Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Pfffff

sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

zurca schreef: Gisteren overdag geen diarree, helaas vanacht wel. Ik weet nu wel 90% zeker dat het van Noa is..Het enige "lichtpuntje" is dat ze niet vaak naar de bak hoeft omdat ze aan de diarre is, nee het is meer van als ze haar ontlasting kwijt moet dat het dan dun is...
Haar blauwe plekken lijken minder te worden..
Verder eet ze keurig haar brokken wat ik er ook overheen gooi ;D
Vanacht heeft ze de boel op stelten gezet door als een gek over de banken te scheuren, daarna de slaapkamer in en over het bed zo de badakmer in..daarna weer terug naar de woonkamer, is effe lekker aan de bank hangen en weer opnieuw beginnen met crossen ::) ;D

The beast is back ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Yari schreef: Ik ben effies niet meer op BP geweest, maar ow wat heerlijk om te lezen dat de krammetjes verwijderd zijn en ze haar jas niet meer aan hoeft. En schitterend toch dat ze vannacht zo rond heeft lopen sjezen?! ;D
Die diarree zou heel goed van de AB kunnen komen. Lekker doorgaan met die Protexin (ze mag er trouwens 2 gram/dag van hebben, oftewel een afgestreken maatschepje ;)) en die Okugest zou ik zeggen. Ze komt er wel Liesbeth. Ik heb goede hoop. Ben blij dat je naar jezelf geluisterd hebt. Zo zie je maar weer. ;)
Een afgestreken maatschepje..ok dan gaf ik tot nu toe veels te weinig...Vanaf morgen dus de juiste dosering!
Die okugest geeft ik idd gewoon elke dag, ong. anderhalf tot 2 tableten per dag. Het overgeven heb ik daarmee goed onder controle tot nu toe. Hopelijk neemt de diarree ook af!
De krammetjes eruit en daarmee ook haar "jasje" uit is voor Noa een hele opluchting. Hoewel ze goed kon bewegen met dat "jasje" maar poetsen kon niet. En katten houden nu eenmaal van poetsen, en dat deed ze dan ook heel driftig als de "jas" uitging ;D
Er begint nu ook langzaam aan weer wat haar te groeien, op de meeste plaatsen nog maar stoppeltjes maar er komt weer haar..Ik weet nu wel dat een naaktkat niks voor me zou zijn. Als ik naar Noa kijk, naar die kale plekken op haar lijfje, dan vind ik het zolang ze recht zit niks "engs". Maar als ze buigt of beweegt en dat velletje "kreukeld".....ieieieieiie nee hoor niks voor mij ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Voor iedereen die nog steeds aan haar denkt en nog steeds een "onderhoudsdossis duimendraaien" doet.... :-* :-* :-*
Afbeelding
Afbeelding

P.s op de bovenste foto; die gekke "hap" uit haar hals, dat is nog kaal van het scheren ;)
Laatst gewijzigd door zurca op do 15 dec 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Birgit
3-sterren
3-sterren

Bericht door Birgit »

Mooie foto's. Fijn dat het zo goed gaat zeg! :-*
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Wow mooie foto's! Ze is ook mooi dat helpt natuurlijk al :D
Maris

Bericht door Maris »

Ahhh wat een mooie foto`s, al het duimen draaien gaat de goede kant op. Geef dr maar eenhele dikke :-*
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Fijn dat het goed met haar gaat :-*
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

mooi foto's, je zou niet eens weten dat er ook maar iets mis is geweest als je haar zo zie ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Sinds 2 dagen gaat het met haar ontlasting ook iets beter...Nog wel dun maar het begint weer iets vorm te krijgen ::) ;D
Ik sta echt wel een beetje te kijken dat de 2 middeltjes die ik haar geef, okugest en probiotica, zo'n groots effect geven!
Ik ben ook zeker vanplan om dit door te gaan geven aan de kliniek. Ze krijgen daar vast vaker te horen dat dieren gaan overgeven en diarree krijgen van de ab. Wie weet kunnen ze zo andere ook helpen. ;)
Noa zelf voelt zich prima, ze eet, drinkt, slaapt, speelt, pest, crost door het huis, spint, loopt met opgestoken staart...
Alleen 2 maal daags die pillen, dat is nog steeds geen pretje. We krijgen er saampjes iets meer handigheid in, gelukkig maar.
Met de kerst gaan we een weekje op vakantie en dit jaar mag dus Noa ook mee ;D
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

zurca schreef: Sinds 2 dagen gaat het met haar ontlasting ook iets beter...Nog wel dun maar het begint weer iets vorm te krijgen ::) ;D
Ik sta echt wel een beetje te kijken dat de 2 middeltjes die ik haar geef, okugest en probiotica, zo'n groots effect geven!
Ik ben ook zeker vanplan om dit door te gaan geven aan de kliniek. Ze krijgen daar vast vaker te horen dat dieren gaan overgeven en diarree krijgen van de ab. Wie weet kunnen ze zo andere ook helpen. ;)
Noa zelf voelt zich prima, ze eet, drinkt, slaapt, speelt, pest, crost door het huis, spint, loopt met opgestoken staart...
Alleen 2 maal daags die pillen, dat is nog steeds geen pretje. We krijgen er saampjes iets meer handigheid in, gelukkig maar.
Goed zo Liesbeth!!!! :D ;)
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

zurca schreef: Sinds 2 dagen gaat het met haar ontlasting ook iets beter...Nog wel dun maar het begint weer iets vorm te krijgen ::) ;D

lekker om te horen hoor...........

Niet te geloven dat het nu zo goed met haar gaat, terwijl je een paar weken geleden nog niet eens wist of ze de maandag wel zou halen :-\
Katten zijn echt bikkel-hard :o
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Geweldig te lezen dat het zo goed met haar gaat :D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

We zijn ook erg blij dat Noa gekozen heeft om bij ons te blijven...
Het is nu nog maar moeilijk te geloven dat ze ontzettend ziek is geweest. Heel af en toe dan "knijp" ik 'm nog een beetje...we moeten ook een keer stoppen met die abtableten en dan zal haar lichaam het zelf moeten doen...
Tot nu toe laat dat lichaam haar en ons nog niet in de steek. De drains gingen eruit maar er was geen 100% zekerheid dat er geen pus meer geproduceerd werd, en of dat dan door haar lichaam zelf "opgelost" kon worden. Inmiddels zijn we een aantal weken verder, mocht het zo geweest zijn dat er nieuwe pus geproduceerd werd en haar lichaam dit niet aankon, dan hadden we dat al moeten merken. Maar haar ademhaling is prima, ze heeft geen last van benauwdheid dus dat is alweer een punt voor Noa :D
Laatst gewijzigd door zurca op zo 18 dec 2005, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

Alles nog in orde met je meissie?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Met Noa gaat alles nog steeds goed :)
Ze mag nog steeds gewoon in de woon-en slaapkamer slapen 's nacht, dit doen we zodat ze gewoon kan eten wanneer zij wil en er geen Tobias is die haar eten opeet. Die slaapt namelijk op de logeerkamer..

Ze is alleen zo erg aan de diarree :-\ Ik weet niet zo goed of ik daar nog iets tegen geven kan?! Ze krijgt dagelijks de probiotica en 2 tableten okugest. Ze eet en drinkt verder wel gewoon goed, ook haar cb weer gewoon....Maar 1 of 2 maal daags heeft ze echt heel dunne ontlasting...
Laatst gewijzigd door zurca op za 07 jan 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie