met de Vitamix is amandelmelk een eitje. :D

De Minty Sunshine is heerlijk, dat vleugje munt doet 't 'm! Met pastinaak wordt hij vast ook lekker, daar ben ik van overtuigd!

@Astrid: wat fijn dat je geen darmklachten hebt! Toch een heel ander fenomeen dan smoothies blijkbaar, deze sapjes!

Plaats reactie